Mercedes- Benz wprowadza na rynek nowe modele Vito i eVito Tourer. W salonach dealerskich można już składać zamówienia zarówno na auto z napędem spalinowym, jak też elektrycznym.
Dzięki licznym udoskonaleniom, nowa wersja jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna.
Zobacz relacje:
Nowy samochód z silnikiem elektrycznym charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym i zasięgiem do 421 kilometrów (wg. dyrektywy 692/2008/ WE), a także nową generacją wydajnych i mocnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych z rodziny OM 654. Narzędzia i funkcje w systemie inforozrywki i systemach wspomagających, a także odświeżony design dopełniają najważniejszych zmian.
Ceny zaczynają się od 91 700 zł (+ VAT) za Vito Furgon. eVito Tourer pojawi się latem 2020 roku.
Najważniejsze cechy odświeżonego modelu:
• eVito Tourer o mocy 150 kW i zasięgu 421 km;
• nowa generacja silników OM 654, w tym topowa jednostka o mocy 176 kW dla pojazdów z homologacją osobową;
• zawieszenie pneumatyczne Airmatic;
• większe bezpieczeństwo dzięki Distronic i Active Brake Assist;
• ulepszona kamera cofania;
• cyfrowe lusterko wsteczne;
• nowe portfolio systemu inforozrywki;
• odświeżone wnętrze pojazdu i nowa tapicerka;
• nowy wygląd osłony chłodnicy.
Nowy eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod dynamicznym przodem – ze złączem do ładowania po lewej stronie przedniego zderzaka – kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW.
Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo- jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja, zapewniają wystarczającą prędkość zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.
Nowy pojazd jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Można go ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku.
Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności 100 kWh może być ładowany od 10 do 80 proc. w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 km. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia.
Bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: w wersji długiej o łącznej długości 5140 mm lub w wersji ekstra długiej o długości 5370 mm.
Silniki spalinowe
Silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l jest dostępny z napędem na tylne oraz cztery (4×4) koła. Jednostka została zoptymalizowana pod kątem wydajności i emisji.
Vito Furgon można teraz wybierać spośród następujących czterech wariantów mocy:
• 110 CDI o mocy 75 kW (102 KM) i momencie obrotowym 270 Nm (zużycie paliwa 6,5–6,4 l/100 km; emisja CO2 172–169 g/km);
• CDI o mocy 100 kW (136 KM) i momencie 330 Nm (6,6-5,8 l/100 km, 173-154 g/km);
• 116 CDI o mocy 120 kW (163 KM) i momencie 380 Nm (6,4-5,8 l/100 km; 169-156 g/km);
• 119 CDI o mocy 140 kW (190 KM) i momencie 440 Nm (6,4-5,8 l/100 km; 169-154 g/km).
Ponadto – jako nowy topowy silnik w swojej klasie – dla Vito Tourer i Vito Mixto z homologacją osobową, dostępny jest wariant 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm (6,4–6,3 l/100 km; 168–166 g/km). W fazie przyśpieszania pojazd może na krótko zapewnić dodatkowy 30 Nm momentu obrotowego (funkcja overtorque) – oprócz 500 Nm momentu obrotowego.
Vito 124 CDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sek. i może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.
Automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic jest teraz dostępna dla wszystkich wariantów. Kierowcy mogą użyć przełącznika Dynamic Select, aby wybrać tryb jazdy Comfort czy Sport. Alternatywnie mogą zmieniać biegi ręcznie w trybie M za pomocą manetek zmiany biegów przy kierownicy.
Zawieszenie i systemy wspomoagania
Układ zawieszenia pneumatycznego Airmatic dostosowuje zawieszenie do panujących warunków. Dzięki zwiększonemu prześwitowi zapewnia komfort jazdy nawet na nierównym terenie. Amortyzacja jest regulowana automatycznie dla każdego koła.
Aktywny asystent hamowania, Distronic i cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne rozszerzają liczbę systemów wspomagających bezpieczeństwo nowego Vito do 13. Są to m.in. Aktywny asystent parkowania, Asystent martwego pola, czy Asystent utrzymania na pasie ruchu. Opcjonalnie dostępny jest również system Pre-Safe, który zapewnia ochronę pasażerów w razie ryzyka zderzenia. Vito Furgon był pierwszym samochodem dostawczym wyposażonym standardowo w poduszki powietrzne.