Przed końcem dekady Mercedes-Benz zadebiutuje w kolejnym perspektywicznym segmencie rynku i poszerzy ofertę swoich modeli o pick-upa premium.
Tego typu pojazdy charakteryzują się wszechstronnością, całoroczną użytecznością oraz ładownością przekraczającą z reguły 1000 kg. Nowy samochód będzie uzupełnieniem gamy produktowej marki.
Zobacz także:
– Zadebiutujemy w segmencie pick-upów z modelem o typowym dla naszej marki charakterze, ze wszystkimi typowymi dla niej atrybutami, takimi jak bezpieczeństwo, komfort, wydajność i jakość – mówi Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef działu Mercedes-Benz Cars.
Na całym świecie segment średniej wielkości pick-upów przechodzi obecnie transformację. Coraz więcej takich pojazdów jest wykorzystywanych nie tylko do pracy, ale także do celów prywatnych. Ich użytkownicy – zarówno firmy, jak i nabywcy indywidualni – oczekują modeli o kojarzących się z samochodami osobowymi. „Gwiazda” ma już doświadczenie w podobnych zachowaniach. Podobnym przypadkiem była udana premiera Klasy M (znanej również jako ML) blisko 20 lat temu. Był to pierwszy SUV segmentu premium i zmienił oblicze pojazdów rekreacyjnych.
Nowy pick-up Mercedes-Benz będzie początkowo oferowany na rynkach Ameryki Łacińskiej, RPA, Australii i Europy, gdzie w segmencie tym odnotowuje się stałe wzrosty.
Za opracowanie nowego modelu odpowiada dział Mercedes-Benz Vans. Debiutujące w zeszłym roku modele, Klasa V i Vito, udowadniają, że marka potrafi spełnić zróżnicowane oczekiwania. Jest to szczególnie ważne w segmencie, w którym samochody służą zarówno celom służbowym, jak i prywatnym.
– Możemy z powodzeniem zaspokoić potrzeby klientów szukających samochodu, który poza wszechstronnością oferuje komfort, bezpieczeństwo i design znany z osobowych Mercedesów – mówi Volker Mornhinweg, szef działu Mercedes-Benz Vans.