Michelin i Renault Sport sprawdziły możliwość wprowadzenia opon 17 i 18 calowych w miejsce używanych do tej pory opon 13 calowych w wyścigach WSR – World Series by Renault.
Firmy badały to rozwiązanie od jesieni 2014 roku w modelach FR3.5 oraz FR2.0. Z testów przeprowadzonych w Jerez w Hiszpanii wynika, że opony większych rozmiarów poprawiają trakcję, przyczepność i sterowność samochodów serii WSR.
Zobacz także:
WSR – World Series by Renault składa się z dwóch serii wyścigów słynących z odkrywania młodych utalentowanych kierowców. Są to Eurocup Formula Renault 2.0, w której mogą brać udział zawodnicy już od 16 roku życia, oraz Formula Renault 3.5 Series, gdzie szlifują swe umiejętności przyszli kierowcy Formuły 1. Znaczące sukcesy odnosił tu niegdyś Robert Kubica.
Wspólna decyzja Michelin i Renault Sport o użyciu opon o większych rozmiarach to przykład filozofii obu firm, której istotnym elementem jest wprowadzanie innowacji i stałe wybieganie w przyszłość.
– Zarówno z technicznego jak i sportowego punktu widzenia zmiana rozmiaru opon na 17- i 18-calowe jest bardzo uzasadniona. Nasze testy wskazują, że kierowcy zyskują na bardziej precyzyjnej jeździe. Zmiana otwiera również drużyny na nowe możliwości badań i testów, które mogą mieć duży wpływ na wyniki. Renault Sport oraz Michelin wierzą, że nowy rozmiar opon to przyszłość wyścigów single seater. Decyzja o ich użyciu podczas World Series by Renault od 2016 r. będzie podjęta po zakończeniu całego cyklu badań i testów. Jednakże świadomość, że Michelin razem z naszym długotrwałym partnerem Renault Sports odpowiada za tę przełomową zmianę w świecie wyścigów single seater, napawa nas ogromną satysfakcją – przekonuje Philippe Mussati z Departamentu Motosport Michelin.