MERCEDES: NOWE MODELE AMG GT ORAZ AMG GT R PRO JUŻ W SPRZEDAŻY

merc-pro1

Na rynku dostępny jest już Mercedes AMG GT. To sportowy samochód o wysokich osiągach, który otrzymał udoskonaloną formię, z wieloma wyrazistymi detalami. Przy okazji oferta modelu wzbogaca się o limitowaną edycję AMG GT R PRO.

Poza aktualizacją designu dwudrzwiowe modele AMG GT Coupé i Roadster otrzymują zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG Dynamics, nową kierownicę AMG Performance, konsolę środkową z innowacyjnymi ekranowymi przyciskami oraz w pełni cyfrowy panel wskaźników.

Zasadnicza konstrukcja AMG GT – z „przedniocentralnie” umieszczonym silnikiem (za przednią osią) i przekładnią w konfiguracji transaxle (przy tylnej osi) – zapewnia korzystny rozkład mas z nieco zwiększonym naciskiem na tył. W połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości przekłada się to na niezwykle zwinne prowadzenie i pozwala osiągać wysokie prędkości w zakrętach. Silnik AMG 4.0 V8 biturbo generuje imponującą moc już od najniższych obrotów, zapewniając wyśmienite osiągi.

merc-pro2

Nie szokuje też zużycie paliwa w cyklu łączonym, które wynosi 11,4-12,5 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu łączonym 261- 284 g/km. Jednocześnie dwuosobowy wóz ma przystępny charakter i jest komfortowym towarzyszem na co dzień – m.in. z uwagi na łatwy dostęp do bagażnika, wysoki poziom komfortu na długich trasach oraz szeroką gamę systemów wspomagających z rodziny Mercedes- Benz Intelligent Drive.

W pełni cyfrowy panel wskaźników w standardzie

Nowa architektura telematyki w dwudrzwiowych modelach AMG GT pozwoliła na wprowadzenie do standardowej specyfikacji innowacyjnego, w pełni cyfrowego panelu instrumentów z 12,3-calowym ekranem wskaźników i 10,25-calowym wyświetlaczem multimediów na konsoli środkowej. Zestaw wskaźników ma nowe wzornictwo zegarów z trzema charakterystycznymi widokami: Classic, Sporty oraz Supersport.

Tryb Supersport oferuje liczne dodatkowe informacje zarezerwowane wyłącznie dla AMG, takie jak monit o zmianie biegu na wyższy w manualnym trybie przekładni, zapożyczony wprost z samochodów wyścigowych. Nowo zaprojektowane wizualizacje na ekranie multimediów – np. animowane prezentacje układów wspomagających czy systemów samochodu i komunikacji – zapewniają jeszcze lepsze doświadczenia w zakresie obsługi funkcji pojazdu.

merc-pro3

Uwagę w kabinie przyciąga konsola środkowa o wzornictwie przypominającym architekturę silnika V8. Jej projekt koncentruje się nie tylko na sportowym stylu, ale spełnia też wszelkie wymogi w zakresie funkcjonalności. Modele AMG GT otrzymują innowacyjne przyciski z kolorowymi ekranami, które integrują zarządzanie układem kierowniczym i przekładnią, podwoziem, ESP, układem wydechowym, tylnymi spojlerami oraz systemem start- stop.

Ekrany TFT z łatwo zrozumiałymi symbolami pozwalają na obsługę poszczególnych funkcji za dotknięciem palca. Uzupełniają je dwa przełączniki do zmiany programu jazdy i poziomu głośności.

Nowa generacja kierownic AMG

W ramach liftingu dwudrzwiowe modele AMG GT otrzymują nową kierownicę AMG Performance. Wyróżnia ją sportowe wzornictwo, spłaszczony u dołu, mocno wyprofilowany wieniec oraz intuicyjna obsługa. Z myślą o zapewnieniu optymalnego chwytu wieniec obszyto czarną skórą nappa z perforacją po bokach.

merc-pro4

Wszystkie warianty AMG GT są standardowo wyposażone w nowe instrumenty na kierownicy, w tym okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem oraz dwa pionowe przyciski z ekranami pod lewym ramieniem. Kontroler pozwala na zmianę programu jazdy AMG – wybrane ustawienie pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD.

Z kolei dwa konfigurowalne klawisze z ekranami oraz dodatkowe przyciski po lewej stronie kierownicy zapewniają bezpośredni dostęp do dodatkowych funkcji AMG. W rezultacie kierowca może w pełni skupić się na prowadzeniu, bez konieczności odrywania dłoni od kierownicy.

AMG Dynamics

System wyboru programu jazdy AMG Dynamics Select (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race oraz Individual) w dwudrzwiowych modelach oferuje teraz dodatkowe tryby zintegrowanej kontroli dynamicznego prowadzenia – AMG Dynamics. Poszerza on zakres funkcjonalności układu stabilizacji ESP, przez co pozwala precyzyjnie odmierzać stopień dystrybucji momentu obrotowego na tylnej osi, a przy okazji wpływa na charakterystykę prowadzenia.

merc-pro7

Efekt: jeszcze większa zwinność przy zachowaniu wysokiej stabilności. System optymalizuje dynamikę poprzeczną i maksymalizuje trakcję w zakrętach. W tym celu wylicza, jak zachowa się pojazd – korzystając z dostępnych czujników, monitoruje parametry jazdy,np. prędkość, kąt skrętu lub odchylenie od toru jazdy. W rezultacie potrafi zareagować, jeszcze zanim zdąży zrobić to kierowca – bez zauważalnych czy zakłócających jazdę interwencji.

Nowy AMG GT R PRO

Nowa, limitowana edycja AMG GT R PRO została wszechstronnie zmodyfikowana, aby zapewniać jeszcze lepsze osiągi na torze. Zmiany objęły wprowadzenie nowego, regulowanego zawieszenia, „doszlifowanie” aerodynamiki z myślą o uzyskaniu jeszcze większej siły docisku oraz optymalizację sztywności i masy własnej (lżejsze obręcze, hamulce z elementami z kompozytów, belki i panele w podwoziu z włókien węglowych).

Potencjał AMG GT R PRO potwierdza imponujący czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu – 7.04,632 min.

merc-pro6

DANE TECHNICZNE

danemerc pro