Podczas premierowego wieczoru marka Mercedes- Benz zaprezentowała dziennikarzom nowy flagowy model Mercedes- Benz Trucks. Debiut Actrosa przewidziano w Berlinie, ale prawdziwy publiczny pokaz przewidziany jest podczas targów IAA.
Międzynarodowy salon pojazdów użytkowych odbędzie się w dniach od 20-go do 27-go września w Hanowerze.
Zobacz także:
Aby wesprzeć kierowcę oraz jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort, Mercedes-Benz Trucks wprowadza standardową możliwość jazdy częściowo zautomatyzowanej ‒ nowy system Active Drive Assist, który potrafi hamować, przyspieszać i kierować pojazdem. System ten umożliwia jazdę częściowo zautomatyzowaną nie tylko w wybranych, ale we wszystkich zakresach prędkości.
W porównaniu z poprzednikiem, nowy Actros jeszcze bardziej zredukował swoje zużycie paliwa, osiągając oszczędności na poziomie trzech procent podczas jazdy autostradą i nawet pięciu procent w ruchu podmiejskim. Jego aerodynamikę ulepszono poprzez zastosowanie systemu MirrorCam i nowych spojlerów bocznych.
System Predictive Powertrain Control (PPC), inteligentnie sterujący tempomatem i skrzynią biegów, pracuje znacznie wydajniej, a dzięki rozszerzonym mapom cyfrowym, można go teraz używać także na trasach podmiejskich. Zastosowano też nowe, paliwooszczędne przełożenia tylnej osi.
Nowe auto jest pierwszym pojazdem ciężarowym wyposażonym standardowo w MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych ‒ dla zwiększenia bezpieczeństwa i ekonomiczności. Lusterka zewnętrzne główne i szerokokątne zastąpiono kamerami. System w znaczny sposób zwiększa widoczność na wszystkie strony. Składa się z dwóch kamer zamontowanych na zewnątrz pojazdu oraz dwóch 15-calowych wyświetlaczy przy słupkach A w kabinie.
Active Brake Assist 5
Asystent hamowania awaryjnego nowej generacji pomaga kierowcy w obliczu niebezpieczeństwa najechania na inny pojazd bądź kolizji z pieszym przecinającym tor jazdy samochodu, idącym z przeciwka lub poruszającym się tym samym pasem ruchu – w razie potrzeby wykonując także automatyczne pełne hamowanie. Nowością jest oparcie układu na kombinacji systemu czujników radarowych i systemu kamer, dzięki której może on jeszcze lepiej monitorować przestrzeń przed pojazdem i reagować na pieszych.
Komunikacja sieciowa i intuicyjna obsługa
Nowy Actros z całkowicie zmodyfikowanym kokpitem multimedialnym zapewnia kierowcy komfort obsługi i wizualizacji wskazań. Głównym źródłem informacji w miejscu pracy kierowcy są dwa standardowe interaktywne ekrany. Oprócz istotnych dla kierowcy podstawowych informacji wizualizują one także działanie systemów asystujących. Komunikacja sieciowa w Actrosie stała się rzeczywistością: Apple CarPlayTM i Android Auto umożliwiają podłączanie smartfonów.
Aplikacje pomagają kierowcy w realizacji zadań transportowych. Truck Data Center, stanowiący bazę wszystkich rozwiązań w zakresie łączności sieciowej, stale łączy ciężarówkę z chmurą. Wartością dodaną dla przedsiębiorców jest możliwość kontrolowania samochodu ciężarowego w czasie rzeczywistym przez Fleetboard i Mercedes- Benz Uptime. Natomiast komfort obsługi przez kierowcę zwiększa dodatkowo nowy standardowy kluczyk z pilotem radiowym.
Nowoczesny design
Modernizację designu wnętrza wykonano w nowym Actrosie w pełni według zasady „inside out” ‒ organizując go wokół kierowcy. W ten sposób powstało nowoczesne wnętrze ciężarówki. Nowy poziom satysfakcji kierowcy był decydujący dla całego procesu projektowego. Uwidacznia się to najwyraźniej w nowym kokpicie multimedialnym, który prowadzi nowe auto w erę cyfrową.
Funkcje dotykowe, panoramiczny format wyświetlaczy oraz detale powierzchni, elementów ozdobnych i niewielu pozostawionych przełączników analogowych nadają charakter nowoczesnemu wnętrzu. Rezygnacja z tradycyjnych lusterek jeszcze zwiększa jednorodność proporcji pojazdu. Charakterystyczne są reflektory przednie z diodami LED.
Także w transporcie budowlanym decydujące znaczenie mają obniżenie kosztów całkowitych, wysoki poziom bezpieczeństwa i maksymalna dyspozycyjność pojazdu. Dlatego wiele atrakcyjnych rozwiązań z nowego Actrosa dostępnych jest także dla nowego Arocsa. Przykładowo każdy Arocs jest standardowo wyposażony w udoskonalony system Predictive Powertrain Control, który nadzwyczaj dobrze sprawdza się w transporcie budowlanym, podczas wielu krótkich jazd pozamiejskich.
Actros NGT ‒ teraz także z napędem gazowym
Redukcja emisji CO2 o około jedną czwartą przy zastosowaniu gazu ziemnego, niemalże neutralny bilans CO2 przy zastosowaniu biogazu, a ponadto niska emisja hałasu i zerowa emisja drobnego pyłu – silniki napędzane gazem mają oczywiste zalety z punktu widzenia użytkownika pojazdu, który chce szybko obniżyć emisję.
Dlatego teraz oferowany jest także nowy NGT, wyposażony w silnik napędzany gazem i standardową automatyczną skrzynię biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Zastosowano w nim ultranowoczesny doładowany 6-cylindrowy silnik rzędowy M 936 G o mocy 222 kW (302 KM).
Nowa wersja, dostępna jako pojazd dwu- lub trzyosiowy bez przyczepy, stanowi pożądaną alternatywę w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, przy codziennych trasach o długości do 250 km. Stabilne zbiorniki wykonane ze stali i kompozytu mieszczą 4 x 145 litrów gazu. Opcjonalnie można je rozszerzyć o dodatkowe 4 x 100 litrów gazu.
Nowy Actros – najbezpieczniejszy, najekonomiczniejszy i najlepiej skomunikowany
• Wyższy komfort i zwiększone bezpieczeństwo: wstęp do zautomatyzowanej jazdy z nowym systemem Active Drive Assist, nowe kamery MirrorCam, zapewniające doskonały widok na wszystkie strony, Active Brake Assist 5 z kolejny raz udoskonaloną funkcją rozpoznawania pieszych, nowy asystent rozpoznawania znaków drogowych, nowy elektroniczny hamulec postojowy, nowy system stabilizujący jazdę przyczepy, obejmujący także naczepę, nowy układ reflektorów z charakterystyczną sygnaturą świetlną, asystent świateł drogowych.
• Obniżone koszty: zużycie paliwa niższe nawet o pięć procent w ruchu podmiejskim oraz do trzech procent w transporcie dalekobieżnym ‒ dzięki znacznie ulepszonej aerodynamice, zmodernizowanemu kolejny raz systemowi Predictive Powertrain Control oraz nowemu przełożeniu tylnej osi; efektywniejsza praca kierowcy dzięki nowemu kokpitowi multimedialnemu.
• Maksymalna dyspozycyjność pojazdu: dzięki łączności sieciowej; monitoring stanu technicznego pojazdu w czasie rzeczywistym i monitoring zlecenia transportowego dla przedsiębiorcy dzięki pełnej integracji Fleetboard w pojeździe.
• Podwyższony komfort: udoskonalone ergonomicznie, cyfrowe miejsce pracy kierowcy, nowoczesne możliwości korzystania z informacji i rozrywki, nowy system oświetlenia wnętrza.
• Innowacje Actrosa, takie jak MirrorCam czy kokpit multimedialny, będą dostępne także dla Arocsa, ciężkiego pojazdu budowlanego Mercedes-Benz Trucks.