Michelin wprowadza na rynek oponę e.Primacy o niskich oporach toczenia. Posiada ona klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni.
Nowe ogumienie będzie dostępne w sprzedaży od marca w 56 rozmiarach od 15 do 20 cali.
Zobacz także:
Będzie ją więc można montować w najpopularniejszych modelach samochodów z silnikiem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym – do samochodów miejskich, sedanów i kompaktowych SUV-ów.
Opony klasy A oporów toczenia i klasy A lub B przyczepności na mokrej nawierzchni stanowią mniej niż 1 proc. dostępnych w sprzedaży. Niskie opory toczenia przekładają się na zmniejszenie zużycia paliwa w autach spalinowych i poprawiają zasięg samochodów elektrycznych. Spalanie spada o ok. 0,21 l/100 km. Z kolei przy zasięgu 400 km można zyskać dodatkowe 30 km.
Nowa e.Primacy zapewnia świetne osiągi. Nawet po przejechaniu dystansu 30 000 km oz powodzeniem przechodzi europejski znormalizowany test hamowania na mokrej nawierzchni przyjęty w regulaminie nr 117 EKG ONZ i stosowany w procesie homologacji opon. Wysoką efektywność energetyczną zawdzięcza zaawansowanym technologiom opracowanym przez inżynierów z centrum badawczo-rozwojowego Grupy Michelin w Ladoux niedaleko Clermont- Ferrand.
Boki opony z innowacyjnej mieszanki gumy pochłaniają mniej energii podczas jazdy. Opona otrzymała cieńsze opasanie, które za sprawą specjalnej konstrukcji jest równie wytrzymałe, jak opasanie w oponach standardowych. Kolejną korzyścią z zastosowania nowej konstrukcji jest obniżenie oporu toczenia opony.
Technologia Energy Passive opiera się na zastosowaniu w mieszance gumowej elastomerów o większej sprężystości. Te z kolei, w połączeniu ze specjalnym wypełnieniem, ograniczają straty energii i opór toczenia opony, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa lub energii elektrycznej przez pojazd. Energy AirShield to hermetyczna warstwa opasania, która zmniejsza straty energii.
Technologia EverGrip dowiodła swojej skuteczności w oponie Primacy 4, która zapewnia znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni od nowości do zużycia. Odpowiednie wyprofilowanie rowków zapewnia skuteczne odprowadzanie wody spod opony niezależnie od stopnia zużycia bieżnika. Optymalizuje obszar kontaktu opony z podłożem i zapewnia równomierny rozkład sił podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów.
W efekcie bieżnik zużywa się bardziej równomiernie.