Trzeci rok z rzędu opony zimowe Michelin Alpin 4 uzyskały najwyższy wynik w testach zorganizowanych przez Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC), największe w Europie stowarzyszenie skupiające ponad 17 milionów członków.
Opony Alpin 4 zdobyły wyróżnienie w dwóch kategoriach:
– najwyższy ogólny wynik wśród opon o rozmiarze 165/70 R14 T;
– drugi najlepszy wynik wśród opon o rozmiarze 205/55 R16 H.
W testach porównywano 15 różnych marek opon zimowych o rozmiarze 165/70 R14 T i 16 różnych marek opon zimowych o rozmiarze 205/55 R16 H.
Podczas testów specjaliści ADAC brali pod uwagę następujące osiągi opony: przyczepność na zaśnieżonej, oblodzonej, mokrej oraz suchej nawierzchni, jak również trwałość. W tej ostatniej kategorii opony Michelin Alpin 4 w obu testowanych rozmiarach otrzymały najlepsze wyniki i najwyższą możliwą ocenę „bardzo dobry”.
Warto przypomnieć, że był to kolejny sukces w testach ADAC: w 2010 roku doceniono oponę o rozmiarze 225/45 R17 H, a w 2011 roku opony o rozmiarach 175/65 R14 T oraz 195/65 R 15 H.
Innowacyjne lamele i samoczyszczący się bieżnik
W konstrukcji Michelin Alpin 4 wprowadzono nowatorskie lamele ułożone pod kątami od 0° do 30° oraz 150°, a technologie tę nazwano Stabiligrip. Dzięki temu zarówno na prostej drodze, jak i na zakręcie opona jest równie „aktywna”, co pozwala łatwiej prowadzić pojazd i zachować nad nim kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.
Opona Alpin 4 ma bieżnik, który samoczynnie oczyszcza się ze śniegu i błota pośniegowego wnikającego w rowki. Właściwości takie uzyskano dzięki rzeźbie w kształcie litery V z kanalikami bocznymi.
Full Active Tread – aktywny bieżnik
Bieżnik opony ma wiele funkcji – wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Rzeźba bieżnika Michelin Alpin 4 zapewnia przewidywalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną, a wszystko to za sprawą zwiększonej szerokości strefy styku opony z nawierzchnią. Nowa koncepcja bieżnika polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach.
Udoskonalono również prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Opona Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają lepszą trakcję na śniegu.
Większa liczba kanałów wzmacnia „efekt gąsienicy”, który poprawia przyczepność na śniegu. 50 proc. więcej krawędzi „atakujących” nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.