MERCEDES: UNIMOG NA SZYNACH – PEWNIEJSZY NIŻ PENDOLINO?

merc_uni1k

Unimog jest znany ze swej uniwersalności. Pojazd ten jest w stanie nie tylko jeździć po drogach i bezdrożach, ale także po… torach kolejowych!

Co więcej, może na nich ciągnąć składy kolejowe do łącznej masy 1000 ton. Już niedługo pięć takich samochodów będzie obsługiwać pociągi PKP Intercity na trasie Przemyśl – Szczecin.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


Ostatnie 3 lata to okres wielkich zmian na polskiej kolei. Przykładami są nie tylko odnowione dworce i wyremontowane linie kolejowe, ale także nowe, komfortowe pociągi PKP Intercity. Już niedługo do parku pojazdów manewrowych przewoźnika trafi również pięć wysokowyspecjalizowanych Unimogów, sprzedanych i zabudowanych przez firmę Corail. To nie żart prima- aprilisowy! Pendolino będzie miało konkurencję…

merc_uni2k

Pojazdy techniczne Unimog będą wykorzystywane do obsługi pociągów zestawionych ze zmodernizowanych wagonów, kursujących na trasie Przemyśl – Szczecin. W porównaniu do tradycyjnych lokomotyw spalinowych zapewniają niższe koszty eksploatacji, są łatwe w obsłudze, a przede wszystkim zdecydowanie bardziej mobilne – mogą poruszać się nie tylko po trasach wyznaczonych przez tory kolejowe.

Pojazd Mercedes-Benz Unimog U423 jest wyposażony w specjalne prowadnice szynowe. Dodatkowo, za pomocą specjalnego sprzęgła może połączyć się z dowolnym pojazdem torowym i przeprowadzić skomplikowane manewry. Dzięki silnikowi dostosowanemu do normy emisji spalin Euro VI o mocy 230 KM i momencie obrotowym 900/1200- 1600 Nm może ciągnąć całe składy kolejowe o łącznej masie nawet do tysiąca ton.

Unimogi będą zlokalizowane na 5 stacjach położonych wzdłuż trasy kursowania odnowionego taboru – w Przemyślu, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie.

merc_uni3k