Można zamawiać już nowego Mercedesa GLS. Poznaliśmy także ceny nowego auta. Odmiana GLS 350 d 4MATIC kosztuje 399 900 zł, a GLS 400 d 4MATIC – 418 200 zł.
Ich sześciocylindrowe, rzędowe silniki wysokoprężne generują moc, odpowiednio, 210 kW (286 KM) oraz 243 kW (330 KM).
Zobacz także:
MERCEDES GLS CZYLI KLASA S WŚRÓD SUV-ÓW
Obie jednostki są już zgodne ze standardem Euro 6d (II etap RDE), i to nawet w wymagających warunkach jazdy. To rezultat zastosowania licznych rozwiązań, w tym dodatkowego katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym. Nowy GLS pojawi się w salonach sprzedaży przed końcem roku.
Jako klasa S wśród SUV-ów, nowe auto oferuje więcej wszystkiego: więcej przestrzeni, więcej komfortu i więcej luksusu. Wymiary zostały nieco powiększone w stosunku do poprzednika (+77 mm na długość, +22 mm na szerokość). Ilość miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, dodatkowo potęguje wydłużony o 60 mm rozstaw osi.
Wszystkie trzy rzędy siedzeń zapewniają podróżującym niespotykaną wygodę jazdy. Aby zwiększyć przestrzeń bagażową (maksymalna pojemność bagażnika to 2400 litrów), fotele trzeciego można „schować” w podłodze, a drugiego – złożyć „na płasko”. Co więcej, po raz pierwszy GLS jest dostępny w wersji 6-miejscowej, z dwoma luksusowymi siedzeniami w środkowym rzędzie.
Dzięki pakietowi wspomagania bezpieczeństwa jazdy (10 896 zł) nowy GLS podejmuje kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa zapewnia pakiet jazdy Plus (13 719 zł). Podwozie E-Active Body Control (36 696 zł) oferuje funkcje terenowe (aktywne, elektrohydrauliczne zawieszenie, cztery programy jazdy Dynamic Select, w tym tryb odzyskiwania energii, Road Surface Scan, funkcja pochylania w zakrętach Curve).
W przypadku pakietu Engineering (50 809 zł) E-Active Body Control łączy się z wysokowydajnym układem hamulcowym z przodu, z zaciskami hamulcowymi z napisem „Mercedes- Benz”. W ramach pakietu Off-Road Engineering (10 726 zł) w pełni aktywny napęd na cztery koła współpracuje z przekładnią redukcyjną.
Opcjonalny hak holowniczy (5420 zł) jest elektrycznie rozkładany i chowany. System Trailer Maneuvering Assist (1976 zł) wspiera kierowcę podczas „podpinania” przyczepy oraz cofania zespołem pojazdów. Adaptacyjny system wycieraczek przedniej szyby Magic Vision Control znajdujący się w wyposażeniu standardowym, zapewnia dobrą widoczność. Pakiet wyciszenia wnętrza (6775 zł) zapewnia jeszcze lepsze wygłuszenie kabiny.