Mleko do supermarketu, paczka pod same drzwi – wszechobecne na ulicach naszych miast samochody dostawcze i ciężarowe są kręgosłupem regionalnej gospodarki. Gama przyjaznych środowisku, ekonomicznych, uniwersalnych pojazdów Mercedes-Benz i Fuso odgrywa w tym segmencie czołową rolę.
Obejmuje ona dynamiczne i przyjazne kierowcy modele, począwszy od nowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz Antos wyspecjalizowanego w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, aż po miejskie auto dostawcze – Mercedes-Benz Citan.
Nowe pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso
Mercedes-Benz Citan, Vito, Sprinter, Vario, Atego i Antos oraz Fuso Canter – skutecznie odpowiada na potrzeby europejskiego sektora transportu dystrybucyjnego. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów sięga od 1,8 do 26 ton, moc silników – od 55 kW (75 KM) do 375 kW (510 KM), oferta obejmuje pięciostopniowe skrzynie manualne, siedmiobiegowe automaty oraz dwunastobiegowe przekładnie zautomatyzowane, zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi, a także hybrydowe i elektryczne, nadwozia typu furgon i bus, wersje do zabudowy i pojazdy członowe.
Mercedes-Benz Antos
Pierwsza ciężarówka zaprojektowana specjalnie z myślą o transporcie dystrybucyjnym. Nowe silniki spełniające normę Euro VI, w pełni zautomatyzowane przekładnie, elementy wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa, wyspecjalizowane modele Loader o zwiększonej ładowności i Volumer z niższą krawędzią załadunku oraz komfortowe i funkcjonalne kabiny to nowy wzorzec w swojej klasie.
Fuso Canter Eco Hybrid
Nowy Fuso Canter Eco Hybrid chroni i środowisko, i portfel kierowcy – zużywa nawet o 23 procent mniej paliwa. Dwusprzęgłowa przekładnia Duonic, automatyczna funkcja start-stop oraz układ elektrycznego rozruchu to jego zalety. Nowy model oferuje znakomitą ładowność.
Sprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną
Wraz z wprowadzeniem siedmiostopniowej przekładni automatycznej Sprinter to jedyny w swojej klasie samochód dostawczy dostępny z takim rozwiązaniem. Pakiety BlueEFFICIENCY, dłuższe, oszczędzające paliwo przełożenie przekładni głównej i dodatkowe funkcje systemu ADAPTIVE ESP, oferowane w ramach wyposażenia standardowego – oto kolejne atuty Sprintera.
Vito E-CELL
W gamie Vito kolejna nowość – Mercedes-Benz Vito E-CELL jest teraz dostępny jako siedmioosobowy bus załogowy. Ekologiczny samochód dostawczy, bezemisyjny i cichy niczym szept, nadaje się do miast i stref objętych ograniczeniami ekologicznymi. Vito E-CELL to pierwszy produkowany seryjnie van Mercedes-Benz zaopatrzony w układ napędowy z jednostką elektryczną.
Mercedes-Benz Citan –
Miejski samochód dostawczy Citan kompletuje gamę vanów Mercedes-Benz. Odmiana BlueEFFICIENCY zużywa średnio zaledwie 4,3 l/100 km (według NEDC).
Zakłady w Düsseldorfie
Fabryka Daimler AG w Düsseldorfie, zatrudniająca około 6500 osób, jest jednym z głównych pracodawców przemysłowych w mieście. Samochody dostawcze produkowane są tutaj od 50 lat, każdego dnia taśmy montażowe opuszcza ponad 600 Sprinterów i pokrewnych modeli.
Każdego dnia 280 ciężarówek dostarcza do fabryki 2850 ton materiałów, wysyłanych przez około 600 dostawców – wielu z tego samego regionu. Z zakładami współpracują także liczni usługodawcy. Codziennie 210 ciężarówek i 11 wagonów kolejowych opuszcza fabrykę z ładunkami nowych samochodów. Około 80 spośród tych ciężarówek trafia do pobliskich portów, gdzie pojazdy ładowane są na statki żeglugi śródlądowej. Tygodniowo wypływa stąd jedna lub dwie jednostki.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.