MERCEDES: NOWY SILNIK DIESLA DLA KLASY G UŁATWI JAZDĘ W TERENIE

mercedes-g-1

Od czerwca 2018 roku egzemplarze nowej Klasy G pokonują off- roadowe szlaki całego świata. Ten terenowy pojazd zapewnia osiągi, bezpieczeństwo, nowoczesne systemy wspomagającymi.

Gama silnikowa modelu zostaje obecnie wzbogacona o wariant wysokoprężny. Nowy G 350 d (zużycie paliwa w cyklu łączonym 9,6-9,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 252-259 g/km) oferuje niespotykaną wcześniej wydajność.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W rezultacie nabywcy Klasy G mają teraz do wyboru wersje: G 500 (11,5-12,1 l/100 km; 263-276 g/km), AMG G 63 (13,1 l/100 km; 299 g/km) oraz nowy wariant G 350 d, który można już zamawiać u dealerów Mercedesa. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone wiosną br.

mercedes-g-2

Zaawansowana jednostka napędowa wyróżnia się m.in.: stopniowanymi misami spalania, dwustopniowym turbodoładowaniem oraz zmiennymi fazami rozrządu Camtronic. Dodatkowo udoskonalona powłoka ścian cylindrów Nanoslide ogranicza straty tarcia na styku tłok/ cylinder i także wpływa na zmniejszenie zużycia oleju napędowego.

Mocny i wyrafinowany jak nigdy

Nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesla sprawia, że G 350 d jest najbardziej efektywną jak dotąd wersją „Gelendy”. Jednostka generuje moc 210 kW (286 KM), a za sprawą maksymalnego momentu obrotowego o wartości 600 Nm, dostępnego w zakresie 1200- 3200 obr./min. jest mocarna.

Motor został zaprojektowany z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin (RDE – Real Driving Emissions, emisje w warunkach rzeczywistej jazdy). Wszystkie komponenty odpowiedzialne za efektywne oczyszczanie spalin umieszczono bezpośrednio przy silniku. Pomaga to w szybszym uzyskaniu skuteczności działania katalizatora i filtra cząstek stałych.

mercedes-g-3

Za sprawą dodatkowo udoskonalonych rozwiązań z zakresu kontroli emisji 6-cylindrowy silnik plasuje się poniżej wszelkich limitów obecnego standardu Euro 6d-TEMP . Osiągnięto to dzięki zastosowaniu w układzie wydechowym dodatkowego katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC).

Poprzez zaaplikowanie czynnika AdBlue – wodnego roztworu mocznika – katalizator SCR ogranicza poziom tlenków azotu (NOx) w spalinach. Wykorzystując amoniak, podczas reakcji chemicznej przekształca tlenki azotu w nietoksyczny azot i wodę, co pozwala zredukować nawet 80 proc. NOx.

W oszczędzaniu paliwa pomaga również funkcja żeglowania, dostępna w trybie jazdy ECO.

mercedes-g-4

Wyposażenie

Już standardowo nowe G 350 d oferuje znacznie szerszy zakres wyposażenia od poprzednika. Specyfikacja obejmuje wysokiej jakości skórzaną tapicerkę, panel wskaźników obszyty syntetyczną skórą Artico oraz wykończenie z drewna o otwartych porach. Auto można zamówić z pakietem „Ekskluzywnego wnętrza Plus” z diamentowymi przeszyciami tapicerki.

Standardowo Klasa G jest teraz oferowana z systemem trybów jazdy Dynamic Select z nawet pięcioma programami do wyboru. Pozwala on w jednej chwili, za dotknięciem przycisku dopasować charakter pojazdu do swoich potrzeb – wpływa na sposób pracy silnika, przekładni, zawieszenia i układu kierowniczego.

Co więcej, model oferuje szereg nowych systemów wspomagających, np. Active Braking Assist, który może zapobiegać kolizji lub łagodzić jej konsekwencje, a także wspomagać kierowcę podczas awaryjnego hamowania. W razie potrzeby, jeśli kierowca nie podejmie żadnych reakcji na wykrytą niebezpieczną sytuację, system zainicjuje autonomiczne hamowanie.

mercedes-g-5

Dane techniczne G 350 d w skrócie
– pojemność skokowa: 2925 ccm;
– moc: 210 kW (286 KM) przy 3400-4600 obr./min.;
– maksymalny moment obr.: 600 Nm przy 1200-3200 obr./min.;
– średnie zużycie paliwa (NEDC): 9,6-9,8 l/100 km;
– emisje CO2: 252-259 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 sek.;
– prędkość maksymalna: 199 km/h.;
– 9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-Tronic;

mercedes-g-6