Niedawno prezentowaliśmy na naszych łamach Mercedesy- AMG: A 45 4MATIC+, A 45 S 4MATIC+, CLA 45 4MATIC+ oraz CLA 45 S 4MATIC+ stworzone są dla fanów aut sportowych.
Niemiecki producent wprowadzi na rynek także wersje AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake oraz CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake.
Zobacz także:
Nowe, mocne auta kompaktowe łączą sportowego ducha z wysokim stopniem funkcjonalności. Ich dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo jest dokładnie tyle samo co wspomniane wyżej wersje: generuje 285 kW (387 KM) lub 310 kW (421 KM). To zestawienie sportowych osiągów (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1/ 4,0 sek.) ze zwiększoną pojemnością bagażnika Mercedes-AMG kieruje do młodej grupy docelowej, która prowadzi aktywny, zróżnicowany styl życia.
Zużycie paliwa w cyklu łączonym wynosi 8,2-8,4 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu łączonym 188-191 g/km).
– Nowy CLA 45 Shooting Brake to już trzecia propozycja w naszej zupełnie nowej gamie kompaktowych modeli z serii Performance – powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
Aktywny, w pełni zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ oferuje selektywny rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami tylnej osi za pośrednictwem systemu AMG Torque Control. Oznacza to, że siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy lewe i prawe tylne koło w sposób bardzo elastyczny i z różnymi przełożeniami, w zależności od sytuacji na drodze – co zapewnia optymalną przyczepność, niezależnie od warunków i przebiegu trasy.
Co więcej, spektakularny tryb Drift (standard w wersji S, element opcjonalnego pakietu AMG Dynamic Plus dla wariantu podstawowego) zapewnia jeszcze większą radość z jazdy. To zasługa nowo opracowanego mechanizmu różnicowego tylnej osi, który po raz pierwszy korzysta z dwóch sprzęgieł wielopłytkowych. Otwierają się one i zamykają indywidualnie kontrolując przepływ momentu obrotowego do każdego z tylnych kół.
Design: sportowy i muskularny
Z zewnątrz nowe CLA 45 Shooting Brake charakteryzuje długa maska, linia szyb w stylu coupé, muskularne błotniki i opadająca linia dachu zdradzają geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami, wyraźny „nos rekina”, smukłe reflektory i płaska, aerodynamicznie wyprofilowana pokrywa silnika z mocnymi przetłoczeniami (wizualnie obniżają przednią partię nadwozia) tworzą widoczną stylistykę pojazdu.
Szersze przednie błotniki z zaakcentowanymi nadkolami zapewniają przestrzeń dla poszerzonej przedniej osi. Przypominający dysze kształt wlotów powietrza nawiązuje do AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w kurtyny powietrzne przed przednimi kołami, optymalizujące przepływ powietrza w interesie poprawy efektywności aerodynamicznej i współczynnika oporu powietrza.
Tylny pas zwraca uwagę dwiema okrągłymi podwójnymi rurami wydechowymi (o średnicy 82 mm każda) i szerokim optycznie zderzakiem. Odmiana S otrzymuje jeszcze większe, 90-milimetrowe końcówki układu wydechowego z wewnętrznym rowkowaniem i napisem „AMG”. Wrażenie szerokości dodatkowo podkreślają smukłe, dwuczęściowe tylne lampy. Dyfuzor z czterema pionowymi „płetwami” przyczynia się do lepszych parametrów aerodynamicznych.
Szerokość otworu załadunkowego – 871 mm – jest znacznie większa niż w poprzedniku (635 mm). Dodatkowo tylna klapa może być otwierana bezdotykowo. Pojemność bagażnika to 505 litrów.
Wnętrze
Sportowe wyposażenie i system MBUX królują w kbinie. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji sportowe fotele, standardowo pokryte tapicerką łączącą czarną syntetyczną skórę Artico i mikrofibrę Dinamica. Czerwone są pasy bezpieczeństwa designo, a wykończenie deski rozdzielczej – czarną mikrofibrą z czerwoną nicią. Alternatywnie dostępna jest tapicerka z syntetycznej skóry Artico.
We wnętrzu wersji S uwagę zwracają żółte akcenty, podkreślające jej bardziej torowy charakter. Standardowe wyposażenie obejmuje tu również kierownicę AMG Performance pokrytą skórą nappa i mikrofibrą, z żółtym pierścieniem na godzinie 12 i przyciskami zapewniającymi dostęp do istotnych funkcji pojazdu, takich jak obsługa trybów jazdy.
Zawieszenie i hamulce
Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia stanowi podstawę dla uzyskania wysokiej stabilności kierunkowej i dynamicznej charakterystyki pokonywania zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia. Jednocześnie na tle poprzednika nowa seria 45 oferuje wyższy poziom komfortu jazdy. W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona.
Nowy wahacz poprzeczny z aluminium pozwala zredukować masy nieresorowane, zwiększając czułość reakcji sprężyn. Zaciski hamulcowe na przedniej osi są mocowane promieniowo – to rozwiązanie znane ze świata motorsportu. Czterodrążkowe tylne zawieszenie odznacza się wysoką sztywnością skrętną, a jego architektura zapewnia maksymalną stabilność jazdy.
Opcjonalny adaptacyjny system tłumienia AMG Ride Control oferuje kierowcy wybór pomiędzy trzema różnymi trybami pracy.
Wysokowydajny układ hamulcowy zapewnia krótkie drogi hamowania. Przednią oś zaopatrzono w czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz tarcze o wymiarach 350 x 34 mm, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski pływające oraz tarcze o wymiarach 330 x 22 mm. (wewnętrznie wentylowane i perforowane). W wariancie S montowany jest jeszcze wydajniejszy układ hamulcowy ,który z przodu wyróżnia się 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami hamulcowymi o wymiarach 360 x 36 mm.
Gama sześciu trybów jazdy AMG Dynamic Select obejmuje: Slippery (na śliskie nawierzchnie), Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz torowy Race (standard dla wariantu S, element opcjonalnego pakietu dla odmian bazowych).