MERCEDES: RUSZYŁA PRODUKCJA I SPRZEDAŻ EQC (CENY)

merc-elekt1

Elektryczny model Mercedesa czyli EQC jest już dostępny w sprzedaży. Auto produkowane jest w fabryce w Bremie wraz z pojazdami z silnikiem spalinowym lub napędem hybrydowym.

Nowy EQC 400 4MATIC oferuje bogate wyposażenie standardowe i liczne usługi przydatne użytkownikowi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Ze swoim przejrzystym designem i typowymi dla marki akcentami kolorystycznymi, EQC odzwierciedla projektowanie „progresywnego luksusu”. W połączeniu z szeroką gamą usług i zasięgiem od 374 do 417 km (cykl WLTP) sprawia, że mobilność elektryczna jest dopasowana do codziennego użytku.

merc-elekt2

Ceny EQC rozpoczynają się od 328 300 zł za już bogato wyposażoną wersję podstawową – EQC 400 4Matic. Od 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition. Najwyższy wariant – EQC 400 4Matic Edition 1886 kosztuje 367 600 zł.

Rozpoczęcie produkcji

W pierwszej kolejności EQC będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładów Mercedes-Benz w Bremie. Model powstaje na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także GLC i GLC Coupé. Produkcja pojazdów z różnymi układami napędowymi może być płynnie i efektywnie dostosowywana do zapotrzebowania ze strony klientów.

Zespół montażystów wspomaga się rozwiązaniami cyfrowymi, takimi jak zaawansowane urządzenia mobilne, systemy automatycznego transportu i „fabryka bez papieru”.

Kiedy nadwozie, zawieszenie i układ napędowy łączą się, tworząc wspólną konstrukcję, określa się to mianem „małżeństwa”. W przypadku EQC do „ożenku” dochodzi, gdy obie jednostki elektryczne zostają zamontowane w nadwoziu. Jedną z głównych innowacji stanowi tak zwane centrum łączenia akumulatorów.

merc-elekt3

To tutaj zawierane jest drugie „małżeństwo”: za pomocą przymocowanych do nadwozia zawieszek, każdy egzemplarz EQC zostaje zidentyfikowany jako pojazd elektryczny i wyposażony w akumulator. Po osadzeniu nadwozia na ramie specjalne ramiona mocują akumulator w pojeździe od strony podłogi, a pracownik monitoruje jego automatyczne przykręcenie.

Poza fabryką w Bremie jeszcze w tym roku produkcję EQC na rynek Państwa Środka rozpocznie chińsko- niemiecka spółka joint venture Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC). Pozostałe wytwórnie przyszłych modeli Mercedes- Benz EQ to fabryki w Rastatt (Niemcy), Sindelfingen (Niemcy), Tuscaloosa (USA) oraz Hambach (Francja).

Akumulatory na potrzeby produkcji EQC są wytwarzane przez całkowicie zależną spółkę Daimlera – Accumotive – w jej fabryce w Kamenz koło Drezna i trafiają do fabryki w Bremie częściowo naładowane. W sumie firma zainwestuje ponad miliard euro w globalną produkcję akumulatorów z dwiema fabrykami zlokalizowanymi w Kamenz w Saksonii i dwiema w Stuttgarcie- Untertürkheim oraz po jednej w Sindelfingen (Niemcy), Pekinie (Chiny), Tuscaloosa (USA), Jaworze (Polska) i Bangkoku (Tajlandia).

merc-elekt4

W przyszłości światowa sieć produkcji akumulatorów Mercedes- Benz Cars będzie składać się z dziewięciu zakładów na trzech kontynentach.

Bogate wyposażenie standardowe

Już bazowa wersja Mercedesa EQC oferuje szeroki zakres standardowego wyposażenia i ucieleśnia cztery filary strategii cyfryzacji CASE: łączność („Connected”), funkcje jazdy autonomicznej („Autonomous”), usługi i współdzielenie („Shared & Services”) oraz napęd elektryczny („Electric Drive”).

System info- rozrywki, najnowsze układy wspomagające, usługi wykraczające poza sam pojazd oraz inteligentna strategia układu napędowego sprawiają, że nowy SUV premium na prąd jest uniwersalny.

System informacyjno- rozrywkowy MBUX (Mercedes- Benz User Experience) należy do standardowego wyposażenia modelu EQC. Dzięki sztucznej inteligencji wraz z panoramicznym kokpitem opartym na dwóch ekranach o przekątnej 10,25 cala (prawy dotykowy) ma możliwość uczenia się zwyczajów użytkownika. Do seryjnej specyfikacji należy także panel dotykowy w konsoli środkowej. Jedną z funkcji MBUX-a jest sterowanie głosowe.

Szczególną uwagę zwracają funkcje i usługi opracowane specjalnie w celu spełnienia wymagań w zakresie mobilności elektrycznej. Należą do nich usługi zdalnego sterowania i nawigacji, które stanowią standardowe wyposażenie EQC. Jest wśród nich zoptymalizowana nawigacja z planowaniem trasy pod kątem zasięgu i postojów na ładowanie, a także spersonalizowane ustawienia ładowania oraz wstępne sterowanie wentylacją wnętrza.

merc-elekt5

Są też wskaźniki stosowane wyłącznie w EQC, takie jak miernik mocy zamiast obrotomierza. Kolejną szczególną cechą jest inteligentne wspomaganie kierowcy z pięcioma programami jazdy i pięcioma konfigurowalnymi poziomami rekuperacji, które można regulować w oparciu o prędkość pojazdu oraz trasę przejazdu.

Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy (6432 zł) obejmuje udoskonalone systemy wsparcia kierowcy: Distronic, Distronic Plus oraz system Pre-Safe. Zewnętrzna linia AMG (6891 zł) podkreśla z kolei dynamiczny charakter nowego EQC. Dzięki elementom takim jak osłona chłodnicy z dwoma ostrzami „wstrzykuje” sportowe geny AMG w elektryczną mobilność i łączy wzornictwo z unikalną technologią.

Także opcjonalna wewnętrzna linia AMG (4645 zł) wzmacnia sportowy wizerunek. Obejmuje ona na przykład wielofunkcyjną sportową kierownicę z obszyciem ze skóry nappa i spłaszczoną dolną częścią wieńca oraz perforowanym obszarem chwytu czy sportowe fotele z typową dla AMG tapicerką, zapewniające jeszcze lepsze podparcie boczne.

merc-elekt6

Usługi i współdzielenie

Litera „S” (od „Shared & Services”, czyli współdzielenia i usług) w nazwie strategii CASE nabiera coraz większego znaczenia: pakiety usług EQC skonfigurowane z myślą o użytkowaniu pojazdu spełniają wymagania w zakresie wygody. Ich gama obejmuje: „Usługa konserwacji”, „Usługa odbioru i dostawy”, „Rozszerzenie gwarancji pojazdu” oraz „Pakiet zużycia części”.

Wszystkie pakiety usług są powiązane z pojazdem przez okres 6 lat i przekazywane kolejnym właścicielom w przypadku jego sprzedaży.

Napęd elektryczny

EQC jest prekursorem nowej generacji napędów elektrycznych Mercedes- Benz. Jego całkowita moc wynosi 300 kW (408 KM). Silnik elektryczny przy każdej z osi przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną, oferując moment obrotowy o wartości 760 Nm. W pełni aktywny napęd na cztery koła 4MATIC poprawia stabilność prowadzenia, a przy tym uwzględnia zapewnienie optymalnego zasięgu.

merc-elekt7

Wysokonapięciowy akumulator litowo- jonowy – centralne urządzenie magazynujące energię dla napędu elektrycznego – imponuje wysoką gęstością mocy i użyteczną pojemnością 80 kWh. Efekt: zasięg od 374 do 417 km (w cyklu WLTP). Modułowa konstrukcja systemu składająca się z dwóch modułów o 48 ogniwach i czterech modułów o 72 ogniwach przekłada się na zwartą konstrukcję akumulatora.

Ładowanie w domu

EQC może być „tankowany” z domowego gniazdka, jednak wielokrotnie szybsze ładowanie akumulatora wszystkich Mercedesów z napędem elektrycznym i hybrydowym plug-in zapewnia domowy wallbox Mercedes- Benz. To stacja ładowania umożliwiająca szybkie, bezpieczne i wygodne ładowanie w domu.

Standardowe wyposażenie EQC obejmuje liczne usługi cyfrowe, umożliwiające bezproblemową jazdę „na prądzie” oraz ładowanie akumulatora. Zoptymalizowana nawigacja automatycznie oblicza szybką, dogodną trasę z uwzględnieniem minimalnych przerw na ładowanie.

merc-elekt8

Limitowane edycje specjalne

Samochody Edycji „European Edition” (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 22,3 – 25,0 kWh/100 km) charakteryzują się czarnym lub białym lakierem nadwozia, elementami wykończenia wnętrza w kolorze brązowego drewna jesionowego oraz wyposażeniem standardowym bogatszym względem podstawowego modelu o pakiet przeglądów EQ, nagłośnienie Burmester czy też pakietu parkowania z kamerą 360°. Edycję „European Edition” wyceniono na 364 500 zł.

Wraz ze specjalną serią EQC Edition 1886 (22,3 – 25,0 kWh/100 km) miała swoją światową premierę podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Jest dostępna do czerwca 2020 roku. Samochody posiadają bogate wyposażenie z kilkoma unikalnymi elementami, a także pakiet ISP. Z uwagi na rozbudowaną specyfikację edycję EQC wyceniono na 367 600 zł brutto.

Dane techniczne

– zużycie energii elektrycznej (WLTP): 22,3 – 25,0 kWh/100 km;
– zasięg (WLTP): 374- 417 km;
– czas ładowania przy pomocy wallboxa (ładowanie AC): 11 godzin (10-100 proc., przynajmniej 7,4 kW, 16 A/fazę);
– czas ładowania na stacji szybkiego ładowania (DC): około 40 min (10-80 proc., 400 V, prąd przynajmniej 300 A);
– układ napędowy: 2 silniki asynchroniczne, napęd na cztery koła;
– moc maks.: 300 kW (408 KM);
– maksymalny moment obr.: 760 Nm;
– prędkość maksymalna: 180 km/h (ograniczona elektronicznie);
– przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 sek.;
– akumulator: litowo- jonowy, 80 kWh, masa 652 kg;
– wumiary (Dł./ szer. (z lusterkami)/ wys.): 4761/ 1884 (2096) /1623 mm;
– rozstaw kół (przód/ tył): 1625/ 1615 mm;
– rozstaw osi: 2873 mm;
– pojemność bagażnika: około 500 l;
– masa własna/ DMC/ ładowność: 2495/ 2940/ 445 kg;
– masa przyczepy (nachylenie drogi do 12 proc.): 1800 kg;
– ceny Mercedesa EQC: od 328 300 zł;
– ceny Mercedesa EQC Edition 1886: od 367 600 zł.