MERCEDES: NOWE VITO JUŻ PRODUKOWANE W VICTORII

Vito1

Z taśmy fabryki Mercedes-Benz w Vitorii zjechał pierwszy egzemplarz nowego Vito, vana średniej wielkości. Przy dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 tony posiada trzy konfiguracje układu napędowego.

Można go będzie nabyć z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła oraz z licznymi innowacyjnymi systemami wspomagającymi. Od chwili premiery w 1995 roku do końca roku ubiegłego model znalazł około 1,2 mln nabywców.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

RENAULT: NOWY TRAFIC JUŻ OD 69 700 ZŁOTYCH


W fabryce w Vitorii pracuje około 3500 osób. Aby przygotować zakład do produkcji nowej generacji auta, oddział Mercedes-Benz Vans zainwestował 190 mln euro. Fabryka w Hiszpanii jest drugim co do wielkości zakładem produkującym vany Daimlera na świecie.

Wszechstronność, bezpieczeństwo i wydajność

Kluczową dla nabywców aut dostawczych kwestią są całkowite koszty eksploatacji. Właśnie dlatego projektanci zadbali, by nowe Vito było oszczędne. Służy temu też pakiet BlueEfficiency, należący do standardowego wyposażenia osobowych wariantów Tourer z automatyczną przekładnią oraz najmocniejszej wersji 119 BlueTEC. Na życzenie można go też zamówić do wszystkich odmian z tylnym napędem. Dla przykładu, ciężarowe Vito 116 CDI z pakietem potrzebuje średnio 5,7 l ON/100 km. Interwały serwisowe sięgają 40 tys. km lub dwóch lat.

Vito2

Bezpieczeństwo

Vito Furgon jest seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Dla Vito Tourera można po raz pierwszy zamówić kurtyny dla tylnego rzędu siedzeń, łącznie dostępna jest wersja ośmioma poduszkami. Seryjne wyposażenie obejmuje system monitorowania zmęczenia kierowcy, czujniki ciśnienia w ogumieniu oraz układ kompensujący negatywne oddziaływanie bocznego wiatru. Na życzenie oferowane są dodatkowe systemy wspomagające, na przykład asystent parkowania, funkcja ostrzegania przed kolizją czy układy monitorowania martwego pola i pasa ruchu.

Opcjonalny system inteligentnego oświetlenia (ILS – Intelligent Light System) stanowi alternatywę dla standardowych reflektorów halogenowych. Technologia wykorzystuje LED-owe kierunkowskazy, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz LED-owe światła mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów. Zależnie od prędkości jazdy, przednie lampy dostosowują strumień światła do specyficznych wymogów panujących na drogach lub autostradach.

Dwa silniki, trzy konfiguracje napędu

Vito dostępne jest z trzema rodzajami napędu. Przedni napęd wyróżnia się niską masą i równie niską ceną. Sprawdzony napęd na tylną oś to właściwe rozwiązanie dla wszystkich zastosowań wymagających przewozu ciężkich towarów oraz holowania przyczep. Napęd na cztery koła okaże się niezbędny wszędzie tam, gdzie potrzebna jest maksymalna przyczepność, zwłaszcza na nieutwardzonych drogach.

Szeroka jest gama silnikowa nowego Vito. Wersja z napędem na przednie koła występuje z zamontowanym poprzecznie, kompaktowym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra. Dostępny jest on w dwóch wariantach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI). Tylnonapędowe Vito napędza 2,15-litrowy turbodiesel, oferowany w trzech odmianach: 136 KM (Vito 114 CDI), 163 KM (Vito 116 CDI) oraz 190 KM (Vito 119 BlueTEC). Vito 119 BlueTEC jako pierwszy van w klasie spełnia już normę emisji Euro 6.