MERCEDES: NOWY MODEL AMG CLA 45 4MATIC+ SHOOTING BRAKE

merc-cla-s1

Niedawno prezentowaliśmy na naszych łamach Mercedesy- AMG: A 45 4MATIC+, A 45 S 4MATIC+, CLA 45 4MATIC+ oraz CLA 45 S 4MATIC+ stworzone są dla fanów aut sportowych.

Niemiecki producent wprowadzi na rynek także wersje AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake oraz CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Nowe, mocne auta kompaktowe łączą sportowego ducha z wysokim stopniem funkcjonalności. Ich dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo jest dokładnie tyle samo co wspomniane wyżej wersje: generuje 285 kW (387 KM) lub 310 kW (421 KM). To zestawienie sportowych osiągów (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1/ 4,0 sek.) ze zwiększoną pojemnością bagażnika Mercedes-AMG kieruje do młodej grupy docelowej, która prowadzi aktywny, zróżnicowany styl życia.

merc-cla-s2

Zużycie paliwa w cyklu łączonym wynosi 8,2-8,4 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu łączonym 188-191 g/km).

– Nowy CLA 45 Shooting Brake to już trzecia propozycja w naszej zupełnie nowej gamie kompaktowych modeli z serii Performance – powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

Aktywny, w pełni zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ oferuje selektywny rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami tylnej osi za pośrednictwem systemu AMG Torque Control. Oznacza to, że siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy lewe i prawe tylne koło w sposób bardzo elastyczny i z różnymi przełożeniami, w zależności od sytuacji na drodze – co zapewnia optymalną przyczepność, niezależnie od warunków i przebiegu trasy.

merc-cla-s3

Co więcej, spektakularny tryb Drift (standard w wersji S, element opcjonalnego pakietu AMG Dynamic Plus dla wariantu podstawowego) zapewnia jeszcze większą radość z jazdy. To zasługa nowo opracowanego mechanizmu różnicowego tylnej osi, który po raz pierwszy korzysta z dwóch sprzęgieł wielopłytkowych. Otwierają się one i zamykają indywidualnie kontrolując przepływ momentu obrotowego do każdego z tylnych kół.

Design: sportowy i muskularny

Z zewnątrz nowe CLA 45 Shooting Brake charakteryzuje długa maska, linia szyb w stylu coupé, muskularne błotniki i opadająca linia dachu zdradzają geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami, wyraźny „nos rekina”, smukłe reflektory i płaska, aerodynamicznie wyprofilowana pokrywa silnika z mocnymi przetłoczeniami (wizualnie obniżają przednią partię nadwozia) tworzą widoczną stylistykę pojazdu.

Szersze przednie błotniki z zaakcentowanymi nadkolami zapewniają przestrzeń dla poszerzonej przedniej osi. Przypominający dysze kształt wlotów powietrza nawiązuje do AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w kurtyny powietrzne przed przednimi kołami, optymalizujące przepływ powietrza w interesie poprawy efektywności aerodynamicznej i współczynnika oporu powietrza.

merc-cla-s4

Tylny pas zwraca uwagę dwiema okrągłymi podwójnymi rurami wydechowymi (o średnicy 82 mm każda) i szerokim optycznie zderzakiem. Odmiana S otrzymuje jeszcze większe, 90-milimetrowe końcówki układu wydechowego z wewnętrznym rowkowaniem i napisem „AMG”. Wrażenie szerokości dodatkowo podkreślają smukłe, dwuczęściowe tylne lampy. Dyfuzor z czterema pionowymi „płetwami” przyczynia się do lepszych parametrów aerodynamicznych.

Szerokość otworu załadunkowego – 871 mm – jest znacznie większa niż w poprzedniku (635 mm). Dodatkowo tylna klapa może być otwierana bezdotykowo. Pojemność bagażnika to 505 litrów.

Wnętrze

Sportowe wyposażenie i system MBUX królują w kbinie. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji sportowe fotele, standardowo pokryte tapicerką łączącą czarną syntetyczną skórę Artico i mikrofibrę Dinamica. Czerwone są pasy bezpieczeństwa designo, a wykończenie deski rozdzielczej – czarną mikrofibrą z czerwoną nicią. Alternatywnie dostępna jest tapicerka z syntetycznej skóry Artico.

merc-cla-s5

We wnętrzu wersji S uwagę zwracają żółte akcenty, podkreślające jej bardziej torowy charakter. Standardowe wyposażenie obejmuje tu również kierownicę AMG Performance pokrytą skórą nappa i mikrofibrą, z żółtym pierścieniem na godzinie 12 i przyciskami zapewniającymi dostęp do istotnych funkcji pojazdu, takich jak obsługa trybów jazdy.

Zawieszenie i hamulce

Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia stanowi podstawę dla uzyskania wysokiej stabilności kierunkowej i dynamicznej charakterystyki pokonywania zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia. Jednocześnie na tle poprzednika nowa seria 45 oferuje wyższy poziom komfortu jazdy. W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona.

Nowy wahacz poprzeczny z aluminium pozwala zredukować masy nieresorowane, zwiększając czułość reakcji sprężyn. Zaciski hamulcowe na przedniej osi są mocowane promieniowo – to rozwiązanie znane ze świata motorsportu. Czterodrążkowe tylne zawieszenie odznacza się wysoką sztywnością skrętną, a jego architektura zapewnia maksymalną stabilność jazdy.

merc-cla-s6

Opcjonalny adaptacyjny system tłumienia AMG Ride Control oferuje kierowcy wybór pomiędzy trzema różnymi trybami pracy.

Wysokowydajny układ hamulcowy zapewnia krótkie drogi hamowania. Przednią oś zaopatrzono w czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz tarcze o wymiarach 350 x 34 mm, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski pływające oraz tarcze o wymiarach 330 x 22 mm. (wewnętrznie wentylowane i perforowane). W wariancie S montowany jest jeszcze wydajniejszy układ hamulcowy ,który z przodu wyróżnia się 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami hamulcowymi o wymiarach 360 x 36 mm.

Gama sześciu trybów jazdy AMG Dynamic Select obejmuje: Slippery (na śliskie nawierzchnie), Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz torowy Race (standard dla wariantu S, element opcjonalnego pakietu dla odmian bazowych).

merc-cla-s7