W marcu 2016 roku, 20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie, ze zoptymalizowaną technologią i pod nową nazwą – SLC.
To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43.
Zobacz także:
LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY
Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.
Poprzednik nowego SLC – model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Zmodernizowany samochód, z szeroką gamą silnikową ma za zadanie kontynuację rynkowego sukvesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.
W ramach liftingu projektanci Mercedesa sprawili, że roadster prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Nowy przedni pas wydłuża optycznie pokrywę silnika i płynnie łączy się z jej muskularnymi przetłoczeniami, a osłona chłodnicy we wszystkich odmianach SLC ma efektowne, diamentowe wypełnienie.
W bazowej wersji towarzyszy mu czarne wykończenie z chromowanymi akcentami i żaluzja w kolorze srebrnym. Dodatkowy ładunek indywidualizmu oferuje linia AMG lub pakiet Night: diamentową osłonę chłodnicy połączono tu z chromowanym wykończeniem i żaluzją w kolorze srebrnym (linia AMG) albo czarnym, błyszczącym (pakiet Night).
Atletyczna, sportowa stylizacja przyciąga uwagę również szerokimi wlotami powietrza w zderzaku. W ich obudowach zintegrowano diodowe światła dzienne. Z opcjonalnym systemem inteligentnego oświetlenia LED-owego ILS (Intelligent Light System) reflektory mają czarne wypełnienie, podkreślające wysoki poziom postrzegalnej jakości i nadające im efekt głębi. Tylne lampy – teraz z diodami LED – otrzymały nowe, subtelniej stylizowane wkłady z poziomymi modułami.
SLC jest wyposażony w dach typu vario. Unikalne dla SLC wyposażenie stanowi panoramiczny dach vario z Magic Sky Control. Opcjonalnie model jest też oferowany z podgrzewanymi fotelami oraz „powietrznym szalem” – systemem ogrzewania okolic karku. Atutem auta jest ustawny bagażnik o pojemności 335 litra.
WNĘTRZE
Dwa zatopione w tubach wskaźniki mają teraz czarne tarcze z czerwonymi wskazówkami, odwołującymi się do świata motorsportu. Rozdziela je standardowy, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny TFT o przekątnej 4,5″. Na życzenie oferowany jest analogowy zegar z czarną tarczą. Między centralnymi otworami wentylacyjnymi umieszczono ekran – w przypadku systemu Audio 20 jego przekątna wzrosła z 5,8 do 7″. Jedna z opcji interfejsu pozwala śledzić dane pojazdu, w tym aktualne parametry silnika – zupełnie jak w rasowych autach wyścigowych.
Nowa sportowa kierownica może zostać zamieniona na wielofunkcyjną, trójramienną, obszytą skórą nappa i mikrofibrą Dinamica – ze spłaszczonym u dołu wieńcem, kontrastującą, czerwoną nicią oraz chromowanymi akcentami i manetkami zmiany biegów.
SILNIKI
Nowością w ofercie jest bazowy model SLC 180 z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 115 kW (156 KM), zużywający średnio zaledwie 5,6 l/100 km. Odmiany SLC 180 i SLC 200 seryjnie wyposażono w 6-biegowe przekładnie manualne. Na życzenie można zamówić je z wszechstronną skrzynią automatyczną 9G-TRONIC, która w wariantach SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43 należy do wyposażenia standardowego. Dzięki systemowi wyboru trybu jazdy Dynamic Select za naciśnięciem przycisku można modyfikować charakterystykę pojazdu – zestrojenie silnika, przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia. Kierowca ma do wyboru pięć programów: Comfort, Sport, Sport+, Eco oraz Individual.
W samochodach z pakietem Dynamicznego Prowadzenia (opcja), obejmującym obniżone o 10 mm zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy i system ESP Dynamic Cornering Assist, Dynamic Assist odpowiada również za aktywną regulację siły tłumienia, osobno przy każdym z kół, zależnie od warunków drogowych.
Model SLC 300 standardowo występuje ze sportowym układem wydechowym, którego dźwięk – dzięki zintegrowanej klapie – zmienia się zależnie od wybranego trybu jazdy.
BEZPIECZEŃSTWO
Nowością w SLC jest montowany seryjnie system Active Brake Assist, w innych seriach modelowych znany jako Collision Prevention Assist Plus. Na życzenie dostępne są także układy monitorowania martwego pola Blind Spot Assist oraz pasa ruchu Lane Keeping Assist. Optymalną widoczność zapewnia opcjonalny system inteligentnego oświetlenia LED ILS (Intelligent Light System). SLC dostępny jest też z asystentem świateł drogowych – Adaptive Highbeam Assist Plus.
W połączeniu z systemem multimedialnym Comand Online dostępny jest również układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist. Jeśli przedni fotel pasażera jest pusty lub wykryty zostanie zamontowany na nim fotelik, poduszka czołowa pasażera z przodu zostanie automatycznie odłączona. Cofanie i manewrowanie podczas parkowania może być łatwiejsze i bezpieczniejsze dzięki opcjonalnej kamerze cofania. Parking Assist z systemem Parking Guidance jest w opcji.
NOWY MERCEDES AMG SLC 43
Mercedes-AMG SLC 43: cechy szczególne
• 3-litrowy silnik V6 biturbo;
• sportowa przekładnia 9G-TRONIC z funkcją podwójnego wysprzęglenia przy redukcjach;
• specjalnie opracowane osie przednia i tylna o nowej elastokinematyce;
• sztywniejsze poduszki silnika i mocowanie tylnej przekładni;
• wysokowydajny układ hamulcowy z większymi tarczami;
• design AMG: specjalne zderzaki, końcówki układu wydechowego i zmodyfikowane osłony tylnych nadkoli;
• diamentowa osłona chłodnicy;
• 18-calowe, wieloramienne obręcze AMG z lekkich stopów, polakierowane na kolor czarny z połyskującym wykończeniem;
• wskaźniki ozdobione wyścigową flagą, prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h;
• sportowe fotele z tapicerką ze skóry nappa i mikrofibry Dinamica.
Najważniejsze opcje
• mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu;
• sportowe zawieszenie AMG Ride Control z aktywną regulacją tłumienia;
• pakiet Night z przednim spojlerem i elementem ozdobnym tylnego dyfuzora w kolorze czarnym z połyskującym wykończeniem oraz czarne, chromowane końcówki układu wydechowego;
• obszyta skórą nappa i mikrofibrą Dinamica kierownica Performance ze spłaszczonym wieńcem, czerwonym pierścieniem na godzinie 12 i czerwonymi przeszyciami.
Dla podkreślenia purystycznej stylizacji roadstera dach vario opcjonalnie występuje w kontrastujących barwach: ciemnobrązowej, niebieskiej, czerwonej lub czarnej.