Modele Marco Polo i Marco Polo Activity zapewniły działowi Mercedes- Benz Vans w ostatnim czasie sukces w segmencie samochodów kempingowych.
Podczas targów karawaningowych Caravan Salon w Düsseldorfie, niemiecki producent zaprezentuje szereg nowych, różnorodnych rozwiązań dla entuzjastów tej formy turystyki.
Zobacz także:
Nowe kampery to Hymercar Grand Canyon S na bazie Sprintera oraz Vansportscamper, zaprojektowany przez Terracamper we współpracy z Hartmann Tuning w oparciu o Vito Tourer Select. Na stoisku Mercedesa po raz pierwszy jako kamper pojawi się też Citan Tourer z namiotem dachowym TopDog firmy 3DOG camping.
Marco Polo i Marco Polo Activity
Najpopularniejszymi modelami z gamie samochodów kempingowych bez wątpienia pozostaje Marco Polo i Marco Polo Activity. Na targach zaprezentowano bogatą ofertę akcesoriów dodatkowych. Są wśród nich maty izotermiczne na przednie okna, które z jednej strony chronią przed wzrokiem przechodniów, z drugiej ograniczają nagrzewanie się kabiny. Ich lista obejmuje także siatkę przeciw owadom oraz powłokę ochronną na materac dolnego łóżka – równoważy ona nierówności pomiędzy kanapą a miejscem do spania i zapewnia ergonomicznie zoptymalizowaną powierzchnię do leżenia. Akcesoria można będzie zamawiać od 2017 roku.
Marco Polo AMG Line
Kolejną atrakcją stoiska Mercedes-Benz jest Marco Polo AMG Line, który wprowadza do swojego segmentu niespotykany dotąd sportowy sznyt. Z zewnątrz uwagę zwracają: przedni zderzak AMG z szerokimi wlotami powietrza, wypełnienie o diamentowym wzorze i chromowane wykończenie, 19-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z siedmioma podwójnymi ramionami, wyrazisty spojler AMG, tylny zderzak z nakładką w stylu dyfuzora i chromowana listwa ochronna.
Także wnętrze zdradza typowe dla AMG elementy, takie jak otwory wentylacyjne w chromowanej oprawie, nakładki na pedały ze szczotkowanego aluminium czy ozdobne wykończenie przypominające włókno węglowe. Dynamiczny charakter Marco Polo AMG podkreślają zaciski hamulcowe z napisami „Mercedes-Benz” oraz sportowe, obniżone o 15 mm zawieszenie o sztywniejszych nastawach amortyzatorów i sprężyn. Na życzenie dostępne jest aktywne zawieszenie Agility Control ze zmienną kontrolą tłumienia.
Mercedes me connect dostępny dla Marco Polo
Nowe usługi Mercedes me connect, po raz pierwszy dostępne w Marco Polo, pozwalają nabywcom w ponad 20 krajach szybko i łatwo łączyć się ze swoim kamperem za pomocą smartfona, tabletu lub komputera. Zakres standardowych, bezpłatnych usług obejmuje system alarmowy Mercedes- Benz, pomoc w razie wypadku i awarii, zarządzanie przeglądami, a także telediagnostykę oraz zdalną diagnostykę pojazdu.
Na życzenie oferowane są kolejne usługi, m.in. dostarczanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz internetowe usługi zdalnego sterowania. Dzięki nim klienci mogą sprawdzić dane takie jak ilość paliwa w zbiorniku, zasięg oraz status zamknięcia drzwi bez potrzeby zbliżania się do samochodu. To samo dotyczy aktywacji opcjonalnego ogrzewania postojowego, możliwej nawet z odległości kilku kilometrów. W rezultacie podróżujący mogą wrócić do ciepłego, przytulnego wnętrza.
Hymercar Grand Canyon S
Podczas targów Caravan Salon po raz zaprezentowane zostaną nadwozia i zabudowy dla każdego modelu ze swojej gamy, od Citana do Sprintera.
Mercedes- Benz Sprinter Furgon jest popularnym pojazdem do zabudowy w rosnącym segmencie kamperów premium. Najnowszy przykład to Hymercar Grand Canyon S. Wyposażenie pojazdu zapewnia wysoki poziom komfortu: obejmuje m.in. poprzeczne łóżko o wymiarach 195 na 140 cm, kuchnię oraz w pełni wyposażoną łazienkę.
Bezpieczeństwo i wszechstronność Sprintera sprawiają, że często pada on wyborem firm zajmujących się budową nadwozi. Przykładowo: już w standardzie wyposażony w asystenta bocznego wiatru – system Crosswind Assist. Ten elektroniczny układ jest szczególnie ważny właśnie w przypadku aut kempingowych. Z uwagi na znaczną powierzchnie boczną są one bowiem znacznie bardziej podatne na podmuchy bocznego wiatru od samochodów osobowych.
Poza Crosswind Assist na życzenie oferowane są cztery inne zaawansowane systemy wspomagające: układy kontroli pasa ruchu Lane Keeping Assist i martwego pola Blind Spot Assist, asystent świateł drogowych High Beam Assist oraz układ antykolizyjny Collision Prevention Assist.
Nowy wariant wagowy Sprintera, o dopuszczalnej masie całkowitej 5,5 tony, zapewnia dodatkowe możliwości budowy i konwersji nadwozi w ramach zróżnicowanego rynku kamperów. Zwiększa on maksymalną ładowność Sprintera w wersji Furgon o niemal 0,5 tony, do 3,15 tony, a nośność podwozia z kabiną – nawet do 3,46 tony. W rezultacie Sprinter może pochwalić się rekordową ładownością w swojej kategorii wagowej.
Vansportscamper na bazie Vito Tourer
W gamie kompaktowych kamperów marka proponuje model Vansportscamper, zbudowany w oparciu o Vito Tourera przez specjalistę od nadwozi – firmę Terracamper – we współpracy z tunerem Hartmann Tuning. Zgrabnie łączy on atrakcyjny design ze sportowym charakterem. Matowy czarny dach z miejscem do spania, matowe koła w tym samym kolorze i elementy karoserii firmowane przez Hartmanna zapewniają mu wyjątkowo wyrazistą prezencję.
Producenci kamperów doceniają szeroką gamę i niezrównany komfort jazdy Vito. Model dostępny jest w trzema wersjami układu napędowego (napęd na przednie, tylne lub wszystkie koła) i z kilkoma silnikami do wyboru. Warianty przednionapędowe rozwijają moc 65 kW (88 KM) lub 84 kW (115 KM), a tylno- i czteronapędowe: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) oraz 140 kW (190 KM).
Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni manualnej lub 7-biegowego „automatu” 7G-TRONIC PLUS z przekładnią hydrokinetyczną – to unikalna propozycja w tej klasie pojazdów. Wszystkie odmiany Vito są standardowo wyposażone w system Crosswind Assist oraz asystenta monitorowania zmęczenia kierowcy Attention Assist.
Nowe możliwości indywidualnej zabudowy dla Vito (albo Klasy V) zapewnia też rozkładany dach SCA, oferowany przez Mercedesa oraz firmę C.F. Maier, renomowanego producenta rozkładanych dachów dla kamperów. Otwierany z przodu dach, oznaczony symbolem SCA 152, dostępny jest dla Klasy V i Vito z długimi nadwoziami (5,14 m). Do wyboru jest też dach otwierany z tyłu – SCA 153.
Citan z namiotem dachowym TopDog
Także najmniejszy członek rodziny może być z łatwością przekształcony w mieszczącego 2 osoby kampera. Namiot dachowy TopDog specjalistycznej firmy 3DOG camping sprawia, że w ramach krótkich wypadów albo treningów w plenerze użytkownicy Citana mogą teraz podjąć spontaniczną decyzję o noclegu w samochodzie. Kompaktowy namiot dachowy z pokrywą i zintegrowaną podłogą oferuje osobną przestrzeń sypialną i może być otwarty w ciągu zaledwie paru minut. Po złożeniu i umieszczeniu na dachu pojazdu jego wysokość wynosi zaledwie 25-30 cm.