W salonach Mercedes-Benz rusza sprzedaż nowej Klasy GLE – czyli gruntownie zmodernizowanego ML-a. Wszechstronny SUV będzie dostępny w cenie od 274 500 zł za wersję 250 d z oszczędnym, 2,1-litrowym turbodieslem o mocy 204 KM oraz 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC.
Typoszereg W 166 kontynuuje tradycje trzech generacji modelu, który w 1997 roku dał początek segmentowi SUV-om premium, a do dzisiaj znalazł ponad 1,6 mln nabywców.
Zobacz także:
Wraz z nową nazwą GLE zyskał jeszcze bardziej dynamiczne rysy, większe możliwości personalizacji karoserii i wnętrza, oszczędniejsze zespoły napędowe (średnio zużycie paliwa spadło o 17 proc.), a także znane z Klasy S innowacyjne elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Ponadto, po raz pierwszy model występuje jako hybryda plug-in – w wersji 500 e, która osiągi widlastej „ósemki” łączy z zapotrzebowaniem na benzynę samochodu miejskiego (średnio zaledwie 3,3 l/100 km).
Standardowe wyposażenie Klasy GLE obejmuje m.in. system Comand z nawigacją i funkcją informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (wyposażenie standardowe tylko na rynku polskim!), asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz system antykolizyjny Collision Prevention Assist Plus. Seryjny układ dynamicznej kontroli prowadzenia Dynamic Select oferuje do sześciu trybów jazdy, w tym terenowy program offroad. W połączeniu z opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniem Airmatic prześwit GLE można zwiększyć nawet do 285 mm, a jego głębokość brodzenia sięga 600 mm.
Na życzenie dostępne są też m.in. całkowicie LED-owe oświetlenie, aktywny tempomat z półautonomicznymi funkcjami jazdy w korku, automatyczne domykanie drzwi, najwyższej klasy nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, system automatycznego parkowania Active Park Assist czy kamera 360°.
Mercedes-Benz GLE jest dostępny w ośmiu wersjach silnikowych – w tym m.in. z nowym, benzynowym motorem 3.0 V6 biturbo o mocy 333 KM (GLE 350) oraz w sportowych odmianach AMG. Najszybsza z nich, GLE 63 S, rozwija moc 585 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,2 sek., a jej prędkość maksymalną na życzenie można podnieść do 280 km/h.
Wszystkie jednostki współpracują z 7- lub 9-biegową przekładnią automatyczną. Poza bazową, tylnonapędową odmianą GLE 250 d, wyróżniającą się najniższym w segmencie zużyciem paliwa (średnio 5,4 l/100 km w cyklu NEDC), każda wersja dysponuje inteligentnym, stałym napędem na obie 4MATIC.
Oto gama silnikowa i polski cennik modelu GLE w skrócie:
• GLE 250 d (turbodiesel 2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): cena od 274 500 zł;
• GLE 250 d 4MATIC (turbodiesel 2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): od 279 500 zł;
• GLE 350 d 4MATIC (turbodiesel 3.5 V6, 258 KM i 620 Nm, 9G-TRONIC): od 291 500 zł;
• GLE 400 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 299 000 zł;
• GLE 500 4MATIC (benz. biturbo 4.7 V8, 435 KM i 700 Nm, 7G-RONIC PLUS): od 366 500 zł;
• GLE 500 e 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6 + silnik elektryczny, 442 KM i 650 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 354 000 zł;
• GLE 63 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 557 KM i 700 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 547 000 zł;
• GLE 63 S 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 585 KM i 760 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 593 500 zł.
Pierwsze egzemplarze nowego GLE zostaną przekazane klientom w sierpniu.