Gama Mercedes- AMG z serii 35 jest już pełna. Łącznie liczy siedem modeli. Nowy GLA 35 4MATIC oferuje sportowe osiągi: przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 5,1 sekundy.
Można teraz wybierać d Klasy A dostępnej z nadwoziami hatchback i Limuzyna (dla Chin – w wersji z przedłużonym rozstawem osi) przez CLA Coupé i Shooting Brake aż po 7-miejscowego GLB i właśnie GLA 35 4MATIC.
Zobacz także:
Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG, ale uzupełnionej o charakterystyczne elementy takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny maszyn z Affalterbach.
We wnętrzu GLA 35 sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Uwagę zwracają tu fotele pokryte skórą syntetyczną Artico i mikrofibrą Dinamica w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze, a także elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą nappa zapewnia pierwszorzędną ergonomię.
AMG Track Pace to opcjonalny oobisty inżynier wyścigowy, zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu pozycjonowania GPS oraz danych takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.
Ukierunkowane wzmocnienia przedniej części nadwozia zapewniają podstawę dla precyzyjnych reakcji na skręt i stabilności prowadzenia kół – nawet podczas jazdy z dużą prędkością. W podwoziu z przodu samochodu zastosowano dwie ukośne rozpórki.
Czterocylindrowy silnik i napęd
Dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo generuje dużą siłę ciągu (maksymalny moment obrotowy 400 Nm od 3000 obr./ min). Skrzynia korbowa wykonana jako lekki odlew z wysokowytrzymałego aluminium zmniejsza masę pojazdu.
Dwusprzęgłowa przekładnia AMG Speedshift DCT 8G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego auta.
Napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic łączy najlepszą możliwą przyczepność z przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50 (przód:tył). Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.
Pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres – od komfortowego po dynamiczny. Każdy z nich wpływa na szereg parametrów, takich jak reakcja silnika i przekładni. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji zaawansowane programy regulacji dynamiki jazdy AMG Dynamics, współpracujące z 3-stopniowym ESP.
Układy i systemy
Układ hamulcowy zapewnia wysoką odporność na zmęczenie i krótkie drogi hamowania. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe mają czarny napis „AMG”.
Progresywne elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wspiera sportowy styl jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oferuje dwa tryby działania: bardziej napięty, sportowy, lub komfortowy.
Układ wydechowy AMG podkreśla sportowy, lecz jednocześnie codzienny charakter nowego auta. W zależności od wybranego trybu jazdy charakterystyka jego brzmienia waha się. Do regulacji dźwięku służy aktywna, klapa sterowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.
Dane techniczne w skrócie
Mercedes – Benz GLA 35 AMG | |
Silnik | R4, turbo typu twin-scroll |
Pojemność skokowa | 1991 ccm |
Moc maksymalna | 225 kW (306KM) przy 5800 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm przy 3000-4000 obr./min |
Napęd | aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performace 4MATIC |
Przekładnia | zautomatyzowana, dwusprzęgłowa, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym | 7,4-7,5 l/100 km |
Emisja CO2 w cyklu łączonym | 170-171 g/km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,1 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h (ograniczona elektronicznie) |