Nowy Mercedes-Benz ML 63 AMG posiada znakomite osiągi i właściwości jezdne. W porównaniu do poprzednika, jego apetyt spadł aż o 28 procent i wynosi średnio 11,8 l/100 km (cykl NEDC). Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowana, widlasta “óśemka” o mocy 386 kW (525 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm.
Jeszcze więcej mocy generuje wersja z opcjonalnym pakietem AMG Performance.
Kolejne wcielenie ML 63 AMG trafi na rynek w kwietniu 2012 roku. To samochód dla ludzi zamożnych – ceny modelu w Polsce zaczynają się od 503 500 złotych.
Najwyższej klasy wydajność
ML 63 AMG wprawia w ruch podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra, mocy 386 kW (525 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. W stosunku do poprzedniej generacji modelu oznacza to przyrost – odpowiednio – o 11 kW (15 KM) i o 70 Nm. Jeszcze większym potencjałem dysponuje wariant z opcjonalnym pakietem AMG Performance. Za sprawą zwiększonego z 1 do 1,3 bar ciśnienia doładowania generuje on moc 410 kW (557 KM) i maksymalny moment obrotowy 760 Nm.
Widlasty motor wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, układ ECO start/stop, aluminiową skrzynię korbową, cztery zawory na cylinder, wodno-powietrzny system chłodzenia powietrza doładowującego oraz system zarządzania alternatorem.
Mercedes-Benz ML 63 AMG oferuje osiągi godne sportowych aut – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 4,8 sek. (wersja z pakietem AMG Performance – 4,7 sek.), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Obie odmiany zużywają średnio 11,8 l/100 km (cykl NEDC).
Przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC
Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, wyposażonej w trzy programy jazdy i funkcję “międzygazu” podczas redukcji przełożenia. W trybie “Controlled Efficiency” (C) ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu, a skrzynia załącza kolejne przełożenia przy relatywnie niskich obrotach. Aktywny jest także układ ECO start/stop, wyłączający silnik podczas postoju (na panelu wskaźników pojawia się wtedy zielona ikona “ECO”).
W trybach “Sport” (S) i “Manual” (M) funkcja ta jest nieaktywna, a tandem silnik-skrzynia tryska energią. Krótkie, dokładnie zdefiniowane opóźnienie zapłonu i wtrysku podczas zmiany biegu przy pełnym obciążeniu dodatkowo pomaga skrócić czas załączania kolejnego przełożenia.
Mniej kilogramów, lepsza dynamika jazdy
Aby obniżyć apetyt, przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC została uzbrojona w konwerter z wahadłem odśrodkowym, łożyska zaprojektowane pod kątem redukcji tarcia oraz system kontroli temperatury oleju. Dalsze ograniczenie zapotrzebowania na paliwo udało się uzyskać dzięki zastosowaniu zoptymalizowanego napędu pasowego, inteligentnego sterowania pompami i odbiornikami energii oraz lekkiej konstrukcji. Nowy Mercedes-Benz ML 63 AMG – mimo przyrostu mocy i dodatkowego wyposażenia – waży o 40 kilogramów mniej od poprzednika.
Śladem poprzedniej generacji, nowa odsłona ML 63 AMG dysponuje permanentnym napędem na cztery koła 4MATIC z rozdziałem momentu obrotowego między osiami 40:60 oraz elektronicznym systemem kontroli trakcji 4ETS, zapewniającym przyczepność nawet w trudnych warunkach. W konstrukcji podwozia zastosowano skrojone przez specjalistów Mercedes-AMG zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem amortyzacji Adaptive Damping System (ADS), po raz pierwszy połączone z układem aktywnej stabilizacji przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM.
Ten ostatni, montowany seryjnie, za pomocą aktywnych stabilizatorów na przedniej i tylnej osi w zarodku gasi przechyły podczas szybkiego pokonywania łuków. Optymalny komfort jazdy zapewniają trzy tryby pracy zawieszenia do wyboru: “Comfort”, “Sport” i “Manual”. W celu dodatkowej poprawy stabilności, przy wyższych prędkościach ML 63 AMG automatycznie zbliża się do asfaltu.
Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy AMG zapewnia wyśmienite wyczucie drogi. Siłę wspomagania dobiera zależnie od prędkości, a elektrycznie sterowana pompa pomaga oszczędzać paliwo – energia pobierana jest tylko wtedy, gdy kierowcy porusza kołem kierownicy. ML 63 AMG porusza się na 5-ramiennych, lekkich obręczach o szerokości 9 i średnicy 20 cali z oponami 265/45 R20. W opcji dostępne jest ogumienie w rozmiarze 295/35 R21 z aluminiowymi felgami AMG o szerokości 10 i średnicy 21 cali. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG zapewnia najkrótszą drogę hamowania i wzorową odporność na fading – przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu).
Wyrazista stylizacja AMG
Mocna, atletyczna postura i naznaczona potężnymi wlotami powietrza twarz nie pozostawiają wątpliwości – ML 63 AMG kocha pożerać kilometry nie tylko prostych i równych dróg, a w razie potrzeby może to robić szybciej niż inni. Spojler przedniego zderzaka z nakładką w kolorze matowego chromu koresponduje ze światłami LED do jazdy dziennej oraz wyrafinowanym spojrzeniem głównych lamp, opcjonalnie wyposażonych w Intelligent Light System (ILS). Poszerzone o 10 mm przednie błotniki zdobi emblemat “V8 BITURBO”. W przeciwieństwie do pozostałych wersji, ML 63 AMG dysponuje dwiema podwójnymi końcówkami wydechu, z których wydobywa się charakterystyczna ścieżka dźwiękowa widlastej “ósemki”.
Wnętrze: sportowy klimat
Wzbogacona o ekskluzywne dodatki AMG kabina ML 63 AMG nie traci nic ze swej użyteczności. Na kierowcę czeka tu elektrycznie regulowany sportowy fotel AMG oraz czteroramienna kierownica AMG Performance z aluminiowymi manetkami do zmiany biegów. Deska rozdzielcza z elementami z aluminium i wykończeniem fortepianowym, standardowa tapicerka skórzana ARTICO z podwójnymi przeszyciami oraz emblematy AMG w oparciach foteli nadają wnętrzu zdecydowany, sportowy klimat. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje również m.in.: listwy progowe i nakładki na pedały AMG ze stali nierdzewnej, system Audio 20 CD z Bluetooth i interfejsem USB, układ monitorowania ciśnienia w oponach, elektrycznie sterowany szyberdach czy podgrzewane przednie fotele.
W ramach pakietu AMG Performance Studio dostępny jest szereg elementów, podkreślających indywidualny charakter ML 63 AMG: dywaniki podłogowe AMG, 21-calowe obręcze AMG z oponami 295/35, kierownica AMG Performance z elementami ze skóry nappa/DINAMICA, zastrzyk mocy i momentu obrotowego (24 kW/32 KM i 60 Nm), osłona silnika AMG z włókna węglowego oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulców.
Elementy wyposażenia designo, takie jak sportowe fotele AMG ze skórzaną tapicerką nappa w kolorach designo marron, designo porcelain lub designo black, welurowe wykładziny podłogi z emblematami designo, podsufitka DINAMICA oraz kierownica z elementami drewnianymi, wyzwalają intymną naturę właściciela ML 63 AMG. Lista opcji zawiera także m.in.: hak holowniczy z elektryczną blokadą, elektrycznie sterowaną tylną klapę, Becker® MAP PILOT, system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń, nagłośnienie harman/kardon® Logic 7®, klimatyzację automatyczną THERMOTRONIC, system multimedialny COMAND Online, elektrycznie sterowany dach panoramiczny, tuner TV oraz drewniane okładziny.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Nowy ML 63 AMG to ucieleśnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Kontrolowane strefy zgniotu, do dziewięciu poduszek powietrznych oraz aktywne systemy bezpieczeństwa, a wśród nich: ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE®, ESP®, Brake Assist (BAS) z opcjonalnym układem BAS PLUS oraz opcjonalne systemy Active Lane Keeping Assist i Active Blind Spot Assist, czuwają nad bezpieczeństwem pasażerów i innych uczestników ruchu.
Wysokowydajne SUV-y narodziły się w AMG
Mercedes-Benz ML 63 AMG reprezentuje trzecie już pokolenie wysokowydajnych SUV-ów ze stajni AMG. Wszystko zaczęło się w 1999 roku, gdy na drogi wyjechał pierwszy model tego segmentu – ML 55 AMG z 5,5-litrowym silnikiem V8 o mocy 255 kW (347 KM), zdolny przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 6,8 sek. i rozpędzić się do 235 km/h. Unikalna kombinacja osiągów, komfortu jazdy, funkcjonalności i off-roadowych zdolności zachwyciła klientów AMG na całym świecie. W latach 1999-2003 na drogi wyjechało ponad 11 tysięcy egzemplarzy ML 55 AMG.
Następca – ML 63 AMG – zadebiutował jesienią 2005 roku, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Pod maskę trafił 6,3-litrowy motor V8 o potężnej mocy 375 kW (510 KM) i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
ML 63 AMG podniósł poprzeczkę konkurencji. Osiągnięcie prędkości 100 km/h zajmowało mu zaledwie 5 sek., a wskazówka prędkościomierza kończyła swój bieg na 250 km/h (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie). Do 2011 roku sprzedano na świecie ponad 13 tysięcy sztuk ML 63 AMG.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.