MERCEDES: NOWY EQV Z DUŻYM ZASIĘGIEM I BAGAŻNIKIEM

Mercedes- Benz EQV jest pierwszym autem segmentu MPV premium marki z napędem elektrycznym. Posiada inteligentną nawigację, która aktywnie zarządza zasięgiem.

Centrum sterowania stanowi system informacyjno- rozrywkowy MBUX. Zasięg nowego auta to 356 km kilometrów.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Akumulator w EQV jest zainstalowany pod podłogą, co oszczędza miejsce i oferuje wszechstronność i funkcjonalność wnętrza Klasy V. Liczne konfiguracje ustawień foteli sprawiają, że pojazd może przewieźć nawet osiem osób oraz oferuje pojemność bagażnika do 1410 litrów.

Elektryczny napęd

Maksymalny moment obrotowy 362 Nm zapewnia dużą siłę uciągu. Silnik elektryczny ma szczytową moc 150 kW (204 KM) i stałą 70 kW (95 KM). Energię dostarcza chłodzony wodą akumulator litowo- jonowy o pojemności użytkowej 90 kWh.

Aby zapewnić wyjątkowo płynną jazdę, dostępne jest opcjonalne zawieszenie pneumatyczne Airmatic z automatyczną kontrolą poziomu. W razie potrzeby system może zwiększyć prześwit, a także obniżyć go przy wyższych prędkościach, zmniejszając w ten sposób opór powietrza, co ma pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym zasięg.

Wszystkimi wskaźnikami i ustawieniami użytkownik steruje poprzez 10,25-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z menu MBUX EQ. Dzięki Elektrycznej Inteligencji można na przykład aktywować zdalne ustawienie żądanej temperatury wnętrza przed podróżą, regulować ustawienia ładowania i obsługiwać nawigację oraz funkcje Mercedes me Charge.

Inteligentny system nawigacji zawsze wybiera zoptymalizowaną trasę z jak najmniejszą liczbą postojów na ładowanie i krótkimi czasami ładowania. Uwzględnia również przewidywany czas ładowania. System reaguje na zmiany, np. gdy kierowca zmieni styl jazdy, co ma wpływ na zużycie energii. Funkcja wyświetlania zasięgu na mapie zapewnia proste i niezawodne planowanie tras – kierowca od razu widzi pozostały zasięg.

Nowy EQV jest standardowo dostępny z możliwością wyboru ładowania prądem zmiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania o mocy do 11 kW, a także prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania o mocy do 110 kW.

Wydajne programy rekuperacji i jazdy

Odzyskiwanie energii podczas hamowania i wytracania prędkości (rekuperacja) zapewnia zoptymalizowaną i wydajną jazdę. Intensywność rekuperacji można ustawić indywidualnie za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą.

Kierowcy mają do wyboru pięć poziomów rekuperacji:
• w trybie DAuto EQV;
• w trybie D+ EQV;
• w trybie D EQV;
• w trybie D;
• w trybie D-

Istnieją również cztery programy jazdy:
• standardowe ustawienie Comfort zapewnia pełną moc napędu 150 kW i maksymalny moment obrotowy 362 Nm w połączeniu z wysoką wydajnością ogrzewania i klimatyzacji;
• Eco oferuje dobre ogrzewanie i klimatyzację, zoptymalizowany zasięg i moc wyjściową 100 kW (150 kW z kickdownem) z maksymalnym momentem obrotowym 293 Nm;
• Eco+ jest skonfigurowany pod kątem maksymalnego zasięgu; moc wyjściowa to 80 kW (150 kW z kickdownem) z maksymalnym momentem obrotowym 293 Nm; moc ogrzewania i klimatyzacji są znacznie ograniczone;
• Sport kładzie nacisk na najlepszą reakcję podczas sportowej jazdy. Daje 150 kW mocy silnika i maksymalny moment obrotowy 362 Nm w połączeniu z wydajnym ogrzewaniem i klimatyzacją.

Pojazdy wyposażone w zawieszenie pneumatyczne Airmatic mają również funkcję podnoszenia Lift, która unosi pojazd przy niskich prędkościach, zapewniając większy prześwit.