Michelin wprowadza na europejski rynek zimową oponę do samochodów osobowych Alpin 6. Nowa opona zapewnia najwyższe osiągi, oferując większą trwałość.
Ogumienie jest tak skonstruowane, aby zapewnić pełne parametry nie tylko gdy jest nowe, lecz także gdy osiągnie dopuszczalny poziom zużycia.
Zobacz także:
W oponie zastosowano trzy innowacyjne technologie, między innymi ewolucyjnie samoregenerującą się rzeźbę bieżnika. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD (w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7) dowiodły, że opona Alpin 6 po osiągnięciu dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach.
Innowacyjne technologie zastosowane w Michalin Alpin 6
• samoblokujące się lamele 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniając większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony;
• ukośne zagłębienia na dnie rowków, które wzmacniają trakcję i hamowanie na śniegu;
• dwuwarstwowa mieszanka bieżnika, która wraz ze zużywaniem się opony zapewnia elastyczność i przyczepność na śniegu i w warunkach zimowych niezależnie od głębokości pozostałego bieżnika.
Nowa opona nie ma wskaźnika zużycia (w warunkach zimowych) na poziomie 4 mm, ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu 1,6 mm. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdziemy wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25 proc.
Alpin 6 jest obok opon Michelin CrossClimate+, Agilis CrossClimate+ oraz Primacy 4 kolejną pozycją w gamie opon marki oferujących osiągi od nowości do zużycia.