Mercedes- AMG poszerza swoją ofertę swoich sportowych aut o bazowy model, wyróżniający się szczególnie interesującą relacją ceny do wartości.
To nowy AMG GT 43 4MATIC+: 4-drzwiowe Coupé o mocy 270 kW (367 KM). Można zamawiać go już w salonach marki, podobnie jak wariant AMG GT 53 4MATIC+ o mocy 320 kW (435 KM), zaprezentowany w marcu br.
Zobacz także:
Rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów pod maską AMG GT 43 4MATIC+ generuje maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm.
Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiem a przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, a także inteligentne dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągi z niskim zużyciem paliwa.
Charakterystyczny design nadwozia, innowacyjne wnętrze z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak te w AMG GT 53 4MATIC+. To samo odnosi się do błyskawicznie działającej przekładni AMG Speedshift TCT 9G oraz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza Airpanel w przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem.
Identyczne są również standardowa specyfikacja, a także rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.
Cena bazowa nowego Mercedesa- AMG GT 43 4MATIC+4-door Coupé to 350 000 złotych, a Mercedesa- AMG GT 53 4MATIC+ 4-door Coupé – 430 894 złotych (ceny netto).