MICHELIN: KRYTERIA WYBORU OPON (BADANIE)

Michelin zapytał kierowców o ich preferencje dotyczące wyboru opon. Odpowiedzi wskazują, że głównymi czynnikami decydującymi o zakupie są cena oraz marka.

Polacy stwierdzili również, że najlepsze według nich opony powinny mieć zrównoważone osiągi i w jednakowym stopniu zapewniać bezpieczeństwo, trwałość oraz oszczędność paliwa. Takie są wyniki tegorocznego badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Michelin – organizatora ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą” edukującej kierowców na temat znaczenia prawidłowego ciśnienia w oponach.

TNS Polska na zlecenie firmy oponiarskiej Michelin zapytał kierowców o najważniejsze czynniki, jakimi kierują się podczas zakupu opon. Wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi znalazły się: cena (62 proc.), marka opony (41 proc.), parametry techniczne (24 proc.) oraz żywotność (16 proc.).

Osobne pytanie dotyczyło parametrów, jakie powinna spełniać idealna opona wybierana do własnego samochodu. Badani podejmowali decyzję w oparciu o 3 cechy – bezpieczeństwo, trwałość oraz oszczędność paliwa. Większość kierowców (62 proc.) stwierdziła, że najchętniej wyposażyłaby własne auto w opony o zrównoważonych osiągach we wszystkich wspomnianych kategoriach.

Przeprowadzone badanie towarzyszyło tegorocznej edycji akcji Michelin „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbyła się w serwisach sieci Euromaster będącej partnerem inicjatywy. Akcja, która ma na celu podnoszenie świadomości kierowców oraz ich edukowanie na temat znaczenia prawidłowego ciśnienia w oponach, prowadzona jest w Polsce już od 8 lat.