MERCEDES: NOWY AMG A 35 4MATIC LIMUZYNA DLA DYNAMICZNYCH OSÓB

merc-amg-a1

A 35 4Matic Limuzyna to drugi model Mercedes- AMG zbudowany na nowej platformie dla aut kompaktowych. Dynamika jazdy notchbacka jest zasługą 4-cylindrowego benzynowego silnika turbo o pojemności 2 litrów i mocy 225 kW (306 KM).

Jest on połączony z dwusprzęgłową przekładnią AMG Speedshift DCT 7G, zawieszeniem AMG oraz aktywnym napędem na cztery koła AMG Performance 4Matic.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zużycie paliwa w cyklu łączonym to 7,6- 7,7 l/100 km, a emisja CO2 – 174- 177 g/km.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna to propozycja dla młodych grup docelowych, poszukujących wysokich osiągów oraz komfortowej przestrzeni dla pasażerów i na bagaż. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 sek. oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) zapewniają przyjemność z szybkiej jazdy.

merc-amg-a2

Czterodrzwiowa limuzyna o rozstawie osi 2 729 mm ma dynamiczne, a jednocześnie zwarte proporcje. Wyróżnia ją osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów,o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line.

Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Lusterka zamocowano poniżej bocznych szyb, tak jak w samochodach sportowych. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19 cali.

Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowej limuzyny. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.

Wymiary wewnętrzne

Spora ilość miejsca na wysokości barków, łokci i nad głowami oraz łatwe wsiadanie do tyłu – to wszystko zwiększa użyteczność nowego auta. Jeśli chodzi o przestrzeń nad głowami z tyłu (944 mm), model plasuje się na szczycie swojego segmentu. 420-litrowy bagażnik ma duży otwór załadunkowy (950 mm szerokości i 462 mm po przekątnej między zamkiem a dolną krawędzią tylnej szyby).

merc-amg-a3

W szczególności dotyczy to egzemplarzy z opcjonalnym pakietem komfortowego dostępu Keyless- Go z funkcją Hands- Free Access, która umożliwia bezdotykowe, całkowicie automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika – wystarczy ruch stopy pod tylnym zderzakiem.

System multimedialny MBUX i cyfrowe wskaźniki

Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Łączy on intuicyjną obsługę ze sportowym w formie interfejsem. Przejrzysta struktura menu wyróżnia się atrakcyjnymi efektami wizualnymi z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości. Dotykowy ekran wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników tworzą panoramiczny kokpit.

Oczywiście na pokładzie nie zabrakło sterowania głosowego, aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dodatkowo, za sprawą nowego, opcjonalnego asystenta wnętrza MBUX, można bezdotykowo sterować wybranymi elementami multimediów oraz włączać i wyłączać lampki do czytania.

Kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb supersportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.

merc-amg-a4

Dotykowy ekran multimediów może prezentować szereg funkcji i widoków AMG, jak np. wizualizacja programów jazdy, aplikacja AMG Track Pace czy dane telemetryczne. Kolejną nowością jest konsola środkowa AMG z panelem dotykowym i dodatkowymi przełącznikami do obsługi ESP, ręcznego trybu przekładni oraz regulacji adaptacyjnego tłumienia (opcja).

Spłaszczony u dołu wieniec kierownicy, perforowana skóra w obszarze chwytu i czerwone przeszycia – ergonomia łączy się z atrakcyjnym wyglądem i przyjemnymi w dotyku materiałami. Manetki zmiany biegów są galwanizowane. Opcjonalnie kierownicę AMG Performance można wyposażyć w okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa pionowe przełączniki z ekranami.

4-cylindrowy silnik 2.0 turbo

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka odznacza się żywiołową reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min.) i emocjonującym brzmieniem. Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin- scroll.

W układzie wydechowym A 35 4Matic standardowo zastosowano automatycznie sterowaną klapę.

merc-amg-a5

Dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G posiada standardową funkcję Race- Start i zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu. Zakres funkcji przekładni uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy (M) – tymczasowy i stały.

Seryjnie montowany w A 35 jest aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.cji.

Pięć programów jazdy

Pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów. Nowy program jazdy Slippery został zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej, np. oblodzonej nawierzchni.

Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy auto oferuje AMG Dynamics – czyli zintegrowany układ dynamicznej kontroli prowadzenia. Poszerza on stabilizacyjne funkcje układu ESP o interwencje, które są dopasowane do oczekiwań kierowcy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu) i zacieśnienie toru jazdy.

AMG Dynamics ma dwa tryby pracy: Basic oraz Advanced.

merc-amg-a6

Przednia oś zawieszenia AMG opiera się na kolumnach McPhersona z dolnym wahaczem, kolumną resorującą i drążkiem poprzecznym. Specjalna geometria osi ogranicza wpływ napędu na układ kierowniczy. Nowe aluminiowe wahacze pozwalają zmniejszyć masę nieresorowaną. Specjalne przednie zwrotnice AMG cechuje radialne mocowanie zacisku – to rozwiązanie zaczerpnięte ze świata motorsportu.

Czterodrążkowa tylna oś jest sztywno połączona z nadwoziem za pomocą ramy pomocniczej. Przy każdym kole stosowane są trzy wahacze poprzeczne i jeden prowadzący, piasta oraz łożysko – elementy pochodzące ze sprawdzonego A 45 4Matic. Taka budowa zapewnia maksymalną stabilność i zwinność prowadzenia.

Opcjonalne zawieszenie AMG Ride Control z systemem adaptacyjnego tłumienia pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. System działa w pełni automatycznie.

Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblokoraz 350-mm tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane. Lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.

merc-amg-a7

Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania: wyróżnia się większym oporem lub pracuje lżej.

Opcjonalnie nowy A 35 4Matic oferuje AMG Track Pace. Na życzenie dostępny jest także pakiet AMG Night.

Dane techniczne w skrócie

* Silnik: 2.0 R4 turbo
– pojemność skokowa: 1991 ccm;
– moc maks.: 225 kW (306 KM) przy 5800 obr./min.;
– maksymalny moment obr.: 400 Nm przy 3000- 4000 obr /min.;
– dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G;
– średnie zużycie paliwa: 7,2- 7,3 l/100 km;
– średnia emisja CO2: 164-167 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 sek.

* Układ napędowy: na obie osie AMG Performance 4MATIC ze zmiennym rozdziałem siły napędowej.