MERCEDES: NOWE KLASY E COUPE I KABRIOLET WKRÓTCE W SALONACH

Jesienią tego roku w salonach Mercedes- Benz dostępne będą udoskonalone pod każdym względem luksusowe modele Klasy E Coupé oraz Kabriolet.

Dwudrzwiowe odmiany oferują efektywniejsze silniki oraz nową generację systemów wsparcia.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Klasa E Kabriolet z klasycznym miękkim dachem oferuje przestronność i komfort na dalekich trasach dla czterech osób.

Opcjonalnie można ją wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie Aircup oraz ogrzewanie okolic karku Airscarf. Wielowarstwowa struktura zapewnia odpowiednie warunki, aby podróżujący mogli swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Wyraziste proporcje coupé, wzornictwo oraz komfort dla czterech osób sprawiają, że nowa Klasa E Coupé łączy piękno i klasyczne zalety gran turismo z najnowocześniejszą techniką.

Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających, zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Coupé i Kabriolet mogą szybko i reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni na kierownicy działa teraz pojemnościowo, stąd m.in. dlatego nowe auto zostało wyposażone w nową, inteligentną “fajer”. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które korzystają z techniki pojemnościowej.

Nowy model został też wyposażony w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX. Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25 cala, tworzące wysublimowany, panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala.

Dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Funkcja rekuperacji i możliwość „żeglowania” z wyłączonym silnikiem sprawiają, że jednostka jest jeszcze bardziej oszczędna.

ISG jest teraz zintegrowane z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego. 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, znany z CLS-a, Klasy S i GLE.

Dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na cztery koła 4MATIC. Systematyczna elektryfikacja napędu stanowi główny czynnik efektywności Klasy E – i jest dowodem na zorientowaną na przyszłość strategię firmy.

DANE TECHNICZNE

Dane techniczne (odpowiednio Coupe i Kabriolet) zamieszczamy poniżej w galerii.