MICHELIN: NOWE ZRÓWNOWAŻONE OPONY NA ZIMĘ

Michelin wprowadza na rynek opony Pilot Alpin – do samochodów o najwyższych osiągach oraz Latitude Alpin – do samochodów SUV. Przy konstruowaniu opon oparto się na pakiecie trzech technologii Ridge N-Flex – wykorzystanych w konstrukcji bieżnika, lamelach i mieszance gumowej.

Dzięki pakietowi nowe opony oferują zrównoważenie bezpieczeństwa, mobilności i trwałości zimą.

Opona Michelin Pilot Alpin do samochodów osobowych o najwyższych osiągach została zbadana i oceniona w 2012 r. przez niezależną organizację TUV SUD. Otrzymała w testach najwyższą ocenę ogólną pod względem hamowania od 80 km/h do 0 km/h, trakcji, kierowalności i pokonywania zakrętów na mokrej, ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Wyniki testów przeprowadzono na oponach 245/40 R 18 V dostępnych i kupionych na europejskim rynku w listopadzie 2011 r.

Z badania wynika, że opona zapewnia najwyższe bezpieczeństwo podróżowania w trudnych zimowych warunkach:
– średnio o dwa metry krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu do opon wiodących konkurentów;
– lepsze panowanie nad pojazdem podczas pokonywania zakrętów na zaśnieżonej drodze oraz na mokrej nawierzchni.
– lepsza trakcja na nawierzchni zaśnieżonej i oblodzonej.

Aby osiągnąć zrównoważenie osiągów, Michelin udoskonalił równocześnie między innymi rzeźbę bieżnika i skład mieszanki gumy. Opona Pilot Alpin dostępna jest w dwóch wersjach:
– z asymetrycznym bieżnikiem optymalnie dostosowanym do wymogów samochodów o dużej mocy;
– z bieżnikiem kierunkowym opracowanym specjalnie pod kątem wymagań takich modeli Porsche jak 911 czy Boxster.

Nowe opony Michelin Latitude Alpin do aut SUV segmentu premium zostały również przetestowane przez TUV SUD. Otrzymała najwyższą ocenę ogólną pod względem hamowania od 50 km/h do 0 km/h, trakcji, kierowalności i pokonywania zakrętów na mokrej, ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Wyniki testów przeprowadzono na oponach 235/65 R 17 H dostępnych i zakupionych na europejskim rynku w październiku 2011 r.

Opona może być uznana jako jako jedna z najlepszych pod względem bezpieczeństwa jazdy w niskich temperaturach. Świadczą o tym wyniki testu w trzech kluczowych obszarach:
– droga hamowania o 2 metry krótsza na drogach. zaśnieżonych i o 4 metry krótsza na drogach oblodzonych;
– nowy standard przyczepności na zakrętach na drogach pokrytych śniegiem lub oblodzonych;
– najlepsza trakcja na śniegu i lodzie.

Pracując nad oponą, zespoły inżynierów Michelin skupiały się nad jednoczesną poprawą konstrukcji opony, rzeźby bieżnika i składu mieszanki gumy. Mocna konstrukcja opony została przystosowana do warunków użytkowania pojazdów typu SUV mogących poruszać się po trudnym terenie i przewozić ciężkie ładunki. Boki opony charakteryzują się dużą odpornością na uderzenia.

Bieżnik nowego modelu opony Latitude Alpin ma zwiększoną w stosunku do opon poprzedniej generacji liczba krawędzi atakujących (do 40 proc. więcej) i lameli (do 75 proc. więcej).

Ridge N Flex

Zespoły inżynierów działów badania i rozwoju Grupy Michelin oparły konstrukcję nowych opon Pilot Alpin i Latitude Alpin na trzech technologiach: bieżniku Maxi Edge, lamelach StabiliGrip i mieszance gumy Helio Compound 3G.

Pakiet tych trzech technologii został nazwany Ridge N Flex i zastosowany w obu nowych zimowych oponach Michelin o wysokich osiągach.