Jaguar Heritage Racing Team wystawiło historyczne modele samochodów na kultowym wyścigu Mille Miglia. Była to także okazja do świętowania 60. rocznicy zaprezentowania hamulca tarczowego, który został wprowadzony do modelu C-Type w 1952 roku.
Rok 2012 to ważna data w historii rozwoju marki Jaguar. We wrześniu obchodzi 90. rocznicę powstania, ale to nie jedyna okrągła rocznica. Na kultowym włoskim wyścigu Mille Miglia, zespół Jaguar Heritage Racing Team hucznie świętował 60. rocznicę wprowadzenia prototypowego hamulca tarczowego w modelu C-Type. Za kierownicą historycznego Jaguara, podobnie jak w roku 1952, zasiadł Sir Stirling Moss (l.82) i jego pilot Norman Dewis (l.91). Sam wyścig był również wyjątkowy. 32 startujące Jaguary ukończyły wyścig bez incydentu mechanicznego, ustanawiając tym samym nowy rekord.
Jaguar C-Type, z nowatorskim układem hamulcowym, wygrał wyścig w Reims, a następnie w 1953 roku rajdy w Le Mans, dzięki czemu uwiarygodnił innowacyjność zastosowanej technologii. Był to krok milowy nie tylko w rozwoju firmy Jaguar, ale także w historii całej motoryzacji, bowiem hamulce tarczowe zostały wprowadzone do przemysłu na szeroką skalę.
Model C-Type, prowadzony przez Mossa i Dewisa, to jeden z historycznych modeli, które wzięły udział w tegorocznym wyścigu Mille Miglia. Do zawodów stanęły także dwa Jaguary C-type XKC, model Mk VII oraz Jaguar XK 120 OTS i XK120 fixed-head.
Historycznym modelom Jaguar Heritage Racing Team towarzyszyły współczesne samochody: Jaguar XF, XJ oraz XKR-S, których filozofia projektowania opiera się na tych samych wartościach, co w kultowych modelach sportowych.
Wyścig Mille Miglia to pierwsza z trzech imprez, na których Jaguar Heritage Racing Team zaistnieje oficjalnie z grupą historycznych samochodów. W kolejnych miesiącach będzie się ścigać na Nürburgring Oldtimer Grand Prix oraz Goodwood Revival.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.