Potężne silniki V8, porywająca dynamika jazdy i inspirowane motorsportem wyposażenie sprawiły, że topowe warianty Klasy C sygnowane przez Mercedes- AMG to najkrótsza charakterystyka C 63.
Model stanowi kwintesencję charakteru sportowej marki z Affalterbach: teraz, z nadwoziem Limuzyna, Kombi, Coupé i Kabriolet (średnie zużycie paliwa: 9,9-10,4 l/100 km; średnie emisje CO2: 227-236 g/km), oferuje lepszą dynamikę, nowocześniejszy kokpit i większy zakres opcji indywidualizacji.
Zobacz także:
Przekładnia AMG Sppeedshift MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym jeszcze sprawniej zmienia biegi, a 4-litrowy silnik V8 biturbo – dla wszystkich typów nadwozia dostępny w dwóch wersjach mocy (350 kW/476 KM oraz 375 kW/510 KM) – zapewnia osiągi na równi z autami sportowymi. Prędkość maksymalna odmian C 63 S Limuzyna oraz Coupé wynosi 290 km/h.
Dynamika jazdy to m.in. zasługa znacznie zmodyfikowanych nastaw stalowego zawieszenia z adaptacyjną regulacją tłumienia i elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu – tzw. szpery.
Wygląd zewnętrzny
Design odnowionych modeli C 63 z charakterystyczną osłoną chłodnicy AMG z pionowymi, chromowanymi listwami podkreśla tożsamość marki. Przeprojektowane „płetwy” w bocznych wlotach powietrza sprawiają, że przedni zderzak dodatkowo poszerza optycznie karoserię pojazdu. Z profilu uwagę zwracają osłony progowe i zoptymalizowane aerodynamicznie obręcze AMG z lekkich stopów. Nabywcy mają do wyboru dwa wzory obręczy: 10-ramienne felgi o średnicy 18” w kolorze szarym (tantalit) lub 19-calowy wzór z pięcioma podwójnymi ramionami.
Również tył zwraca uwagę muskularną stylizacją, podkreśloną przez nowy, bardziej wyrazisty dyfuzor oraz dwie przeprojektowane podwójne końcówki wydechu. Wersje S dodatkowo mają płytę dyfuzora. Jeszcze bardziej sportowy wygląd zapewnia C 63 Coupé pakiet aerodynamiczny AMG.
Wnętrze
Standardowa specyfikacja obejmuje klasycznie sportowy zestaw z czarną tapicerką foteli ze sztucznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica. Wśród nowych opcji dla wszystkich czterech wersji nadwoziowych znajdują się: antracytowe drewno dębowe o otwartych porach, porowate drewno orzechowe oraz kombinacja szczotkowanego aluminium na drzwiach i czarnego, porowatego drewna jesionowego na konsoli środkowej. Ponadto, dostępne są wykończenia AMG z włókna węglowego i jasnego, szczotkowanego aluminium oraz z matowego srebrnego włókna szklanego.
Lista opcjonalnych tapicerek obejmuje skórę nappa w kolorze czarnym, czarnym z szarymi akcentami, czarnym i czerwonym, perłowobiałym i czarnym oraz nowość – kombinację szarości magma i czerni z kontrastową, żółtą nicią. Dla Limuzyny i Kombi dostępne są także połączenia designo z diamentowymi przeszyciami (siodłowy brąz/czerń oraz perłowa biel/czerń).
Specjalnie zaprojektowane boki siedzisk i oparć opcjonalnych foteli AMG Performance zapewniają optymalne podparcie w trakcie dynamicznej jazdy. Na życzenie boczne poduszki mogą zostać perfekcyjnie dopasowane do ciała za pomocą wbudowanych poduszek pneumatycznych. Zagłówki można wyposażyć nie tylko w podgrzewanie, ale – w połączeniu ze skórzaną tapicerką – także w trzystopniową wentylację. W Kabriolecie dostępne jest także ogrzewanie karku Airscarf.
Koncepcja obsługi systemu operacyjnego C 63 jest wszechstronna: kierowca może używać panelu dotykowego i kontrolera na konsoli środkowej, paneli dotykowych na kierownicy lub sterowania głosowego. Równie elastyczny jest interfejs opcjonalnego, w pełni cyfrowego panelu wskaźników z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Do wyboru są trzy zarezerwowane dla AMG widoki zegarów: klasyczny, sportowy lub supersportowy.
Dodatkowe menu AMG dostarcza kierowcy liczne dodatkowe wskazania przydatne podczas dynamicznej jazdy, np. temperaturę oleju w silniku i skrzyni, ciśnienie doładowania, poziom przeciążenia, aktualne moc i moment obrotowy silnika, a także manualny stoper służący do mierzenia czasów okrążeń oraz kolorowy wskaźnik najszybszych i najwolniejszych okrążeń wraz ze średnią prędkością i pokonanym dystansem. Dodatkowo, kierowca ma do dyspozycji cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik aktualnie wybranego przełożenia.
Wizualizacje na środkowym ekranie multimediów prezentują informacje na temat funkcji pojazdu – np. w postaci animacji układów wspomagających czy systemów komunikacji. Standardowo wyświetlacz ma przekątną 7 cali, na życzenie dostępna jest wersja o przekątnej 10,25 cala.
Sportowy design, poręczny kształt z wyraźnym wyprofilowaniem i intuicyjna obsługa – oto kluczowe atrybuty nowej, standardowej kierownicy AMG obszytej skórą nappa. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcę w ofensywnym stylu jazdy. Obręcz kierownicy seryjnie obszyto skórą nappa i mikrofirbą Dinamica (opcja dla C 63). Nowością są panele dotykowe Touch Control.
Nowy C 63 jest oferowany z opcjonalną kontrolą komfortu Energizing. „Scala” ona różne systemy z zakresu komfortu i wykorzystuje ich funkcje (np. klimatyzacja, ogrzewanie i wentylacja foteli, nastrojowe oświetlenie, nagłośnienie), aby stworzyć na pokładzie odpowiedni nastrój, dopasowany do potrzeb kierowcy i podróżujących.
Przekładnia AMG Speedshift MCT 9G i tryby AMG Dymanics
Dzięki wykorzystaniu mokrego sprzęgła startowego zamiast przekładni hydrokinetycznej ograniczono masę i bezwładność przedładni, a przy tym zoptymalizowano reakcje na zmiany obciążenia. Funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach Sport i Sport+ potęguje emocjonalne wrażenia z jazdy. Korzystając z osobnego przycisku na konsoli środkowej, kierowca może aktywować tryb manualnej zmiany biegów.
Zależnie od wersji silnikowej, kierowca ma do wyboru nawet sześć programów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race oraz Individual. Można je ustawiać za pomocą przełącznika na konsoli środkowej, a także zachowywać w nowym module programów jazdy – AMG Dymanics.
Pod hasłem „AMG Dymanics” kryją się cztery funkcje: Basic, Advanced, Pro oraz Master, automatycznie aktywowane po wyborze odpowiedniego trybu jazdy. Parametry jazdy, takie jak responsywność silnika, reakcje zawieszenia czy progi działania całkowicie przeprojektowanego ESP, zostają zmodyfikowane zgodnie z wybranym programem. Aplikacja AMG Track Pace rejestruje dane podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. W nowej odsłonie oferuje znacznie poszerzony funkcji.
Zawieszenie AMG Ride Control
Stalowe zawieszenie z aktywną, sterowaną elektronicznie regulacją tłumienia łączy sportowe walory z typowym dla marki komfortem na dalekich trasach. W jego konstrukcji wykorzystano czterodrążkową oś przednią oraz wielowahaczową oś tylną. Adaptacyjne resorowanie należy do wyposażenia standardowego. Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybierać pomiędzy jazdą: komfortową (Comfort), sportową (Sport) lub bardzo sportową (Sport+).
C 63 oraz C 63 S są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowany tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (tzw. szperę).
Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy korzysta z przekładni o zmiennym przełożeniu.
Silnik
Wszystkie cztery wersje nadwoziowe dostępne są w wersji bazowej lub jako wariant S: sprawdzony 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG generuje 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) oraz 650 lub 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zależnie od typu nadwozia, C 63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sek, a C 63 – w 4,0 sek. Prędkość maksymalna sięga 290 km/h dla C 63 S oraz 250 km/h dla C 63.
C 63 jest standardowo wyposażony w aktywny układ wydechowy AMG z ruchomymi klapami.
Mocniejszy wariant C 63 S wyposażono w aktywne poduszki silnika.
DANE TECHNICZNE I OSIĄGI
Zamieszczamy je poniżej.