MERCEDES: TRWAJĄ ZAMÓWIENIA NA NOWE GLC (CENY)

Merc GLC_sp1

W salonach Mercedes-Benz można już zamawiać nowego SUV-a klasy średniej – GLC, który zastępuje model GLK.

Bazowa odmiana 220 d 4MATIC z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i stałym napędem na obie osie kosztuje 173 500 złotych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nieznacznie droższy jest benzynowy wariant 250 4MATIC, zasilany benzynową jednostką turbo o mocy 211 KM (175 000 zł). Dla jego nabywców przygotowano promocyjny pakiet wyposażenia, obejmujący system Parktronic z aktywnym asystentem parkowania oraz inteligentne reflektory LED-owe w cenie 4899 zł – o 7408 zł taniej niż gdyby elementy te zamawiać osobno.

W porównaniu z poprzednikiem Mercedes-Benz GLC reprezentuje znaczący postęp pod każdym względem. Model wyróżnia się wzorową dynamiką (Cd = 0,31), jego masa własna spadła o 80 kg, a zużycie paliwa – nawet o 19 proc. Karoseria kryje przestronniejszą kabinę i większy bagażnik – szerokość wnętrza na wysokości bioder z przodu wzrosła o prawie 6 cm, z tyłu o około 3,5 cm, ilość miejsca na nogi z tyłu o blisko 6 cm, a objętość przestrzeni bagażowej w standardowym ustawieniu foteli z 470 do 550 l.

Wyposażenie GLC obejmuje program trybów jazdy Dynamic Select, zmieniający charakter pracy poszczególnych podzespołów samochodu – od komfortowego przez terenowy do sportowego, oraz zaawansowane systemy wspomagające, w tym układ antykolizyjny Collision Prevention Assist Plus oraz Pre- Safe Brake, który wykrywa przechodniów i pojazdy stacjonarne i może wyhamować samochód z prędkości 50 km/h.

Na życzenie dostępne jest m.in. inteligentne oświetlenie LED-owe, rozpylacz zapachów z jonizatorem powietrza Air Balance, wyświetlacz typu head-up czy pierwsze w klasie zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z funkcją obniżenia tylnej części auta w celu ułatwienia załadunku lub rozładunku.

Mercedes-Benz GLC będzie oferowany z kilkoma pakietami stylizacji nadwozia i wnętrza, w tym eleganckim Exclusive, sportowym AMG oraz uterenowionym Off-road. Ten ostatni wyróżnia się zwiększonym o 20 mm prześwitem oraz specjalnie wyprofilowanymi zderzakami, poprawiającymi własności terenowe pojazdu.

W chwili premiery GLC będzie dostępny w trzech wersjach napędowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Każda z nich jest seryjnie wyposażona w permanentny napęd na cztery koła 4MATIC, który bazowo rozdziela moment obrotowy w stosunku 45:55, oraz 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC. Oto cennik modelu w skrócie:
• GLC 250 4MATIC (2.0 turbobenz., 211 KM, 350 Nm): 175 000 zł;
• GLC 220 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 170 KM, 400 Nm): 173 500 zł;
• GLC 250 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 204 KM, 500 Nm): 208 500 zł.

Pierwsze egzemplarze GLC dotrą do dealerów Mercedes-Benz we wrześniu br.