MILLE MIGLIA 2012: ABARTH 695 MASERATI EDITION

Szczególnym akcentem 30. rocznicy rajdu Millie Miglia, ochrzczonego przez Enzo Ferrari „najwspanialszym wyścigiem samochodowym świata”, był debiut samochodu Abarth 695 Maserati Limited Edition – limitowanej do 499 egzemplarzy serii.

Ten niezwykły samochód reprezentuje związek marek Abarth i Maserati, oparty na poszanowaniu wspólnych wartości, których istotnym elementem jest „wrodzona” dbałość o najmniejsze nawet szczegóły, elegancja i sportowy charakter.

Podobnie jak współpraca z Ferrari sprzed trzech lat, której efektem była konstrukcja samochodu Abarth 695 Tributo Ferrari, obecny projekt po raz kolejny potwierdza fakt dominującej obecności marki Abarth w klasie luksusowych samochodów sportowych. Tym razem jednak partnerem Abarth’a jest marka, której sukcesy sportowe i elegancja samochodów cieszą się renomą w skali światowej.

Karl Abarth i Alfieri Maserati: dwie związane pasją do mechaniki i silników legendarne postacie, których nazwiska noszą dwie spośród najbardziej prestiżowych firm produkujących samochody podziwiane za styl i wyjątkowe osiągi.

Tak, jak Abarth 695 Tributo Ferrari, który jest przykładem sportowego charakteru i ducha marki Abarth, nowa limitowana edycja reprezentuje czystą elegancję i komfort w stylu „Gran Turismo” w połączeniu z charakterystyką jezdną samochodu przeznaczonego do codziennego użytkowania.

Nowy Abarth 695 Maserati Edition to ekskluzywny kabriolet łączący agresję i sportowe zacięcie samochodu prawdziwie wyczynowego z wyrafinowaną i stylową elegancją typową dla kabrioletu. Zgodnie ze standardami Maserati, nowy Abarth Limited Edition charakteryzuje się znakomitymi właściwościami jezdnymi i wyjątkowym sportowym „duchem” w połączeniu z wysokim komfortem jazdy oraz dbałością nie tylko o jakość materiałów, ale także każdy szczegół wykończenia.

Abarth 695 posiada wszelkie ekskluzywne detale stylistyczne oraz wyposażenie techniczne, które konstruktorzy Abarth’a uznali za stosowne dla marki Maserati. Jest to przede wszystkim: 16-zaworowy silnik 1.4 Turbo T-Jet „podrasowany” do 180 KM i skrzynia biegów Abarth Competizione, która znacznie wpływa na podwyższenie osiągów samochodu poprzez skrócony czas zmiany przełożeń i komfort za kierownicą.

Pod kątem lepszych osiągów, a szczególnie przyspieszeń otrzymał on ogumienie sportowe zamontowane na 17-calowych felgach „Neptune Design” odwzorowanych z Maserati. Ze względu na moc napędu, w układzie zawieszenia zastosowano specjalne amortyzatory Koni oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy powiększonej do 305 mm.

Całości dopełnia układ wydechowy typu „back-pressure”, zaprojektowany pod kątem poprawy wydajności sinika oraz sportowej charakterystyki dźwiękowej powyżej 3000 obr/min, zakończony sześciokątnymi końcówkami, które zwykły wyróżniać samochody z logo Maserati.

Nadwozie i obudowy lusterek zewnętrznych polakierowano w typowym dla Maserati kolorze Pontevecchio Bordeaux, którego trójwarstwowa struktura odbija specyficznie światło, akcentując swą niezwykłą barwę. Elektrycznie składany miękki dach wykonany jest z tkaniny w tonacji szarej.

Nowy Abarth wyposażony jest w reflektory bi-ksenonowe, które umożliwiają doskonałą widoczność we wszelkich warunkach pogodowych. W porównaniu ze standardowymi żarówkami halogenowymi, reflektory ksenonowe wykazują trzykrotnie wyższą intensywność strumienia świetlnego oraz trwałość eksploatacyjną.

Indywidualizacja nie ominęła wystroju wnętrza. Dbałość o detale łączy się tu z charakterystycznym dla obu marek duchem sportowym, którego symbolem są choćby konturowane fotele, tapicerowane jasnobeżową skórą i stylowo znaczone cyframi „695″ wytłoczonymi na integralnym zagłówku. Specjalnym wykończeniem w tonacji matowego karbonu z logo „695″ wyróżnia się deska rozdzielcza i konsola skrzyni biegów. Panele wewnętrzne drzwi i boczki tylne otrzymały „wypukłą” fakturę ‘UV-LUX’ w eleganckiej tonacji szarości. Trójkolorowa piasta kierownicy i wstawki z beżowej skóry wyraziście kontrastują z czernią jej skórzanego obszycia. Design zestawu wskaźników nosi logo marki Jaeger. Innymi charakterystycznymi detalami wystroju wnętrza są aluminiowe nakładki na pedały oraz karbonowe nakładki progowe z inskrypcją „Abarth 695 Maserati Edition” i numerem seryjnym 1 – 499. Dowodem na zacięcie w stylu prawdziwego „Gran Turismo” limitowanego Abarth’a jest znakomity system Hi-Fi audio marki JBL z dziewięcioma głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 400 watów.

Zgodnie z tradycją limitowanych edycji Abarth’a, i tak już imponujące wyposażenie samochodu Abarth 695 Maserati Edition wzbogacone jest o elementy charakterystyczne dla DNA marek ze znakiem Skorpiona i Trójzęba, czego wyrazem jest motto „to więcej niż samochód, to cała filozofia życia”. Jednym z przykładów może być tu Abarth Travel Pack Tramontano Tribute, czyli dwie skórzane, stylowe torby podróżne w szlachetnym kolorze antracytu.

Z chwilą debiutu w Mille Miglia wszelkie informacje na temat limitowanych edycji samochodów Abarth dostępne są na nowej stronie internetowej www.abarthspecialties.com, dedykowanej specjalnie seriom specjalnym samochodów Abarth’a od roku 2007. Jest to sposób na zapoznanie publiczności ze światem limitowanych edycji – począwszy od edycji otwarcia (Opening Edition) powstałej z okazji pierwszej rocznicy „odrodzenia się” marki w lipcu 2008 roku wraz z ekskluzywnym, wyczynowym modelem 500 Zerocento, upamiętniającym stulecie urodzin Karla Abarth’a, aż do samochodu Abarth 695 Tributo Ferrari oraz Abarth Cabrio Italia. Będzie to również sposób na ułatwienie bezpośredniej komunikacji dla właścicieli i kierowców limitowanych edycji samochodów Abarth, którzy uzyskają dostęp online do licznych materiałów video, a także kanałów sprzedaży internetowej.


DANE TECHNICZNE

ABARTH 695 MASERATI EDITION 180 KM 1.4 16V TURBO MTA

Silnik
– 4-cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, pojemność 1368 cm3;
– Moc maksymalna: 180 KM (132 kW) przy 5500 obr./min.;
– Moment maksymalny: 250 Nm (tryb sportowy) przy 3000 obr./min.;
– Doładowanie: Garrett 1446 turbo .

Skrzynia biegów

– 5-stopniowa Abarth Competizione C510; łopatki sterujące na kierownicy.

Zawieszenie
– Przednie: amortyzatory Abarth Koni typu Frequency Selective Damping;
– Tylne: amortyzatory Abarth Koni typu FSD;
– Wysokość zawieszenia obniżona.

Układ kierowniczy
– Wspomaganie elektryczne, z trybem sportowym (“sport mode”).

Hamulce
– Zaciski pływające, przednie tarcze wentylowane, wiercone, ø 305 mm × 28 mm.
– Tarcze tylne wiercone, ø 264 mm × 22 mm.
– System TTC (Torque Transfer Control) – mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym.

Koła

– Felgi z lekkiego stopu Neptune Design 7×17″; ogumienie 205/40 R17″;

Enisja CO2
– 151 g/km;
– Euro 5 EEC-F5 Standard.

Zużycie paliwa
– Cykl miejski: 8,4 l/100 km;
– Cykl mieszany: 6,5 l/100 km;
– Cykl pozamiejski: 5,4 l/100 km.

Osiagi
– Prędkość maksymalna: >225 km/h.;
– Przyspieszenie 0-100 km/h: <7 sekund.