W 2019 roku Amazon i Global Optimism podpisały Deklarację klimatyczną. Celem inicjatywy jest realizacja ustaleń porozumienia paryskiego o 10 lat wcześniej, niż ono zakłada, czyli już w 2040 roku.
Teraz do inicjatywy dołączył Mercedes- Benz i wspiera ją własną strategią Ambition2039.
Zobacz także:
Rok temu marka przedstawiła Ambition2039, swoją strategię na rzecz mobilności neutralnej pod względem emisji CO2. W jej ramach pod lupę wzięto cały łańcuch wartości, od działu rozwoju po sieć dostawców, własną produkcję i elektryfikację pojazdów oraz dalej, aż po energię odnawialną w fazie użytkowania pojazdów elektrycznych.
Stawiając sobie za cel stworzenie neutralnej pod względem emisji CO2 floty nowych samochodów za mniej niż 20 lat, firma wnosi istotny wkład w spowolnienie zmian klimatycznych. Już teraz Mercedes- Benz robi duże postępy w tym kierunku: do końca tego roku portfolio pojazdów będzie obejmować pięć modeli w pełni elektrycznych i ponad 20 hybryd typu plug-in.
Kluczową rolę na drodze do bezemisyjnej mobilności ma do odegrania produkcja pojazdów. Dlatego od 2022 r. własne fabryki samochodów osobowych i dostawczych producenta będą neutralne pod względem emisji CO2. Dotyczy to ponad 30 fabryk samochodów osobowych i dostawczych na całym świecie. Jednym z ważnych elementów jest produkcja baterii, która od 2022 r. na całym świecie będzie również neutralna pod względem emisji CO2.
Amazon zamówił ponad 1800 pojazdów elektrycznych od Mercedes-Benz Vans, które trafia do uzytkowników w Europie jeszcze w 2020 roku. są to modele eVito i eSprinter.
Elektromobilność w dostawach tzw. ostatniego kilometra dynamicznie się rozwija. Motorem zmian jest w szczególności branża usług kurierskich, przesyłek ekspresowych i paczkowych (CEP). W lipcu 2020 r. powstała największa w Europie sieć infrastruktury ładowania, obejmująca łącznie 340 punktów ładowania na Amazon Delivery Station w Essen.
Dzięki wprowadzeniu do portfolio eVito w 2018 i eSprintera w 2019 roku, Mercedes- Benz Vans odegrał ważną rolę w segmencie lokalnego bezemisyjnego transportu ładunków na obszarach miejskich. Umiejscowienie akumulatora pod podłogą zapewnia obydwu pojazdom obszerne wnętrze i przestrzeń ładunkową, co jest szczególnie ważne w przypadku usług dostawczych.
strong>eVito Tourer dostępny z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym i zasięgiem 359 km, a także w pełni elektryczny EQV przyczyniły się do rozwoju lokalnie bezemisyjnych przewozów osób. Obydwa modele doskonale się sprawdzają w transporcie gości hotelowych , jako duże taksówki lub pojazdy firm oferujących przejazdy współdzielone.
Portfolio lokalnie napędzanych elektrycznie pojazdów marki uzupełni najnowsza generacja Citana, który oprócz wersji z napędem tradycyjnym, będzie dostępny również w wersji elektrycznej.
eSprintery zamówione przez Amazon to furgony o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg z wysokim dachem. Silnik elektryczny napędza przednie koła i dostarcza moc maks. 85 kW z momentem obrotowym do 295 Nm. Można wybrać jedną z dwóch pojemności baterii: większy akumulator ma pojemność użytkową 47 kWh i zasięg 150 km oraz maksymalną ładowność 891 kilogramów.
Elastyczność zapewnia zintegrowana funkcja szybkiego ładowania (można go naładować od 10 do 80 proc. pojemności w ciągu ok. 25 minut). Ładowność 11 m³ można wykorzystać bez ograniczeń, ponieważ akumulatory są zamontowane pod podłogą. eSprinter dla Amazona zawiera najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.
Średniej wielkości van eVito snadaje się do lokalnie bezemisyjnych dostaw tzw. ostatniego kilometra. Użytkowa pojemność akumulatora 35 kWh zapewnia zasięg 150 km. Napęd elektryczny ma moc maks. 85 kW i osiąga moment obrotowy do 295 Nm. Maksymalną prędkość można skonfigurować podczas zamawiania w zależności od zastosowania.
Umieszczenie akumulatora w podwoziu zapewnia przestronne wnętrze. Oprócz wersji furgonu do transportu towarów, eVito jest również dostępny jako Tourer, do przewozu osób.