„Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” jest cyklicznym, corocznym badaniem realizowanym przez DCG Dealer Consulting przy współpracy merytorycznej z firmą doradczą EY.
W tym roku miało miejsce podsumowanie X. edycji badania, w której to Mercedes- Benz Polska zwyciężył w kategorii Samochody Dostawcze.
Zobacz także:
– Mercedes- Benz znany jest nie tylko z niezawodnych, ekonomicznych, bezpiecznych, funkcjonalnych i komfortowych samochodów dostawczych, ale również z profesjonalnej sieci dealerskiej, będącej godnym zaufania partnerem dla wszystkich naszych klientów. Wysoka jakość oferowanych usług może być osiągnięta tylko dzięki bliskiej współpracy między importerem, a dealerami, której filarami są partnerskie podejście, dialog i koncentracja na wspólnym działaniu. Zasady te przyświecają nam każdego dnia i dzięki pełnej zaufania współpracy dbamy o to co najważniejsze: zadowolenie naszych klientów – mówi Christoph Stemmer, Dyrektor Zarządzający Mercedes- Benz Samochody Dostawcze.
„Badania satysfakcji dealerów samochodowych” jest projektem, który w sposób obiektywny ma zmierzyć jakość współpracy przedstawicielstw koncernów z siecią dealerską. Metodologia badania jest spójna z uznaną i sprawdzoną metodologią stosowaną na najważniejszych rynkach Europy Zachodniej i USA. Dzięki niej dealerzy mogą w wielu aspektach ocenić jakość współpracy z marką, wskazując tym samym, które aspekty wykonywane są bez zarzutu, a które trzeba poprawić.
Tegoroczne badanie odbyło się w kwietniu i maju, wzięło w nim udział łącznie 408 dealerów, odpowiadając na 81 pytań dotyczących różnorodnych zagadnień. W tym roku po raz pierwszy standardowe badanie zostało rozszerzone o zagadnienia związane z samochodami dostawczymi do 3,5 tony. Spośród 9 biorących udział w badaniu marek pierwsze miejsce zajął Mercedes- Benz.
Sieć Mercedes-Benz to w tej chwili 21 dealerów w Polsce, na którą składa się łącznie 41 salonów sprzedaży i 57 punktów serwisowych. Gotowość do pomocy 24h na dobę, indywidualne podejście do każdego Klienta oraz szeroka dostępność części serwisowych to tylko niektóre z jej atutów.
Dodatkowo, Mercedes-Benz wprowadza europejski program profesjonalizacji sieci o nazwie VanPro. Program ten zapewnia najwyższe standardy w sprzedaży i usługach serwisowych dzięki dedykowanym zespołom ekspertów od samochodów dostawczych w punktach dealerskich, zapewniającym kompleksowe konsultacje o najbardziej nietypowych potrzebach.
Tytuł Van ProCenter przyznawany jest dopiero po przejściu surowych i szczegółowych audytów. Ustanawia on nowe standardy w zakresie jakości obsługi, doradztwa i dostępności produktu. W chwili obecnej istnieje 10 punktów, a w kolejnych miesiącach planowane jest otwarcie kolejnych 4 nowych.
Aktualnie oferta Mercedes- Benz Vans obejmuje trzy modele – Citan, Vito i Sprinter – w szerokiej gamie wersji napędowych oraz nadwoziowych.