MERCEDES VANS: PRACE NAD NOWĄ GENERACJĄ SPRINTERA

merc-sprint1

Mercedes-Benz Sprinter rozpoczął 2017 rok od nowego rekordu: od stycznia do marca oddział firmy Vans dostarczył klientom na całym świecie około 45 000 egzemplarzy tego dużego auta dostawczego.

Oznacza to około 10-proc. wzrost względem analogicznego okresu ub.r. i najlepszy pierwszy kwartał w swojej ponad 20-letniej historii.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Szczególnie solidny wzrost zanotował w Europie (12 proc.), przede wszystkim na wysokowolumenowych rynkach Niemiec (15 proc.) i Wielkiej Brytanii (10 proc.). Przyrost liczby dostaw zaobserwowano również w innych regionach, w tym w Ameryce Łacińskiej i Rosji. Z wynikiem około 3,3 mln dostarczonych do dziś egzemplarzy Sprinter jest jednym z najpopularniejszych aut dostawczych wszech czasów i jednym z bestsellerów portfolio koncernu Daimler.

merc-sprint2

Obecna generacja modelu jest obecna w sprzedaży od 2006 r. i po 10 latach na rynku wciąż cieszy się dużym wzięciem. Oddział Mercedes-Benz Vans systematycznie pracuje nad zwiększaniem atrakcyjności Sprintera w oczach klientach. Od połowy 2017 r. model będzie dostępny z dodatkowym pakietem wyposażenia.

Prace modernizacyjne prowadzone są w macierzystym zakładzie światowej sieci produkcji modelu w Düsseldorfie, a także w brandenburskiej fabryce w Ludwigsfelde (Niemcy) oraz w González Catán niedaleko Buenos Aires w Argentynie. W tym roku tylko w niemieckich zakładach wytwarzających Sprintera oddział zainwestuje łącznie około 260 mln euro – głównie na potrzeby przygotowań do uruchomienia produkcji nowej generacji modelu.

Duży van od zawsze słynął ze wszechstronności i oferował klientom efektywne, a jednocześnie niezawodne rozwiązania transportowe. W następnej generacji modelu Mercedes-Benz Vans zamierza cechy te zdefiniować na nowo, korzystając z efektów inicjatywy strategicznej na rzecz przyszłości oddziału – adVANce. Nowe wcielenie Sprintera będzie więc w pełni połączone ze światem i dostępne również z napędem elektrycznym.

merc-sprint3

Pierwszym klientem, który otrzyma elektrycznego Sprintera, zostanie firma logistyczna Hermes. Do końca 2020 r. Hermes Germany planuje użytkować 1500 elektrycznych użytkowych Mercedesów z serii Sprinter i Vito na obszarach miejskich w całych Niemczech. W pierwszej kolejności, na początku 2018 r., obie firmy rozpoczną pilotażową fazę eksploatacji elektrycznych aut dostawczych w codziennych warunkach na terenie Hamburga i Stuttgartu. Nowa odsłona Sprintera trafi do sprzedaży przed końcem bieżącej dekady.

Wraz ze swoim debiutem w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter zapoczątkował segment dużych aut dostawczych – zwany właśnie „segmentem Sprintera” – i od tamtej pory w nim dominuje. W międzyczasie model trafił na drogi ponad 130 krajów świata. Coraz ważniejszą rolę w sprzedaży Sprintera odgrywa również rosnący rynek mobilnych domów.