MICHELIN: OPONY W ODPOWIEDZI NA ZMIANY KLIMATU

MIich Alpin 5_1

Nowa opona Michelin Alpin 5 powstała w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie, gdzie z powodu coraz mniejszych opadów śniegu ogumienie zimowe musi zapewnić bezpieczeństwo.

Nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych. By sprostać tym złożonym warunkom, opona została zaprojektowana w oparciu o zaawansowane technologie wykorzystane w rzeźbie bieżnika i składzie mieszanki gumy.


Zobacz także:
OPONY


Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4 procent wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57 procent, na nawierzchniach suchych. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (VÜFO).

Nowoczesna mieszanka gumy

Mieszanka bieżnika powstaje w innowacyjnej technologii łączenia komponentów gumy, dzięki czemu zapewnia znakomite osiągi na każdej nawierzchni. Michelin jako pierwszy producent zastosował w mieszance gumy bieżnika opony zimowej elastomery funkcjonalne, które zapewniają większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych drogach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Nowa mieszanka opiera się na czwartej generacji technologii Helio Compound i zawiera olej słonecznikowy pozwalający na zachowanie właściwości gumy i jej elastyczności w niskiej temperaturze.

ALPIN 5

Efekt „śladu” dla bardziej precyzyjnego kierowania pojazdem

Podczas jazdy każda opona ulega ciągłym odkształceniom, co zmniejsza jej obszar kontaktu z podłożem, a tym samym przyczepność. Właśnie dlatego Michelin zastosował w nowych oponach technologię Stabili Grip, która opiera się na samoblokujących się lamelach i efektywnym powrocie rzeźby bieżnika do pierwotnego kształtu. Samoblokujące się klocki zapewniają optymalny kontakt opony z podłożem i większą precyzję kierowania (efekt „śladu”).

Efekt „raków i trybów” zmniejszający ryzyko aquaplaningu

Kierunkowy bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma głębokie rowki i specjalnie zaprojektowane klocki bieżnika dla uzyskania efektu „raków i trybów” w obszarze kontaktu opony ze śniegiem. Przy powrocie klocków do pierwotnego kształtu boczne rowki skutecznie odprowadzają wodę, dzięki czemu zmniejszają ryzyko aquaplaningu.

Efekt „pazura” dla lepszej trakcji na śniegu

Lamele w bieżniku opony działają jak tysiące małych pazurów zapewniających większą przyczepność i lepszą trakcję. W porównaniu z poprzednią generacją bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma 12 proc. więcej krawędzi, 16% więcej nacięć i o 17% wyższy stosunek gumy do rowków i kanałów.

Opona zapewnia wysokie osiągi zarówno podczas jazdy na śniegu, jak i suchych, mokrych i oblodzonych szosach. To przykład strategii Michelin Total Performance polegającej na równoczesnym podnoszeniu wykluczających się osiągów opony (np. przyczepność i niskie opory toczenia). Istotą Michelin Total Performance jest jednoczesne udoskonalanie wszystkich parametrów opon bez poświęcania jej poszczególnych osiągów.

Nowe opony Michelin 5 będą dostępne w 27 rozmiarach: od 195/65R15 do 225/55R17.