MICHELIN: OPONY PILOT SUPER SPORT W NOWYCH AUTACH BMW

BMW_X6M

Modele BMW X5 M i X6 M z 21-calowymi aluminiowymi felgami będą wyposażone wyłącznie w opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 285/35ZR21 105Y (przód) oraz 325/30ZR21 108Y (tył).

W ogumieniu zastosowano szereg innowacji, w tym dwumieszankową konstrukcję bieżnika oraz technologię Variable Contact Patch 2.0.


Zobacz także:

OPONY


 

Michelin Pilot Super Sport_to jedne z najszybszych opon na świecie produkowanych seryjnie, które swoje osiągi zawdzięczają doświadczeniu zdobytemu przez firmę podczas wyścigów. Ogumienie do najnowszych modeli BMW to rezultat dwuletniej wspólnej pracy konstruktorów Michelin i BMW, podczas której powstało 1 400 prototypów i 500 opon w fazie przedprodukcyjnej. Seria testów miała na celu uzyskanie ogumienia spełniającego wymogi inżynierów BMW. Opony przeznaczone są zarówno do codziennej jazdy po drogach publicznych, jak i po torach wyścigowych.

Podczas konstruowania opony Michelin Pilot Super Sport wykorzystano nowatorskie technologie:
– opasanie z włóknaaramidowego Twaron;
– dwumieszankowa konstrukcja bieżnika Bi-Compound;
– technologia zmiennego kształtu kontaktu opony z podłożem Variable Compact Patch 2.0.

BMW_X6Mq

Połączenie powyższych trzech technologii opony zapewnia właściwości jezdne, w szczególności precyzyjne panowanie nad pojazdem, sportowe wrażenia z jazdy oraz bezpieczeństwo, które odpowiadają standardom samochodów BMW serii M.

Aby Pilot Super Sport spełniała najwyższe normy bezpieczeństwa, Michelin przyjął standardy stosowane w lotnictwie cywilnym. Podczas testów opona przebyła kilkadziesiąt tysięcy km w najbardziej trudnych warunkach, wytrzymując ekstremalne obciążenia równe dwukrotnej nośności auta.

Technologie zastosowane w oponie Pilot Super Sport dla BMW:

Opasanie Twaron. Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji MICHELIN Pilot Super Sport gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna aramidowego Twaron jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.

Bieżnik Bi-Compound składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie jest innowacją technologiczną opracowaną na potrzeby opon wyścigowych i używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego elastomeru, który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie rozcinać na mokrej nawierzchni film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.

Variable Contact Patch 2.02. Dzięki tej technologii opona zmienia swój kształt w zależności od aktualnych warunków jezdnych, gwarantując w ten sposób pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo tego, że kształt powierzchni opony w części stykającej się z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam.

Opony to przykład zastosowania idei Michelin Total Performance (MTOP), czyli jednoczesnego utrzymywania wszystkich osiągów opony na wysokim poziomie. W opony Michelin są obecnie wyposażone następujące modele BMW: M3, M4, M5 oraz M6.