MERCEDES: NOWE MODELE AMG A 45 4MATIC+ ORAZ AMG CLA 45 4MATIC+

merc-45-amg3

Świetne osiągi i dynamika jazdy oraz ekspresyjny design – nowe kompaktowe samochody sportowe Mercedes- AMG: A 45 4MATIC+, A 45 S 4MATIC+, CLA 45 4MATIC+ oraz CLA 45 S 4MATIC+ stworzone są dla fanów aut sportowych.

Dostępny w dwóch wariantach mocy i maksymalnego momentu obrotowego, nowy 2,0-litrowy silnik benzynowy to najmocniejsza na świecie 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem wytwarzana seryjnie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Już podstawowy wariant rozwijający 285 kW/387 KM (maks. moment 480 Nm przy 4750- 5000 obr./min.) jest mocniejszy niż jego poprzednik, odmiana S ma moc 310 kW/421 KM (500 Nm przy 5000- 5250 obr./min.).

merc-45-amg4

Nowa 8-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG Speedshift DCT-8G dokłada sie do osiągów, oferując błyskawiczne zmiany biegów – liczone w milisekundach.

Przyspieszenie modeli (0-100 km/h) wynosi od 3,9 do 4,1 sek.

Aktywny, w pełni elastyczny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ kieruje moment obrotowy do kół tylnej osi na ich zasadzie selektywności – w imię jak najlepszej przyczepności.

merc-45-amg5

Przy okazji umożliwia realizację trybu Drift. To zasługa nowego mechanizmu różnicowego tylnej osi, wyposażonego w dwa sprzęgła wielotarczowe – po jednym dla każdego koła.

Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia zapewnia dynamiczne pokonywanie zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia.

merc-45-amg6

W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona. Specjalna geometria osi zmniejsza wpływ napędu na działanie układu kierowniczego. Nowy wahacz z aluminium pozwala zredukować masy nieresorowane. Czterodrążkowe tylne zawieszenie odznacza się wysoką sztywnością skrętną.

Opcjonalny adaptacyjny system tłumienia AMG Ride Control oferuje kierowcy wybór pomiędzy trzema różnymi trybami pracy zawieszenia.

merc-45-amg7

Przednią oś zaopatrzono w czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz tarcze o wymiarach 350 x 34 mm, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski pływające oraz tarcze o wymiarach 330 x 22 mm.

Gama sześciu trybów jazdy AMG Dynamic SelectSlippery (na śliskie nawierzchnie), Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz torowy Race (standard dla wariantów S) – zapewnia szeroką rozpiętość charakterystyki samochodu.

merc-45-amg9

Nowa seria 45 oferuje też AMG Dynamics – zintegrowaną kontrolę dynamiki jazdy, która poszerza funkcje stabilizacyjne ESP m.in. o poprawiające zwinność interwencje w sterowaniu napędem 4×4.

Modele posiadają oczywiście wszystkie niezbędne systemy wspomagające.

merc-45-amg1

merc-45-amg2