Nowy pięciodrzwiowy Mercedes- Benz CLA 35 4MATIC Shooting Brake łączy w sobie proporcje sportowego coupé z wysoką funkcjonalnością.
4-cylindrowy silnik pojemności 2 litrów i o mocy 225 kW (306 KM) współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową i aktywnym napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC.
Zobacz także:
Sportowe osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy) idą tu w parze ze zwiększoną ilością miejsca na bagaż lub sprzęt sportowy.
Wydłużona pokrywa silnika z wyrazistymi przetłoczeniami, mocno zaakcentowane nadkola, smukła linia boczna, niewielkie przeszklenie kabiny i szeroki optycznie tył – to wszystko podkreśla geny sportowego auta. Specjalna osłona chłodnicy AMG przedzielona podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza, a także srebrne akcenty i przedni spojler podkreślają charakterystyczny design modeli z serii 35.
Nowe auto wyróżniają 18-calowe obręcze z podwójnymi ramiona (na życzenie: 19-calowe) oraz, tak samo jak w Coupé, bezramkowe szyby w drzwiach. Za słupkiem B linia okien przebiega jednak wyżej, ułatwiając zajmowanie miejsca na tylnych siedzeniach i załadunek większych bagaży. Z tyłu uwagę zwraca zderzak z dyfuzorem oraz dwiema końcówkami wydechu po obu stronach nadwozia, a także smukłe, dwuczęściowe lampy.
Opcje dla nadwozia obejmują m.in. pakiet AMG Night z akcentami w kolorze czarnym, pakiet AMG Aerodynamics zapewniający zoptymalizowany balans aerodynamiczny oraz alternatywne wzory obręczy AMG z lekkich stopów.
Wnętrze
Do znaków rozpoznawczych modelu należą m.in. sportowe fotele z tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, z czerwonymi, podwójnymi przeszyciami (dostępna jest też tapicerka szaro- czarna), a także konsola środkowa AMG z czarnym, lakierowanym wykończeniem i dodatkowymi przyciskami sterującymi 3-stopniowym ESP, trybem manualnej skrzyni biegów oraz opcjonalnym adaptacyjnym systemem tłumienia AMG Ride Control.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem i obszyciem ze skóry nappa oraz galwanizowanymi manetkami zmiany biegów może być na życzenie doposażona np. w okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa pionowe przełączniki, którym można przypisać wybrane funkcje – np. aktywację określonego trybu jazdy.
Charakterystyczną, sportową atmosferę podkreślają również sportowe pedały, podsutifka z czarnej tkaniny i listwy progowe AMG.
System inforozrywki MBUX łączy dwa wyświetlacze pod wspólną szklaną taflą. Użytkownik ma do wyboru trzy style wyświetlania wskaźników (klasyczny, sportowy i supersportowy) oraz menu AMG.
Opcjonalny Asystent wnętrza MBUX rozpoznaje ruchy rąk kierowcy i pasażera i pozwala bezdotykowo, za pomocą gestów, obsługiwać wybrane funkcje systemu multimedialnego oraz włączać i wyłączać lampkę do czytania. MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie polecenia dotyczące obsługi funkcji z zakresu informacji, rozrywki oraz komfortu.
Nowy 4-cylindrowy silnik 2.0 turbo
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka bazuje na silniku M 260 stosowanym w nowej Klasie A. Rozwiązania wprowadzone przez AMG obejmują m.in. układ turbodoładowania, chłodnicę powietrza doładowującego oraz niezależny „dolot” powietrza. Motor odznacza się wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min.) i emocjonującym brzmieniem.
Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin- scroll, która łączy optymalną responsywność „z dołu” z solidnym przyrostem siły napędowej przy wyższych obrotach.
Dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G wpisuje się w dynamiczny charakter nowego CLA 35 4Matic. Dobór przełożeń pozwala uzyskiwać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja Race- start zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu.
Seryjnie montowany aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC łączy trakcję z frajdą z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.
Zawieszenie i hamulce
Architektura podwozia AMG korzysta ze specjalnych sprężyn i amortyzatorów i pozwala na doskonałą koordynację dynamiki poprzecznej i wzdłużnej. Przednia oś opiera się na kolumnach MacPhersona – jej specjalna geometria zmniejsza wpływ napędu na układ kierowniczy, a aluminiowe wahacze ograniczają masy nieresorowane. Specjalne zwrotnice AMG i radialnie mocowane zaciski to rozwiązania ze świata motorsportu.
Z tyłu pracuje oś czterodrążkowa, „na sztywno” połączona z nadwoziem za pomocą ramy pomocniczej – co zapewnia bardzo wysoki poziom sztywności skrętnej. Dodatkowo, opcjonalne zawieszenie AMG Ride Control z systemem adaptacyjnego tłumienia pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej.
Wysokowydajny układ hamulcowy pozwala na błyskawiczne wytracanie prędkości. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.
DANE TECHNICZNIE I OSIĄGI
– silnik: 2.0 R4 turbo (twin- scroll);
– pojemność skokowa: 1991 ccm;
– moc maks.: 225 kW (306 KM) przy 5800 obr./min.;
– maksymalny moment obr.: 400 Nm przy 3000-4000 obr./min.;
– układ napędowy: na obie osie AMG Performance 4MATIC ze zmiennym rozdziałem siły;
– przekładnia: AMG Speedshift DCT 7G, dwusprzęgłowa;
– Srednie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km;
– średnia emisja CO2: 173 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).