Letnie opony Michelin Pilot Sport 4S* zostały wybrane przez BMW do swoich nowych modeli X3 M i X4 M. To efekt trzech lat wspólnej pracy konstruktorów obu marek.
Ogumienie zaprojektowano wykorzystując liczne innowacje, m.in. bieżnik wykonany z kilku mieszanek gumy.
Zobacz także:
Nowe 21-calowe opony Michelin Pilot Sport 4S* (PS4S*) o ultrawysokich osiągach znajdą się na wyposażeniu ekskluzywnych modeli BMW X3 M i X4 M Competition. Zaprojektowane do sportowych samochodów, zostały wyposażone w najnowocześniejsze technologie francuskiego producenta, takie jak np. wieloskładnikowe mieszanki bieżnika czy wzmocnienia aramidowe ścian bocznych. Opony te oznaczono gwiazdką, co wskazuje, że zostały homologowane jako oryginalne wyposażenie BMW.
Michelin i BMW mogą pochwalić się długą i owocną współpracą. Opony producenta znalazły się już na wyposażeniu wielu poprzednich modeli BMW serii M, czyli BMW M2, M3, M4, M5, M6, X5 M oraz X6 M.
Michelin Pilot Sport 4S* to efekt blisko trzyletniej współpracy obu marek, które w tym czasie wyprodukowały i przetestowały około 800 prototypowych i 1400 przedprodukcyjnych egzemplarzy ogumienia. Opony przechodziły różnorodne próby w ekstremalnych warunkach na torze Nürburgring w Niemczech oraz Miramas i Ladoux we Francji.
Dzięki temu udało się opracować finalną oponę, która spełnia wszelkie wymagania inżynierów BMW.
Kluczowymi wytycznymi wobec projektowanych opon były jak najlepsze osiągi na suchej nawierzchni, wysoka przyczepność, wytrzymałość na torze i odpowiedni balans na mokrej drodze, a wszystko to przy zachowaniu charakterystycznego dla serii M sportowego stylu jazdy.
W modelach BMW X3 M i X4 M z przodu będą montowane opony PS4S* w rozmiarze 255/40ZR21 102Y wykonane w technologii Tri-Compound, czyli z trzech mieszanek gumy. Na tylnej osi znajdą się natomiast opony w rozmiarze 265/40ZR21 105Y z dwóch mieszanek stworzone w technologii Bi-Compound.
Jest to rozwiązanie wykorzystywane przez Michelin oryginalnie w sportach motorowych, gdzie różne mieszanki gumy stosuje się w różnych częściach bieżnika opony, co zapewnia wyższą wytrzymałość i osiągi.
Przykładowo zewnętrzna strona bieżnika zapewnia wyjątkową przyczepność i odporność na zużycie podczas pokonywania zakrętów, środkowa część odpowiada za sterowność i prowadzenie, a część wewnętrzna zapewnia przyczepność na mokrej nawierzchni.
Połączenie tych technologii sprawia, że nowe opony zapewniają wyjątkową równowagę między przyczepnością, komfortem, bezpieczeństwem i przyjemnością z jazdy, spełniając tym samym rygorystyczne normy BMW serii M oraz umożliwiając codzienne użytkowanie na drogach publicznych.