MERCEDES: PEŁNA GAMA DISTRIBUTION DRIVE

Mleko do supermarketu, paczka pod same drzwi – wszechobecne na ulicach naszych miast samochody dostawcze i ciężarowe są kręgosłupem regionalnej gospodarki. Gama przyjaznych środowisku, ekonomicznych, uniwersalnych pojazdów Mercedes-Benz i Fuso odgrywa w tym segmencie czołową rolę.

Obejmuje ona dynamiczne i przyjazne kierowcy modele, począwszy od nowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz Antos wyspecjalizowanego w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, aż po miejskie auto dostawcze – Mercedes-Benz Citan.

Nowe pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso

Mercedes-Benz Citan, Vito, Sprinter, Vario, Atego i Antos oraz Fuso Canter – skutecznie odpowiada na potrzeby europejskiego sektora transportu dystrybucyjnego. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów sięga od 1,8 do 26 ton, moc silników – od 55 kW (75 KM) do 375 kW (510 KM), oferta obejmuje pięciostopniowe skrzynie manualne, siedmiobiegowe automaty oraz dwunastobiegowe przekładnie zautomatyzowane, zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi, a także hybrydowe i elektryczne, nadwozia typu furgon i bus, wersje do zabudowy i pojazdy członowe.

Mercedes-Benz Antos

Pierwsza ciężarówka zaprojektowana specjalnie z myślą o transporcie dystrybucyjnym. Nowe silniki spełniające normę Euro VI, w pełni zautomatyzowane przekładnie, elementy wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa, wyspecjalizowane modele Loader o zwiększonej ładowności i Volumer z niższą krawędzią załadunku oraz komfortowe i funkcjonalne kabiny to nowy wzorzec w swojej klasie.

Fuso Canter Eco Hybrid

Nowy Fuso Canter Eco Hybrid chroni i środowisko, i portfel kierowcy – zużywa nawet o 23 procent mniej paliwa. Dwusprzęgłowa przekładnia Duonic, automatyczna funkcja start-stop oraz układ elektrycznego rozruchu to jego zalety. Nowy model oferuje znakomitą ładowność.

Sprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną

Wraz z wprowadzeniem siedmiostopniowej przekładni automatycznej Sprinter to jedyny w swojej klasie samochód dostawczy dostępny z takim rozwiązaniem. Pakiety BlueEFFICIENCY, dłuższe, oszczędzające paliwo przełożenie przekładni głównej i dodatkowe funkcje systemu ADAPTIVE ESP, oferowane w ramach wyposażenia standardowego – oto kolejne atuty Sprintera.

Vito E-CELL

W gamie Vito kolejna nowość – Mercedes-Benz Vito E-CELL jest teraz dostępny jako siedmioosobowy bus załogowy. Ekologiczny samochód dostawczy, bezemisyjny i cichy niczym szept, nadaje się do miast i stref objętych ograniczeniami ekologicznymi. Vito E-CELL to pierwszy produkowany seryjnie van Mercedes-Benz zaopatrzony w układ napędowy z jednostką elektryczną.

Mercedes-Benz Citan

Miejski samochód dostawczy Citan kompletuje gamę vanów Mercedes-Benz. Odmiana BlueEFFICIENCY zużywa średnio zaledwie 4,3 l/100 km (według NEDC).

Zakłady w Düsseldorfie

Fabryka Daimler AG w Düsseldorfie, zatrudniająca około 6500 osób, jest jednym z głównych pracodawców przemysłowych w mieście. Samochody dostawcze produkowane są tutaj od 50 lat, każdego dnia taśmy montażowe opuszcza ponad 600 Sprinterów i pokrewnych modeli.

Każdego dnia 280 ciężarówek dostarcza do fabryki 2850 ton materiałów, wysyłanych przez około 600 dostawców – wielu z tego samego regionu. Z zakładami współpracują także liczni usługodawcy. Codziennie 210 ciężarówek i 11 wagonów kolejowych opuszcza fabrykę z ładunkami nowych samochodów. Około 80 spośród tych ciężarówek trafia do pobliskich portów, gdzie pojazdy ładowane są na statki żeglugi śródlądowej. Tygodniowo wypływa stąd jedna lub dwie jednostki.