Michelin wprowadza do sprzedaży na rynku wymiany opony Pilot Sport Cup 2, które dotychczas były dostępne tylko jako oryginalne wyposażenie sportowych samochodów o najwyższych osiągach.
Posiadały je takie auta, jak Ferrari 458 Speciale, Mercedes SLS AMG Black Series i Porsche 918 Spyder. Nowa opona będzie teraz powszechnie dostępna w 24 rozmiarach.
Zobacz także:
OPONY
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 to przykład przeniesienia doświadczeń z torów wyścigowych do seryjnej produkcji. Porsche 918 Spyder i Seat Leon Cupra 280 w nie wyposażone pobiły rekordy okrążenia toru Nurburgring w Niemczech.
Zmienna powierzchnia kontaktu – Track Variable Contact Patch 3.0 to technologia, która optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy. Dzięki temu opona zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.
Specjalny proces tłoczenia w formach zaowocował stworzeniem Velvet Technology. Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w specyficzny sposób, sprawiając, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu. Geometria uzyskanej faktury umożliwiła inżynierom modyfikacje kontrastu i stworzenie odcieni czerni nadającym bokom opony wygląd aksamitu.
Główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest duża wytrzymałość i odporność na rozciąganie. Włókno aramidowe jest lekkie, a przy tym pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali o takiej samej masie. Opasanie w obszarze barków i w środkowej części znajduje się pod bieżnikiem, a przez to dosłownie spina całą konstrukcję opony. W rezultacie powierzchnia kontaktu z podłożem jest stała, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana nawet przy dużych prędkościach.
Mieszanka bieżnika opon Michelin Pilot Sport Cup 2 jest produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound, która sprawdziła się w oponach wyścigowych. Dzięki niej wewnętrzna i zewnętrzna część bieżnika są wykonane z dwóch różnych rodzajów gumy. Guma w zewnętrznej części jest wykonana z elastomeru, którego twardość zapewnia maksymalną przyczepność w zakrętach na suchej nawierzchni. Natomiast wewnętrzny obszar wykonano z optymalnie usztywnionego elastomeru zapewniającego precyzję kierowania.