Michelin zaprezentował prototypową oponę AxioBib IF 850/75 R 42. Opona o indeksie obwodu toczenia 50, wysokości 2,32 m i nośności 9,5 t jest największą oponą do ciągników w ofercie firmy.
Poza technologicznym i inżynieryjnym wyzwaniem, jakim było zaprojektowanie i wyprodukowanie ogumienia, Micheli Axiobib 2m32 doskonale wpisuje się w coraz mocniej akcentowany trend w świecie rolnictwa. Na wyzwania stawiane przez coraz potężniejsze ciągniki, których moc stopniowo rosła od 160-220 KM, poprzez 220-280 KM, 260-350 KM, a ostatnio przekroczyła 350 KM, Michelin odpowiadał oponami o coraz większej średnicy: od 1,95 m, poprzez 2,05 m, 2,15 m i wreszcie 2,32 m.
Zobacz także:
OPONY
Maszyny rolnicze są coraz większe, aby zaspokoić popyt na produkty rolne. Prototypowa opona AxioBib 2m32 jest przeznaczona właśnie do ciągników o mocy powyżej 350 KM. Powstała, aby nie ślizgać się na obręczy.
Nowa Axiobib 2m32, która ma być produktem flagowym w gamie opon rolniczych Michelin, opiera się na technologii Michelin Ultraflex, która pozwala na większe obciążenie pojazdu przy ciśnieniu niższym nawet o 0,8 bara. Oznacza to lepszą trakcję bez obracania się opony na obręczy, jak również mniejsze ugniatanie gleby. Ten innowacyjny technologicznie krok naprzód jest odpowiedzią Michelin na potrzeby rolników w zakresie zwiększenia wydajności przy jednoczesnej ochronie gleby.
Klocki w bieżnikach opon rolniczych zazwyczaj układają się w kształt litery V. Sam kształt bieżnika to jednak nie wszystko. Aby opona wyróżniała się podczas prac polowych i spełniała wymogi rolników, należy wziąć pod uwagę wszystkie szczegóły – od sztywności klocków bieżnika i kąta, pod jakim wchodzą w glebę, po sztywność drutówki i jakość mieszanki gumy. Mimo że wszystkie opony rolnicze są do siebie w pewnym stopniu podobne to tak naprawdę różnią się od siebie, a szczegóły tkwią w zastosowanych w nich technologiach.