Ruszyła sprzedaż nowego Mercedesa GLE. SUV łączy funkcjonalność, w tym opcjonalny trzeci rząd siedzeń, z innowacjami, takimi jak pierwsze na świecie aktywne zawieszenie E-Active Body Control.
W momencie debiutu model jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych: wysokoprężnej GLE 300 d 4MATIC (245 KM) oraz benzynowej, zelektryfikowanej GLE 450 4MATIC (367 + 22 KM). Dostawy rozpoczną się na początku 2019 r.
Zobacz także:
GLE 300 d 4MATIC napędza wysokoprężna 4-cylindrowa jednostka rzędowa o mocy 180 kW (245 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,1- 6,4 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym 161- 169 g/km). Dzięki dalszej rozbudowie systemu kontroli emisji spalin silnik ten ze znacznym „zapasem” spełnia limity określone w normach emisji, nawet w wymagających sytuacjach drogowych i warunkach środowiskowych.
Ceny GLE 300 d 4MATIC rozpoczynają się od 269 000 zł.
Pierwszym wariantem benzynowym nowego modelu jest GLE 450 4MATIC, zasilany zelektryfikowanym układem napędowym z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym i modułem elektrycznym EQ Boost opartym na 48-woltowej instalacji elektrycznej (8,3-9,4 l/100 km; 190-214 g/km). Jednostka spalinowa rozwija moc 270 kW (367 KM) oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a dodatkowo, na krótko, kierowca ma do dyspozycji 16 kW (22 KM) i 250 Nm z układu EQ Boost.
Ceny GLE 450 4MATIC startują od 324 000 zł.
Jeszcze w tym roku, w pierwszej połowie grudnia, do oferty dołączą mocniejsze odmiany wysokoprężne GLE 350 d 4MATIC oraz GLE 400 d 4MATIC, a w przyszłym – kolejne wersje silnikowe.
Standardowe wyposażenie nowego Mercedesa GLE w Polsce obejmuje m.in. kamerę cofania, asystentów pasa ruchu, „długich” świateł i znaków drogowych, tapicerkę Artico, nastrojowe oświetlenie, system multimedialny MBUX i nawigację z twardym dyskiem, panoramiczny kokpit, LED-owe reflektory, 20-calowe obręcze kół oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika Easy-Pack.
Nowy Mercedes-Benz GLE
Nowa generacja GLE (typoszereg V 167) oferuje jeszcze lepsze od poprzednika możliwości jazdy terenowej. Współczynnik oporu powietrza GLE wynosi jedynie 0,29. Wnętrze modelu jest jeszcze przestronniejsze, a drugi rząd siedzeń na życzenie można regulować elektrycznie. Opcjonalnie dostępne są też fotele w trzecim rzędzie.
Już w chwili debiutu nowy GLE oferuje bogactwo innowacji – np. pierwsze na świecie aktywne zawieszenie E-Active Body Control, dzięki któremu znakomicie radzi sobie nawet w trudnym terenie. Nowe systemy wspomagające zwiększają poziom aktywnego bezpieczeństwa. System info- rozrywki dysponuje większymi wyświetlaczami, a opcjonalnie występuje z ekranem head-up o rozdzielczości 720 x 240 pikseli (5588 zł) oraz asystentem wnętrza MBUX.
Szeroka gama elementów wyposażenia dodatkowego
Lista wyposażenia dodatkowego i opcji personalizacji nowego GLE obejmuje m.in. pakiet Airmatic (9652 zł). Jego nabywca otrzymuje aktywne zawieszenie pneumatyczne, automatycznie dostosowujące swoją charakterystykę do sytuacji na drodze, prędkości jazdy i stopnia załadunku. GLE jest też dostępny z topowym zawieszeniem E-Active Body Control (36 688 zł), które łączy komfort jazdy oraz precyzję i dynamikę prowadzenia na asfalcie ze zdolnościami terenowymi.
Układ ten obejmuje w pełni aktywne zawieszenie elektrohydrauliczne oparte na instalacji 48 V, cztery programy jazdy Dynamic Select (w tym tryb odzyskiwania energii) oraz, zależnie od pozostałego zawieszenia, kamerę Road Surface Scan i trzystopniową funkcję pochylania nadwozia w zakrętach Curve.
Użytkownicy nowego SUV-a docenią również elektrycznie rozkładany i składany hak holowniczy (5419 zł). Co istotne, z zawieszeniem Airmatic uciąg GLE wynosi 3,5 tony.
Szczególnie wysoki poziom komfortu oferuje pakiet Energizing Plus (21 731 zł). Łączy się on z wieloma dostępnymi osobno liniami wyposażenia i zawiera m.in. wielokonturowe przednie fotele wraz z wentylacją i podgrzewaniem, podgrzewanie podłokietników, pakiet Air- Balance (rozpylacz zapachów, jonizator i oczyszczasz powietrza) oraz sześć programów Energizing wraz z funkcją „trenera” Energizing Coach, która inteligentne dobiera odpowiedni program do sytuacji drogowej i kondycji kierowcy.
Ponadto pakiet obejmuje nastrojowe oświetlenie, odpowiednio dopasowane do każdego programu.
GLE potrafi „myśleć” za kierowcę
Nowy GLE czyni kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy (10 894 zł) zapewnia wsparcie adekwatne do sytuacji na drodze – poprzez regulację prędkości, korekty toru jazdy, zmianę pasa i reagowanie w obliczu zagrożenia kolizją. Pakiet zawiera system aktywnej regulacji odległości Distronic, układ rozpoznawania ograniczeń prędkości Active Speed Limit Assist, rozbudowane ponowne uruchamianie silnika na drogach szybkiego ruchu, regulację prędkości w oparciu o przebieg trasy wraz z funkcją rozpoznawania końca korka, a także m.in. system aktywnej zmiany pasa Active Lane Change Assist, asystent awaryjnego zatrzymania się Active Emergency Stop Assist z funkcją pasa awaryjnego, asystent utrzymania pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, asystent martwego pola Active Blind Spot Assist, ostrzeganie przy wysiadaniu Exit Warning Function oraz ochronę predykcyjną Pre-Safe Plus z rozpoznawaniem znaków Traffic Sign Assist.
Najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa oferuje pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus (13 716 zł), który dodatkowo oferuje asystenta Stop- and- Go (zapewnia wsparcie podczas jazdy w korkach) oraz system Pre-Safe Impulse Side (oferuje dodatkową ochronę w obliczu kolizji bocznych).
W pełni elektrycznie regulowany drugi rząd siedzeń (6773 zł) zapewnia jeszcze większą wszechstronność i komfort: nie tylko pozwala elastycznie zwiększać powierzchnię załadunku, ale też osobno ustawiać fotele. Występuje też w pakiecie z dwoma dodatkowymi fotelami w trzecim rzędzie (10 125 zł).
Adaptacyjne reflektory Multibeam LED (5898 zł) z osobno sterowanymi diodami błyskawicznie reagują na zmieniające się warunki na drodze. W pakiecie z reflektorami Multibeam LED nowy GLE otrzymuje asystenta świateł drogowych Adaptive Highbeam Assist Plus (umożliwia permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu), funkcje doświetlania zakrętów i aktywnego oświetlenia (optymalnie oświetla pole widzenia zależnie od sytuacji drogowej), a także rozszerzoną funkcjonalność lamp przeciwmgłowych, oświetlenie miejskie i na wiejskie drogi oraz tryby autostradowy i na niekorzystne warunki pogodowe.
Adaptacyjne wycieraczki przedniej szyby Magic Vision Control (2201 zł) zapewniają świetny widok – nawet wtedy, gdy wycieraczki pracują. Wbudowane w wycieraczki podgrzewane dysze płynu do spryskiwaczy rozpylają ciecz bezpośrednio przed piórem – dokładnie tam, gdzie jest potrzebna.
Podgrzewana przednia szyba (3274 zł, tylko w GLE 450) pozwala w szybki i komfortowy sposób odzyskać widoczność w mroźne dni, i to bez żadnego skrobania – wystarczy wcisnąć przycisk. Zintegrowane w szybie niewidoczne elementy grzewcze roztapiają lód w kilka chwil.
MBUX w standardzie
Komenda „Hej, Mercedes” budzi do życia spersonalizowane usługi systemu inforozrywki MBUX. Osobiste profile, „przewidujące” funkcje oraz hotspot wi-fi – to wszystko na nowo definiuje pojęcie cyfrowej łączności.
Standardowe wyposażenie GLE obejmuje:
– panoramiczny kokpit z szerokimi możliwościami wyświetlania informacji;
– aplikację konfiguracji pojazdu;
– integrację smartfona;
– monitorowanie pojazdu;
– telefon alarmowy Mercedes- Benz Emergency Call;
– moduł komunikacji (LTE) do korzystania z usług Mercedes me connect.
Wśród opcji nowego GLE dostępne jest także nagłośnienie przestrzenne Burmester (4798 zł) – 13 głośników o łącznej mocy 590 watów. Jeszcze lepsze doznana akustyczne oferuje najwyższej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester 3D (27 657 zł) z 25 głośnikami o łącznej mocy 1590 watów. W tym przypadku trójwymiarową reprodukcję dźwięku zapewniają głośniki umieszczone w podsufitce.