Nowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 zostały wybrane przez markę AMG jako element wyposażenia ekskluzywnego modelu Mercedes SLS AMG Coupé Black Series. Przy konstruowaniu opony zastosowano 5 innowacyjnych rozwiązań technicznych opracowanych przez firmę.
Mercedes-AMG ustanowił bardzo wysokie wymagania oponom, jakie miały znaleźć się w oryginalnym wyposażeniu sportowego modelu, które nowe ogumienie spełniło we wszystkich aspektach.
Zobacz także:
OPONY
Uzyskane najwyższe osiągi są efektem wspólnych prac rozwojowych prowadzonych przez specjalistów z Michelin Technology Center i producenta samochodów ze Stuttgartu. Skalę tego projektu najlepiej obrazują liczby:
· ponad 100 sesji testowych zorganizowanych we Włoszech, centrum testowym Michelin w Ladoux we Francji oraz na torze Nürburgring w Niemczech;
· 1 800 opony prototypowych i serii specjalnej;
· 800 opon przedseryjnych;
· testy prowadzone przy szybkościach dochodzących do 315 km/h.
Pięć innowacji technologicznych
– Mieszanka bieżnika:
Produkowana przy użyciu tych samych technologii co w przypadku opon wyścigowych, mieszanka bieżnika opon Michelin Pilot Sport Cup 2 wykorzystuje technologię Bi-Compound, czyli stosuje różne rodzaje gumy w części wewnętrznej i zewnętrznej. Guma zewnętrznej część bieżnika jest wykonana z ciężkich łańcuchów cząsteczkowych, których twardość została tak dobrana, aby zapewnić maksymalną przyczepność na suchych łukach, w szczególności na ostrych zacieśniających się zakrętach. Z kolei wewnętrzna część opony wykorzystuje bardziej sztywną mieszankę gumy, aby zapewnić precyzję kierowania.
– Opasanie z włókna aramidowego:
Główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna jest podniesiona wytrzymałość na rozciąganie. Ten element jest lekki a zarazem pięć razy bardziej wytrzymały niż stal o takiej samej masie. W rezultacie zastosowania tego elementu powierzchnia kontaktu opony pozostaje niezmieniona, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana, nawet przy dużych prędkościach.
– Zmienna powierzchnia styku – The Track Variable Contact Patch 3.0:
Innowacja ta jest modyfikacją The Track Variable Contact Patch 2.0 wykorzystanej w oponach Michelin Pilot Super Sport. Optymalizuje ona ciśnienie na powierzchni styku opony, tak aby jak najwięcej gumy miało kontakt z podłożem, dzięki temu zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.
– Nowy obszar drutówki:
Obszar drutówki jest o 10 proc. szerszy niż w tradycyjnej oponie sportowej. Jest on wzmocniony mieszanką gumy zwiększającą sztywność boczną oraz zapewniającą precyzyjne kierowanie.
– Aksamitne boki opon:
Specjalny proces tłoczenia w formach w połączeniu z unikalnym doświadczeniem Grupy Michelin doprowadził do powstania Michelin Velvet Technology. Rozwiązanie to pozwala załamać światło w taki sposób, że opona wygląda, jakby była wykonana z aksamitu.
Nowe opony Michelin dzięki pełnej współpracy z samochodem zapewniają:
· precyzję prowadzenia niezależnie od stopnia rozgrzania opon;
· sterowność i natychmiastową rekcję pozwalającą kierowcy wykorzystać sportowe cechy samochodu;
· maksymalną przyczepność;
· odporność na przegrzewanie dla zapewnienia zrównoważonych osiągów;
· przyczepność, sterowność i stabilność prowadzenia na mokrej nawierzchni dla pewnej jazdy, nawet gdy warunki atmosferyczne ulegną pogorszeniu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.