MERCEDES: NOWY SILNIK I BOGATSZE WYPOSAŻENIE W KLASIE E

MerceE-sil2

W Klasach E Coupé i Cabriolet debiutuje nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy, oferujący osiągi jednostki 6-cylindrowej przy znacznie niższym zużyciu paliwa.

Motor z pojemności 1991 ccm generuje moc 220 kW (299 KM) i pod maską Klasy E Coupé zużywa średnio 6,7 l/100 km (średnie emisje CO2: 149 g/km), a E 350 Cabriolet – 6,8 l/100 km (średnie emisje CO2: 154 g/km).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Pionierskie technologie, takie jak alternator z rozrusznikiem EQ Boost, 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna oraz filtr cząstek stałych dla silnika benzynowego, przyczyniają się od uzyskania lepszej zgodności środowiskowej. Bazowa cena nowego modelu E 350 Coupé wynosi 246 504,07 złotych netto, a E 350 Cabriolet – 268 455,28 złotych netto.

MerceE-sil5

MerceE-sil4

W ofercie debiutują też nowe opcje indywidualizacji, w tym niedostępne dotąd odcienie lakieru i elementy wykończenia, a także pakiet Night dla odmiany Cabriolet oraz układ kontroli komfortu Energizing, pomocny w poprawie samopoczucia i wydajności podróżujących. Co więcej, w przyszłości kierowcy Klasy E będą mogli korzystać w aucie z nowych funkcji biurowych, dzięki którym zyskają dostęp do ważnych danych – jakby nie znajdowali się w samochodzie, lecz we własnym biurze.

Nowy silnik spalinowy w Klasach E Coupé i Cabriolet wyznacza kolejny etap realizacji strategii Mercedes- Benz o nazwie CASE, obejmującej obszary łączności (Connected), funkcji autonomicznych (Autonomous), elastycznego użytkowania (Shared & Services) i napędów elektrycznych (Electric). Celem tej strategii jest transformacja samochodu w platformę przyszłych koncepcji mobilności oraz w przestrzeń dla cyfrowych doświadczeń (więcej na końcu dokumentu).

Jednym z jej kluczowych elementów jest wprowadzenie nowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego o mocy jednostkowej przekraczającej 100 kW, wyróżniającego się inteligentnym połączeniem najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych oraz częściowej elektryfikacji, którą umożliwia technologia 48 V. Przy mocy maksymalnej 220 kW (299 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm nowa jednostka oferuje znakomite osiągi.

MerceE-sil8

W utrzymaniu zarówno dynamicznego, jak i oszczędnego stylu jazdy kierowcę wspiera innowacyjna przekładnia automatyczna 9G-Tronic.

Wysokie osiągi, charakterystyka hybrydy

Nowa jednostka wyróżnia się turbosprężarkami typu twin-scroll, 48-woltowym alternatorem zespolonym z rozrusznikiem z napędem pasowym (EQ Boost) oraz elektryczną, 48-woltową pompą cieczy chłodzącej. Zintegrowany z rozrusznikiem alternator w połączeniu z nowoczesną, pokładową instalacją 48 V umożliwia realizację funkcji napędu hybrydowego.

MerceE-sil3

Zakres tych funkcji obejmuje:
– łatwy rozruch;
– funkcję boost, która która może wspierać silnik spalinowy przy prędkościach obrotowych do 2500 obr./min. dodatkową mocą do 10 kW i 150 Nm momentu obrotowego z jednostki elektrycznej;
– rekuperację podczas hamowania (do 12 kW);
– pracę w korzystnym obszarze charakterystyk silnika;
– „żeglowanie” z wyłączonym automatycznie silnikiem.

Przy okazji gama Klas E Coupé i Cabriolet wzbogaca się o nowy model E 220 d 4MATIC oraz E 200 4MATIC.

MerceE-sil7

Silniki w E 220 d 4MATIC Coupé i E 220 d 4MATIC Cabriolet mają moc 194 KM i maks. moment 400 Nm (0-100 km w 7,6 sek., prędkość maks. 239 km/h), w E 200 4MATIC Coupé i E 200 4MATIC Cabriolet– 184 KM i 300 Nm (8,0 sek., 235 km/h), a w E 350 Coupé i E 350 Cabriolet – 299 KM i 400 Nm (5,9 sek., 250 km/h – ograniczona elektronicznie).

Jeszcze bardziej indywidualna

Prócz poszerzonej gamy silnikowej Klasa E Coupé oferuje teraz dodatkowe opcje indywidualizacji. Lista nowości obejmuje dwa odcienie lakieru (czerwień rubelitu i srebrny diamentowy) oraz elementy ozdobne z jasnego, szczotkowanego wzdłużnie aluminium.

MerceE-sil6

W skład opcjonalnego pakietu Night wchodzą m.on.: przedni i tylny zderzak z elementem ozdobnym w kolorze czarnym, diamentowa osłona chłodnicy, obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym, 18-, 19- lub 20-calowe lekkie obręcze. Klasy E Coupé i Cabriolet kładą nacisk na indywidualizację nawet w przypadku takiego drobiazgu jak kluczyk do auta. Nowością jest też pakiet komfortowej łączności.

Równocześnie poszerzono wachlarz funkcji pakietu ochrony antykradzieżowej. Teraz czujniki mogą wykryć też kontakt z innym pojazdem, np. podczas postoju na parkingu. System natychmiast powiadamia wtedy kierowcę lub właściciela o możliwym uszkodzeniu, wysyłając wiadomość SMS.

Podobnie jak Klasa S, tak i Klasa E w wersjach Limuzyna, Kombi, Coupé oraz Cabriolet opcjonalnie oferuje teraz układ kontroli komfortu Energizing. Łączy on różne systemy z zakresu komfortu, pozwalając wspólnie konfigurować ich ustawienia zgodnie z nastrojem lub potrzebami podróżujących.

MerceE-sil1

Do wyboru jest sześć specjalnie zdefiniowanych programów: świeżość, ciepło, witalność, radość, komfort i trening (trzy tryby– relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans; w ramach każdego z nich przewidziano po kilka ćwiczeń). Każdy z programów trwa 10 minut.

Dzięki usłudze „Funkcje biurowe w samochodzie” kierowca i przedni pasażer Klasy E mogą bezpośrednio z samochodu korzystać teraz z niektórych funkcji biurowych i mieć dostęp do istotnych danych. Samochód musi być jedynie wyposażony w Comand Online i mieć aktywne połączenie transmisji danych.