Mercedes- AMG wprowadzi na rynek nowe modele GLC 43 4MATIC w wersjach SUV i Coupé. Auta otrzymały unowocześniony design i dysponują większa mocą.
Trzylitrowy silnik V6 biturbo osiąga teraz 287 kW (390 KM), czyli o 17 kW (23 KM) więcej niż wcześniej.
Zobacz także:
W połączeniu z responsywną przekładnią AMG Speedshift TCT 9G, napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji oraz systemem kontroli zwinności AMG Dynamics nowe GLC zapewniają jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Nowa jest też wersja systemu informacyjno- rozrywkowego MBUX .
Zarówno SUV, jak i Coupé korzystają z jednostki 3.0 V6 biturbo. Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Wyższa moc to również efekt modyfikacji oprogramowania. Większe, osobne zespoły turbosprężarek są zamontowane blisko silnika i odznaczają się szybką reakcją.
Tym samym zapewniają wyjątkowe osiągi: przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sek., a ich prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mocny silnik AMG od strony wizualnej wyróżnia się pokrywą z czerwoną, aluminiową wstawką i napisem „AMG”. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 10,2-10,6 l/100 km, a emisje CO2 – 232-242 g/km.
Specjalna osłona chłodnicy AMG, nowy design reflektorów, ekspresyjny przedni zderzak i optyczny nacisk na szerokość tylnego pasa za sprawą okrągłych, podwójnych końcówek wydechu sprawiają, że od strony wizualnej oba te samochody stają się jeszcze bardziej atrakcyjne. Z boku uwagę zwracają mocno zaakcentowane panele progowe, które optycznie obniżają i wydłużają sylwetkę SUV-a i Coupé.
Obręcze kół AMG z lekkich stopów mają standardowy rozmiar 19 cali, a w opcji – do 21 cali. Podobnie jak z przodu, przeprojektowane światła LED zapewniają świetlną sygnaturę po zmroku.
SUV został standardowo wyposażony w sportowe, mocniej wyprofilowane fotele, pokryte tapicerką z czarnej syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica z czerwonymi szwami. O odpowiednią atmosferę „dbają” też elementy wykończeniowe z aluminium z podłużnym szlifem. Zarówno SUV, jak i Coupé oferują dużo miejsca dla podróżujących i na bagaż. Nabywcy mogą teraz zamówić skórzaną tapicerkę w dwukolorowych konfiguracjach żurawina/ czerń i szary magma/ czerń.
Nowa jest standardowo montowana kierownica AMG obszytej mikrofibrą Dinamica. Wyróżnia ją spłaszczona dolna część i perforacja w obszarze uchwytu. Galwanizowane manetki zmiany biegów sprzyjają jeszcze bardziej sportowemu prowadzeniu. Opcjonalnie dostępne są przyciski AMG. Składają się one z okrągłego kontrolera ze zintegrowanym ekranem pod prawym ramieniem oraz dwóch pionowych przełączników z kolorowymi wyświetlaczami pod lewym ramieniem kierownicy.
Na pokładzie nie zabrakło sterowania głosowego aktywowanego słowami „Hej Mercedes”, a kierowca odczytuje kluczowe informacje na 12,3-calowym zestawie wskaźników za kierownicą i 10,25-calowym dotykowym ekranie pośrodku. Do wyboru ma trzy specjalne wersje graficzne AMG: klasyczną, sportową lub supersportową.
SUV i Coupé oferują pięć programów jazdy do wyboru: Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich pozwala za dotknięciem palca jeszcze bardziej zindywidualizować charakter pojazdu. Teraz dodatkowo połączono je z systemem kontroli zwinności AMG Dynamics.
W przypadku nowego modelu SUV system obejmuje tryby Basic (wysoki poziom tłumienia odchyleń toru jazdy) i Advanced (zaawansowany, przeznaczony do dynamicznych manewrów). Zostają one automatycznie przypisane do odpowiednich programów jazdy i odpowiednio ustawiają parametry związane z prowadzeniem pojazdu, takie jak nowy system ESP (Electronic Stability Program). Kierowca ma tu do wyboru opcje Stable (stabilność) i Agile (zwinność).
Standardowo montowany układ AMG Performance 4MATIC wyróżnia się priorytetem napędu tylnych kół – rozkład momentu obrotowego między osiami wynosi 31:69 (przód:tył).
Układ AMG Ride Control+ łączy zalety różnych rodzajów zawieszenia – bazuje na „pneumatyce” Air Body Control i adaptacyjnym systemie tłumienia AMG (ADS PLUS). Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne oferuje bardzo szeroką rozpiętość pomiędzy najbardziej komfortowymi a sportowymi nastawami i dostosowuje się do aktualnego obciążenia pojazdu.
Efekt: stały prześwit, niezależnie od stopnia załadunku. Przy wysokich prędkościach samochód samoczynnie się obniża dla uzyskania lepszej wydajności aerodynamicznej i większej stabilności. Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybierać między trzema różnymi charakterystykami resorowania (Comfort, Sport i Sport+).
Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy z siłą wspomagania uzależnioną od prędkości jazdy ma zmienne przełożenie i imponuje precyzyjnym, autentycznym wyczuciem. Stopień wspomagania jest też zależny od programów AMG Dynamics.