Nowy pasażerski samolot regionalny Bombardier C-Series będzie standardowo wyposażany w opony Michelin AIR X. C-Series może pomieścić od 100 do 130 pasażerów.
Pierwsze komercyjne loty w barwach linii lotniczych planowane są na 2014 rok. Nowe AIR X to opony radialne wykorzystujące opracowaną przez Michelin technologię Near Zero Growth (NZG). Technologia ta wydłuża ich żywotność dzięki zastosowaniu ultra wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych.
Zobacz także:
OPONY
Dzięki takiemu rozwiązaniu opony są bardziej odporne na uszkodzenia. Zwiększona wytrzymałość bieżnika pod względem ścieralności umożliwia rzadszą zmianę opon, a tym samym pozwala zredukować koszty.
Zastosowanie opon Michelin w nowym samolocie Bombardier C-Series:
– o 50 proc. zwiększy odporność na uszkodzenia spowodowane przez ciała obce, co podnosi żywotność bieżnika;
– 25 proc. zmniejszy masę w porównaniu z oponami diagonalnymi, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa;
– 100 proc. zwiększy żywotność w porównaniu z oponami diagonalnymi, co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu;
– o 20 tys. dolarów rocznie obniży koszty zakupu i użytkowania opon dla każdego samolotu w porównaniu z oponami diagonalnymi.
Bombardier C-Series będzie wyposażany w Michelin AIR X w rozmiarach: 27x 8.5R 12/16/225 oraz H42x 15.0R 21/26/225.
W opony marki wyposażona jest około połowa wszystkich samolotów na świecie. Francuska firma dostarcza ogumienie m.in. do takich samolotów, jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.