BMW zdecydowało, że nowy model M6 zostanie wyposażony w sprawdzone na torze wyścigowym opony Michelin Pilot Super Sport. Są to najszybsze na świecie opony produkowane seryjnie, które swoje osiągi zawdzięczają doświadczeniu firmy zdobytemu w czasie zawodów motorowych, w tym także wielu edycji zakończonego właśnie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Model BMW M6, od wprowadzenia na rynek latem 2012 roku, będzie wyposażony wyłącznie w opony, w których wykorzystano połączenie trzech technologii: wzmocnione opasanie Twaron®, bieżnik Bi-Compound oraz Variable Contact Patch 2.02.
Połączenie powyższych trzech technologii opony Michelin zapewnia właściwości jezdne, w szczególności precyzyjne panowanie nad pojazdem, sportowe wrażenia z jazdy oraz bezpieczeństwo, które odpowiadają standardom samochodów BMW serii M. Dodatkowo Pilot Super Sport gwarantuje wysoką trwałość, która jest charakterystyczna dla wszystkich produktów firmy.
Równowaga osiągów to również wynik ścisłej kooperacji z twórcami BMW zapoczątkowanej kilka lat temu przy okazji projektu dla BMW M5. Kluczowe znaczenie dla marki przy współpracy z Michelin nad serią M miały liczne testy będące odzwierciedleniem dużego zaangażowania w opracowywanie produktów o wysokich osiągach.
Technologie zastosowane w oponie Michelin Pilot Super Sport dla BMW:
– Opasanie Twaron. Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji gwarantuje stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna Twaron jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.
– Bieżnik Bi-Compound, składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie jest innowacją technologiczną opracowaną na potrzeby opon wyścigowych i używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego elastomeru, który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie rozcinać na mokrej nawierzchni film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.
– Variable Contact Patch 2.02 dzięki tej technologii opona zmienia swój kształt w zależności od aktualnych warunków jezdnych, gwarantując w ten sposób pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo tego, że kształt powierzchni opony w części stykającej się z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.