MERCEDES: UDZIAŁY W CHINACH ZAPEWNIĄ ROZWÓJ OGNIW

Mercedes- Benz podpisał strategiczne partnerstwo z chińskim wytwórcą ogniw akumulatorowych – firmą Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd., obejmując w niej również udziały w wysokości około 3 procent.

Porozumienie ma na celu rozwój wysoce zaawansowanych technologii ogniw, a także konkurencyjność kosztową.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Umowa zapewni niemieckiemu producentowi bezpieczne źródło dostaw ogniw akumulatorowych, a Farasis zyska zapewnienie mocy produkcyjnych. Chińska firma buduje fabrykę ogniw w Bitterfeld- Wolfen, gdzie powstanie nawet 2000 nowych miejsc pracy. Zakłady we wschodnich Niemczech od samego początku były projektowane jako fabryka neutralna pod względem emisji CO2.

Daimler Greater China w ramach oferty publicznej inwestuje kwotę opiewającą na wiele milionów euro. Udziały są uzależnione od niezbędnych zezwoleń organów regulacyjnych. Po upływie 12 miesięcy, pod warunkiem uzyskania zatwierdzenia procesu głosowania przez organ nadzorczy, stanowisko w radzie nadzorczej Farasis ma zająć Markus Schäfer.

Obecne umowy z Farasis zostały uzupełnione i obejmują, prócz aspektów technicznych i komercyjnych, rozszerzone wymogi dotyczące zrównoważonego rozwoju. Dostawca może już na wczesnym etapie dołączać do projektów kolejnych generacji samochodów Mercedes- Benz budowanych pod marką EQ.

Mercedes-Benz inwestuje w rozwój technologii akumulatorów

„Inteligencja” baterii określa charakterystykę pojazdu elektrycznego pod względem mocy, zasięgu i czasu ładowania. Naczelnym celem rozwojowym jest znaczny wzrost zasięgu przyszłych pojazdów elektrycznych. Lepsza efektywność akumulatorów dodatkowo poprawi poziom zrównoważenia aut elektrycznych. Wspólnie ze swoimi partnerami Mercedes-Benz prowadzi również najszybszą możliwą industrializację nowych technologii.

Ważnym czynnikiem sukcesu w strategii elektryfikacji, umożliwiającym elastyczne i wydajne zaspokojenie globalnego popytu na pojazdy elektryczne, jest również lokalna produkcja akumulatorów. W przyszłości światowa sieć produkcyjna firmy będzie się składać z dziewięciu fabryk akumulatorów w siedmiu lokalizacjach na trzech kontynentach. Mercedes- Benz kupuje ogniwa od różnych partnerów, tak aby zapewnić sobie dostęp do najnowszych technologii i utrzymać odpowiedni poziom dostaw.

Kolejna generacja pojazdów EQ, w tym luksusowa limuzyna EQS, będzie częściowo wyposażona w ogniwa akumulatorowe neutralne pod względem emisji CO2. W ramach strategii Electric first firma prowadzi elektryfikację wszystkich modeli i rodzajów samochodów – do 2030 r.ponad 50 proc. sprzedaży stanowić mają hybrydy plug-in lub modele wyłącznie na prąd. W produkcji seryjnej są już w pełni elektryczne ciężarówki, samochody dostawcze i autobusy.

Do końca tego roku producent zamierza wprowadzić na rynek pięć całkowicie elektrycznych aut osobowych oraz 20 hybrydowych odmian plug-in. Oferta tych ostatnich sięga od Klasy A do Klasy S, od GLA do GLE.

Ofensywa trwa również wśród samochodów o napędzie wyłącznie akumulatorowym. Do wyboru są już w pełni elektryczne modele EQC 400 4MATIC, trzy smarty EQ oraz EQV 300. Wkrótce pojawią się pojazdy klasy kompaktowej, a także całkowicie elektryczna limuzyna EQS.