Mercedes-Benz Trucks kontynuuje odświeżanie swojej gamy modelowej. Do nowego, dalekobieżnego Actrosa i wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa dołącza model w zakresie robót budowlanych.
Począwszy od 2013 roku, wszystkie ciężarówki oraz ciągniki siodłowe przeznaczone do zastosowań budowlanych na asfalcie i w terenie będą znane pod nazwą Arocs.
W tym niezwykle zróżnicowanym sektorze nie oferowano jak dotąd równie szerokiej gamy pojazdów, dostosowanej do indywidualnych potrzeb klientów. Nowe wywrotki, wywrotki z napędem na wszystkie koła, betoniarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową burtową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Od początku wszystkie silniki zaprojektowano z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin – wersje zgodne z Euro VI oferowane są na zamówienie.
Aby zapewnić imponującą siłę napędową już od najniższych obrotów, 6-cylindrowe jednostki rzędowe BlueTec 6 uzbrojono w turbosprężarkę i intercooler. Zależnie od wersji, maksymalny moment obrotowy waha się od 1000 do 3000 Nm, a pojemność wynosi 7,7, 10,7, 12,8 lub 15,6 litra. Ostatni wariant to zupełna nowość i rozwinięcie nowego silnika OM 473.
Arocs daje przykład innym również w dziedzinie układu napędowego: moment obrotowy płynie do kół za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni Mercedes PowerShift 3, montowanej w standardzie. Dostępne opcje napędu zostały opracowane z uwzględnieniem nietypowych wymagań w zakresie transportu budowlanego.
Gama Arocsa sięga od dwuosiowej wersji 4×2 z tylnym napędem do czteroosiowej odmiany 8×8/4 z napędem na wszystkie koła i dwiema osiami skrętnymi. Warianty czteroosiowe z jedną przednią i trzema tylnymi osiami, szeroka paleta modeli z resorowaniem pneumatycznym czy zoptymalizowane pod względem ładowności podwozie dla betoniarek z pojedynczym ogumieniem to tylko wybrane przykłady wersji nowego modelu, dostępne wprost z linii produkcyjnej.
Oferta Arocsa obejmuje 7 kabin w 14 różnych wersjach. Jako uzupełnienie kompaktowych kabin L, M i S o szerokości 2,3 metra, dostępne są również przestronne odmiany 2,5-metrowe z płaską podłogą.
Nowy Mercedes-Benz Arocs zwraca uwagę wyrazistym designem. Masywna osłona chłodnicy z “kłami” wysyła komunikat: niech nikt nie staje mi na drodze, zabieram się do pracy. Stalowe osłony zderzaków i opcjonalne, zintegrowane stopnie wejściowe skutecznie łączą solidną formę z funkcjonalnością profesjonalisty.
Kolejną nowością w gamie Arocsa są wersje Loader i Grounder. Arocs Loader przoduje w dziedzinie ograniczania masy własnej. W rezultacie zapewnia on optymalną ładowność ciągnika 4×2 – jednego z najlżejszych w sektorze budowlanym, a także dla wywrotki 8×4/4 z dopuszczalną masą całkowitą 32 t. Przy wyjątkowo niskiej masie własnej (maksymalnie 9250 kg), ta druga może jednorazowo przewozić 8 m3 gotowego betonu.
Arocs Grounder to model przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach.
Premiera Arocsa odbędzie się podczas targów Bauma w kwietniu 2013 r.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.