Świetne osiągi i dynamika jazdy oraz ekspresyjny design – nowe kompaktowe samochody sportowe Mercedes- AMG: A 45 4MATIC+, A 45 S 4MATIC+, CLA 45 4MATIC+ oraz CLA 45 S 4MATIC+ stworzone są dla fanów aut sportowych.
Dostępny w dwóch wariantach mocy i maksymalnego momentu obrotowego, nowy 2,0-litrowy silnik benzynowy to najmocniejsza na świecie 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem wytwarzana seryjnie.
Zobacz także:
Już podstawowy wariant rozwijający 285 kW/387 KM (maks. moment 480 Nm przy 4750- 5000 obr./min.) jest mocniejszy niż jego poprzednik, odmiana S ma moc 310 kW/421 KM (500 Nm przy 5000- 5250 obr./min.).
Nowa 8-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG Speedshift DCT-8G dokłada sie do osiągów, oferując błyskawiczne zmiany biegów – liczone w milisekundach.
Przyspieszenie modeli (0-100 km/h) wynosi od 3,9 do 4,1 sek.
Aktywny, w pełni elastyczny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ kieruje moment obrotowy do kół tylnej osi na ich zasadzie selektywności – w imię jak najlepszej przyczepności.
Przy okazji umożliwia realizację trybu Drift. To zasługa nowego mechanizmu różnicowego tylnej osi, wyposażonego w dwa sprzęgła wielotarczowe – po jednym dla każdego koła.
Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia zapewnia dynamiczne pokonywanie zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia.
W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona. Specjalna geometria osi zmniejsza wpływ napędu na działanie układu kierowniczego. Nowy wahacz z aluminium pozwala zredukować masy nieresorowane. Czterodrążkowe tylne zawieszenie odznacza się wysoką sztywnością skrętną.
Opcjonalny adaptacyjny system tłumienia AMG Ride Control oferuje kierowcy wybór pomiędzy trzema różnymi trybami pracy zawieszenia.
Przednią oś zaopatrzono w czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz tarcze o wymiarach 350 x 34 mm, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski pływające oraz tarcze o wymiarach 330 x 22 mm.
Gama sześciu trybów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery (na śliskie nawierzchnie), Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz torowy Race (standard dla wariantów S) – zapewnia szeroką rozpiętość charakterystyki samochodu.
Nowa seria 45 oferuje też AMG Dynamics – zintegrowaną kontrolę dynamiki jazdy, która poszerza funkcje stabilizacyjne ESP m.in. o poprawiające zwinność interwencje w sterowaniu napędem 4×4.
Modele posiadają oczywiście wszystkie niezbędne systemy wspomagające.