MERCEDES: NOWY MODEL AMG GT BLACK SERIES BUDZI RESPEKT

Nowy Mercedes- AMG GT Black Series ma szanse stania się marzeniem dla każdego fana super- samochodów. Pojazd posiada najmocniejszy seryjny silnik AMG V8 w historii.

Jednostka z „płaskim” wałem korbowym posiada moc 537 kW (730 KM) i aktywna aerodynamikę bezpośrednio wywodzącą się z wyścigowego AMG GT3.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Od 2006 r. Black Series jest w Mercedes- AMG synonimem modeli bardzo szczególnych: sportowych i o wyrazistym designie. Samochodów, które są przenoszone ze świata motorsportu na otwarte drogi. Budowane do szybkiej jazdy po torze – choć są dopuszczone do ruchu drogowego.

Choć motor AMG GT Black Series bazuje na 4-litrowym silniku V8 biturbo z suchą miską olejową, to z uwagi na liczne modyfikacje otrzymał inne oznaczenie wewnętrzne – M178 LS2. Osiąga on moc 730 KM przy 6700- 6900 obr./ min. oraz maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie 2000- 6000 obr./min. i „kręci się” do 7200 obr./min. Nowe wałki rozrządu oraz kolektory wydechowe są dostosowane do nowej kolejności zapłonu i usprawniają cykl gazowy.

Obie turbosprężarki typu twin- scroll zamontowano na łożyskach tocznych, podobnie jak w topowym AMG GT 4-drzwiowym Coupé. Otrzymały one większy wirnik kompresora. Nowa jednostka zapewnia imponujące osiągi: dwudrzwiowe coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a do 200 km/h – w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Siła napędowa jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni AMG Speedshift DCT 7G, którą z myślą o optymalnym rozkładzie mas umieszczono przy tylnej osi (układ transaxle). Na potrzeby AMG GT Black Series skrzynia została zmodyfikowana i dostosowana do zwiększonego momentu obrotowego.

Koncepcja dwustopniowego tylnego skrzydła

Tylny pas wyróżniają nowy zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, wentylacja nadkoli, a także tylne skrzydło o innowacyjnej koncepcji. Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie. Drugi, niżej zlokalizowany płat jest mały i wąski, ponieważ taka forma jest idealna dla powietrza płynącego od przodu samochodu.

Ruchoma klapa w górnym płacie jest elektronicznie regulowana w zakresie 20 stopni – zgodnie z warunkami drogowymi oraz wybranym trybem AMG Dynamics. W płaskiej pozycji klapa zmniejsza opór powietrza, w pozycji pochylonej, dzięki zwiększonej sile docisku tylnej osi, poprawia skuteczność hamowania i stabilność na zakrętach.

Łącznie klapa korzysta z czterech różnych strategii aktywacji (Basic, Advanced, Pro lub Master). W trybie Master do 250 km/h klapa jest stale nachylona i wysunięta. Gdy prędkość jazdy przekracza 250 km/h, następuje cofnięcie klapy, tak aby zmniejszyć opór powietrza i przyspieszyć uzyskanie prędkości maksymalnej.

Regulowane zawieszenie AMG

Koncepcja zawieszenia na podwójnych wahaczach poprzecznych prowadzi koło z zachowaniem wysokiej stabilności w zakresie pochylenia i zbieżności. Łożyska sferyczne na górnych i dolnych wahaczach tylnej osi pochodzą z motorsportu. Zastosowano gwintowane zawieszenie z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny oraz adaptacyjne amortyzatory AMG Ride Control. Kierowca może samodzielnie modyfikować charakterystykę adaptacyjnego tłumienia za naciśnięciem osobnego przycisku lub wybierając jeden z trybów jazdy AMG Dynamic Select.

Dostępne są trzy programy: Comfort, Sport i Sport Plus. Pierwsze dwa ustawienia są odpowiednie na publiczne drogi, a Sport Plus doskonale sprawdza się w warunkach torowych.

W konstrukcji przedniej osi zastosowano podwójnie regulowany stabilizator z lekkiego włókna węglowego. Jego tylny odpowiednik – zrobiony ze stali – został wyposażony w potrójną regulację. Do zapewnienia wysokiej precyzji prowadzenia przyczynia się też karbonowa płyta w tylnej części podwozia.

Specjalnie dla AMG GT Black Series, we współpracy z firmą Michelin, opracowano opony Pilot Sport Cup 2 R MO.

Opcjonalny pakiet AMG Track

Na wybranych rynkach Mercedes- AMG GT Black Series jest na życzenie dostępny z pakietem AMG Track (tylko w połączeniu z kubełkowymi fotelami AMG z włókna węglowego). Składa się on z klatki bezpieczeństwa, 4-punktowych pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera oraz 2-kilogramowej gaśnicy. Lekka, przykręcana klatka ma konstrukcję rurową i jest wykonana z tytanu.