Mercedesy GLC i GLC Coupé wjeżdżają do salonów, dysponując najnowocześniejszymi systemami wspomagania jazdy. Ceny rozpoczynają się od 175 000 złotych.
Tyle kosztuje wariant GLC 200 d, a za GLC Coupé 200 d zapłacić trzeba 200 900 zł. Samochody można już zamawiać, ich dostawy do dealerów rozpoczną się w lipcu.
Zobacz także:
GLC i GLC Coupé otrzymały nową generację 4-cylindrowych silników Mercedes- Benz. Silnik wysokoprężny „przeskakuje” kilka pokoleń jednocześnie – najnowocześniejsza jednostka OM 654 zastępuje poprzednio stosowany motor OM 651.
Jest dostępna w dwóch wersjach (GLC 200 d 4MATIC o mocy 163 KM oraz GLC 220 d 4MATIC o mocy 194 KM) i spełnia już standard Euro 6d (RDE, etap II) – nawet w wymagających warunkach jazdy.
To zasługa szeregu rozwiązań, w tym dodatkowego katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym.
Alternatywą dla standardowych, statycznych reflektorów diodowych są reflektory Multibeam LED (6916 zł). Ich zaletą jest niezwykle szybka, precyzyjna, elektronicznie sterowana regulacja strumienia światła w zależności od sytuacji drogowej, w tym funkcja automatycznego przyciemniania świateł drogowych.
Po raz pierwszy GLC jest opcjonalnie dostępny z zawieszeniem Dynamic Body Control (5363 zł), z płynnie regulowanym tłumieniem przedniej i tylnej osi. Tłumienie jest kontrolowane indywidualnie dla każdego z kół, w zależności od wybranego programu jazdy, sytuacji na drodze, prędkości pojazdu oraz stanu nawierzchni.
Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy (11 856 zł) obejmuje liczne funkcje, w tym: pilota odległości Distonic z asystentem kierowania, aktywny asystent układu hamulcowego, aktywny asystent utrzymania pasa, aktywny asystent martwego pola oraz predykcyjny układ Pre- Safe Plus.
Asystent manewrowania z przyczepą (1976 zł) wspiera kierowcę podczas cofania z przyczepą. System wykorzystuje czujniki w głowicy haka holowniczego i pierścień magnetyczny do pomiaru kąta między pojazdema przyczepą. Asystent jest dostępny w połączeniu z całkowicie elektrycznie sterowanym hakiem holowniczym wraz ze stabilizacją przyczepy ESP (5420 zł) i pakietem asystenta parkowania z kamerą 360° (2597 zł).
Parkiet Energizing (6436 zł) scala działanie różnych systemów komfortu, zaś Energizing Plus (14 029 zł) posiada specjalne funkcje witalizujące.
Funkcje MBUX mają strukturę modułową. Listę funkcji można uzupełnić, na przykład, o: w pełni cyfrowy panel wskaźników (4234 zł) o przekątnej 12,3 cala, z trzema stylami wyświetlania informacji (klasyczny, progresywny, sportowy), rozszerzoną rzeczywistość dla nawigacji (1411 zł) czy asystenta wnętrza (1694 zł – potrafi rozpoznawać ruchy rąk i interpretować funkcje, które kierowca i pasażer zamierzają obsługiwać).
Dane techniczne i ceny
Zamieszczamy je po0niżej.